امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 238298 |
تاریخ انتشار : 25 مرداد 1397 - 12:07 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر به گزارش خبرنگار صلح خبر، محمد رضا دشتی اردکانی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در راستای کاهش ترافیک مراجعه مردم به دادگستری ها و انجام سریع تر دادخواست ها ایجاد شده است و افزایش این دفاتر برای رفاه حال شهروندان در ثبت […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

به گزارش خبرنگار صلح خبر، محمد رضا دشتی اردکانی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در راستای کاهش ترافیک مراجعه مردم به دادگستری ها و انجام سریع تر دادخواست ها ایجاد شده است و افزایش این دفاتر برای رفاه حال شهروندان در ثبت شکایت ها و دادخواست ها خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۴۸۸ در کشور فعالیت دارند و سهم گلستان از این تعداد ۹ دفتر است که در نظر داریم تعداد دفاتر الکترونیک قضائی موجود در مرکز استان را از دو دفتر به هشت دفتر برسانیم.

دشتی اردکانی ادامه داد: افزایش تعداد دفاتر در شهرهای  کشور به معنای افزایش شکایت ها نیست و بیشتر برای رفاه حال شهروندان و کاهش انتظار آنان در دفاتر الکترونیک قضائی است.

رئیس کانون دفاتر الکترونیک قضائی کشور افزود: پیش بینی ها نشان می دهد که با ایجاد دفاتر جدید در شهرهای کشور تعداد چهار هزار نفر مشغول به کار می شوند که رقم مناسبی در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده است.

دشتی اردکانی گفت: گلستان از جمله استان های پیشرو در ثبت سامانه ثنا در کشور است که بنا بر آمار موجود تعداد ۳۳۰ هزار گلستانی در آن ثبت نام کرده اند که ۶۰ درصد ثبت نام ها توسط دادگستری ها و به صورت رایگان انجام گرفته است.

این مقام مسئول در حوزه قضائی کشور افزود: این دفاتر مدام تحت نظارت و بازرسی قرار دارند و شکایات شهروندان از این دفاتر به سرعت در دستور کار قرار می گیرد به طوری که در سال ۹۷  تعداد ۸۰ شکایات از این دفاتر به دستگاه های قضائی اعلام شده که پس از بررسی سه دفتر به دلیل مشکلات  اعلام شده صلب صلاحیت و لغو مجوز شده اند.

دشتی اردکانی با اشاره به اینکه برنامه های جدیدی برای دفاتر الکترونیک قضائی در دست داریم، گفت: این دفاتر در حال حاضر فقط دادخواست ها را ثبت می کنند، اما تا چند ماه آینده به سیستم ثبت شکایاتی که در کلانتری ها انجام می شود و یا شکایتهای کیفری هم متصل خواهد شد و اجرای این برنامه در جهت انجام صحیح شکایت ها نقش مهمی خواهد داشت.

به گفته وی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی ۲۲۸ خدمت را به مراجعان ارائه می دهند که در آینده نزدیک ۳۳ خدمت دیگر هم به جمع خدمات آنان افزوده خواهد شد.

کد خبر 4376256

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید