امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 233562 |
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1397 - 15:25 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر به گزارش خبرنگار صلح خبر، احمد مسجدجامعی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: حادثه پلاسکو بیشتر نتیجه یک ساختار خراب است که یک آتش سوزی تبدیل به بحران شد و این ساختار خراب هنوز هم اصلاح نشده است و به همین دلیل است که پس […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

به گزارش خبرنگار صلح خبر، احمد مسجدجامعی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: حادثه پلاسکو بیشتر نتیجه یک ساختار خراب است که یک آتش سوزی تبدیل به بحران شد و این ساختار خراب هنوز هم اصلاح نشده است و به همین دلیل است که پس از نزدیک به دو سال از حادثه پلاسکو هنوز بلاتکلیف هستیم؛ استاندار تهران دستور آغاز پروژه پلاسکو را می دهد، رئیس بنیاد مستضعفان کلنگ احداث ساختمان را می زند در حالی که شهرداری مجوز نداده است و میراث فرهنگی به ساخت بنا اعتراض دارد در حالیکه مسابقه انتخاب بهترین طرح ساخت پلاسکو به نتیجه نرسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان این که پلاسکو بعد از بازار بزرگ تهران، مهمترین بورس توزیع پوشاک در کشور بود و مستقیم یا با واسطه هزاران نفر از طریق آن زندگی می کردند گفت: در حقیقت با آتش گرفتن پلاسکو، اقتصاد عرصه پوشاک آسیب جدی دید و صدها واحد صنفی مستقر در ساختمان از بین رفتند و طبیعی است که باید اقدام جدی برای حل این مشکل به عمل آید.

وی درباره بهره گیری از نظرات نمایندگان کسبه پلاسکو اظهار کرد: در تصمیماتی که قرار است گرفته شود گفته می شود سازمان ها و نهادهای گوناگون مثل شهرداری، میراث فرهنگی و استانداری و بنیاد مستضعفان هر کدام یک سوی قضیه هستند که البته همگی هم درست است و لازم است به یک طرح مشترک برسند. در عین حال درخواست من این است که نمایندگان کسبه پلاسکو هم در تصمیم گیری و برنامه ریزی مورد مشورت قرار بگیرند و در جلسات مربوط حضور داشته باشند و بدانند چه اتفاقی قرار است بیفتد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: لازم است درباره صدور مجوزها و ساخت پلاسکو، با توجه به دغدغه های جدی ای که وجود دارد، تصمیم سریعتری گرفته شود.

مسجدجامعی با اشاره به جلسه مشترکی که پیش از این با مهدی حجت، مسئول برنامه های مربوط به پلاسکو برگزار شد و نیز با عنایت به تهرانگردی که با حضور نمایندگانی از میراث فرهنگی و با محوریت پلاسکو انجام گرفت گفت: از آن زمان تاکنون اقدام جدی در خصوص پلاسکو به عمل نیامده که جا دارد به آن توجه شود. اگر قرار است شهرداری مجوزی بدهد بهتر است سریع تر دست به کار شویم و حتما از نظرات نمایندگان محترم کسبه پلاسکو، در تصمیماتی که گرفته می شود، بهره بگیریم.

تنها سازمانی که اساسنامه خود را اصلاح نکرده است
احمد مسجدجامعی در ا دامه جلسه شورا با اشاره به ماده دوم اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مصوب سال ۲۵۳۱ مجلس شورای ملی گفت: این تنها اساسنامه ای است که به رغم مصوبه دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران با اساسنامه های تیپ، تطبیق نکرده. همه شرکت ها و سازمان ها از جمله تاکسیرانی که در همین حوزه فعال است اساسنامه خود را طبق مصوبه شورا در سال ۱۳۸۹ اصلاح کرده اند و اتوبوسرانی تهران و حومه تنها دستگاهی است که اساسنامه خود را تطبیق نداده.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: رسیدگی و نظارت مجمع عمومی، امری تخصصی است در حالی که ما به عنوان مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی خیلی تشریفاتی و شکلی این کار را در بخشی از یک جلسه انجام می دهیم.

 وی ادامه داد: با آن که در مصوبه سال گذشته همین شورا آمده است «شهردار محترم تهران حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۶، اساسنامه شرکت را منطبق با اساسنامه نمونه پیوست مصوبه ابلاغی به شماره ۱۱۶۷۷/۱۴۷۷/۱۶۰ مورخ ۱۲/۸/۱۳۸۹ تهیه و جهت تصویب و طی مراحل قانونی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.» اما این مهم صورت نگرفته ا ست.

وی اظهار کرد: به هر ترتیب این اقدام انجام نشده اما در همه دوره ها شورای شهر اختیارات را به شهردار تفویض کرده که نمونه آن تفویض اختیارات به آقای دکتر قالیباف و دکتر نجفی در زمان زمان خود بود.

مسجدجامعی در پایان گفت: پیشنهاد نهایی من آن است که اختیارات مطابق گذشته به شهردار تفویض شود اما در یک زمان مشخص مجدداً از شهرداری خواسته شود اساسنامه اصلاح شده مطابق مصوبه سال ۸۹ سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران در قاب لایحه به شورا ارائه شود.

کد خبر 4322936

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید