امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 233486 |
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1397 - 14:37 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر یک عضو کیمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت: هزینه‌هایی که ربطی به ذات و ماهیت مدیریت شده تولید ندارد، نبایستی بر مصرف کننده بار شده و از مردم گرفته شود. محمدرضا نجفی در گفتوگو با صلح خبر اظهار کرد: من با […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

یک عضو کیمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت: هزینه‌هایی که ربطی به ذات و ماهیت مدیریت شده تولید ندارد، نبایستی بر مصرف کننده بار شده و از مردم گرفته شود.

محمدرضا نجفی در گفتوگو با صلح خبر اظهار کرد: من با افزایش مکرر قیمت‌ها در طول یک سال مخالفم، شرط لازم ماندگاری و توسعه رقابت پذیر، رعایت حقوق مشتریان، رعایت مسئولیتهای اجتماعی و ایجاد اعتماد، ثبات و استقرار در حوزه کسب و کار است. خاصه خودرو که آثار اقتصادی، رفاهی و ایمنی آن تاثیر فراوانی بر زندگی آحاد مردم و اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی با بیان این که افزایش مکرر قیمت، عدم توجه متناسب و کافی به منافع متوازن ذی‌نفعان و نتایج برداشتی جامعه متنوع و متکثر، صرفا در فضای بسته و رانتی ممکن است و چنین سبکی از کار در بازار رقابتی محکوم به اضمحلال است، افزود: به همین دلیل است که ما حمایت واقعی، موثر و لازم از تولید را در نهادینه نمودن این ویژگی‌ها در محیط و محاط صنعت می‌دانیم و صرف محدودیت دسترسی مصرف کنندگان را، خدمتی ممکن، مفید، موثر و راهگشا در دراز مدت به صنعت خودرو نمی‌دانیم.

نجفی یادآور شد: بخش مهمی از هزینه های غیر عملیاتی، هزینه های ناشی از سرمایه گذاریهای نابهرهور و فاقد توجیه اقتصادی( در داخل و خارج از کشور) و هزینههای مالی که در زمان ایجاد فاقد توجیهات اقتصادی و حقوقی بودهاند نبایستی در محاسبات قیمت تمام شده اعمال و به مصرف کننده تحمیل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: این مقدار آشفتگی در بازار علاوه بر آثار مخرب مستقیم در حوزه کسب وکار آثار مخربی نیز بر امید و اعتماد مردم به آینده و ثبات اقتصادی که لازمه توسعه است می‌گردد و این در حالی است که بخش قابل توجهی از افزایش قیمتها به عملکرد عملیاتی و فعلی تولیدکنندگان ربطی ندارد و عمدتا ناشی از سیاست‌ها و احیانا اشتباهات مدیریتی است که در ادوار گذشته اتفاق افتاده و منجر به تحمیل هزینه‌های سنگینی به خودروساز شده است. لذا این بخش از هزینه ها بایستی از سرجمع هزینه های قابل قبول برای احتساب در قیمت تمام شده و عملکرد جاری شرکتها و مدیران خارج شده و تعیین تکلیف آنها در همان چارچوبهای ایجادی‌شان صورت پذیرد. با این توضیح احتساب این دست هزینه ها به عملکرد خودروساز و دریافت آن از مردم ناروا و غیر قابل دفاع است.

نجفی در عین حال تاکید کرد: با مدیریت شفاف و کارآمد در طول زنجیره تامین، تولید، فروش و خدمات پس از فروش نیز امکان تعدیل بخش دیگری از هزینه ها و به تبع قیمت‌ها به نفع تولیدکننده و مصرف کننده وجود دارد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید