امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 222082 |
تاریخ انتشار : 29 بهمن 1396 - 11:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ هزينه‌ها در سوريه برمي‌گردد به گزارش صلح خبر؛ آرمان در صفحه اول روزنامه امروز یکشنبه، 29 بهمن خود نوشت: هزينه‌ها در سوريه برمي‌گردد     ایسنا: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در نشست «بررسی بحران سوریه، اخرین تحولات میدانی و سیاسی» که در موسسه آینده پژوهی جهان اسلام […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛

هزينه‌ها در سوريه برمي‌گردد

به گزارش صلح خبر؛ آرمان در صفحه اول روزنامه امروز یکشنبه، 29 بهمن خود نوشت: هزينه‌ها در سوريه برمي‌گردد

 

هزينه‌ها در سوريه برمي‌گردد

 

ایسنا: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در نشست «بررسی بحران سوریه، اخرین تحولات میدانی و سیاسی» که در موسسه آینده پژوهی جهان اسلام برگزار شد در خصوص بحران سوریه اظهار کرد: منطقه غرب آسیا در مرحله گذار ژئوپولتیکی به سر می‌برد.
سردار رحیم صفوی گفت: منطقه ما در غرب آسیا محل رقابت قدرت‌های بزرگ مثل امریکا، روسیه و اتحادیه اروپا خواهد بود و به نظر من در آینده نزدیک چین و هند هم در این منطقه حضور پیدا خواهند کرد و به رقابت با امریکا خواهند پرداخت و رقابت چین و هند را به طور خاص در پاکستان، افغانستان، حتی ایران، و آسیای میانه جدی می‌بینم.
وی در خصوص موضوع نشست (بررسی بحران سوریه؛ آخرین تحولات میدانی و سیاسی) گفت: از نظر من سوریه و عراق محل رقابت‌های ژئواستراتژیکی امریکا و روسیه بوده است و خواهد بود، همچنین محل رقابت ژئوپلتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی قدرت‌های منطقه‌ای مثل ایران، ترکیه و عربستان هم هستند.
یعنی دو رقابت در این کشورها داریم: یک رقابت جهانی و یک رقابت منطقه‌ای. فرمانده سابق سپاه پاسدارن اضافه کرد: واقعیت آن است که وزن ایران در منطقه ارتقا یافته است، ائتلاف ایران، روسیه و حزب‌ا… لبنان در سوریه پیروز شد و ائتلاف آمریکایی‌ها، ترک‌ها، اردن و صهیونیست‌ها در عراق بعد از 83 ماه با شکست مواجه شد. صفوی عنوان کرد: ایران و روسیه اجازه ندادند دولت سوریه شکست بخورد.
یعنی آنچه امریکایی‌ها، سعودی‌ها، صهیونیست‌ها و حتی اردنی‌ها می‌خواستند. پس معلوم است که این ائتلاف برنده شده است. بنابراین وزن ژئوپلتیکی ایران نسبت به عربستان سعودی و ترکیه بالا رفت. وی ادامه داد: نفوذ ایران در عراق بالا رفت.
داعشی‌‎ها تا نزدیک بغداد هم آمدند اما ایران نگذاشت که نه عراق و نه سوریه سقوط کند. دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به الزامات بازسازی سوریه تصریح کرد: به نظرم سوریه برای بازسازی مسیری طولانی دارد. بازسازی چندین سال طول خواهد کشید و حداقل به 300 تا 400 میلیارد دلار احتیاج دارد. سردار صفوی با اشاره به ضرورت حفظ استقلال و تمامیت ارضی سوریه گفت: ما به طور جدی خواستار استقلال و تمامیت ارضی سوریه هستیم.
جمهوری اسلامی ایران هم بایستی هزینه‌هایی که در سوریه کرده است را برگرداند و سوری‌ها این آمادگی را دارند که از نفت، گاز و معادن فسفات سوریه این هزینه‌ها را برگردانند. وی تاکید کرد: تصور من این است که درست است که ما هزینه کردیم اما ایران و روسیه برنده این صحنه هستند؛ روس‌ها قرارداد 49ساله با سوریه بستند هم پایگاه نظامی گرفتند و هم امتیاز اقتصادی و سیاسی.
به نظرم ایران هم می‌تواند با دولت سوریه قرارداد طولانی مدت سیاسی و اقتصادی داشته باشد و هزینه‌هایی که کرده بازگرداند و هم اکنون هم ایران از معادن فسفات سوریه در حال صادرات است. مشاور مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ما امیدوار هستیم که مردم سوریه و عراق، سرنوشت خود را به دست بگیرند و محور مقاومت قوی‌تر در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستادگی کند.

سرویس اخبار روز پایگاه صلح خبر

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پایگاه تحلیلی خبری صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید