امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 233720 |
تاریخ انتشار : 29 خرداد 1397 - 12:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 5 میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز پرورش ماهی پلدشت تکثیر و به منابع آبی شمالغرب رهاسازی می شود. معصوم فصیح در گفت‌وگو با خبرنگار صلح خبر با بیان اینکه آغاز تکثیر ماهیان گرمابی از 18 خرداد تا 5 […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 5 میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز پرورش ماهی پلدشت تکثیر و به منابع آبی شمالغرب رهاسازی می شود.

معصوم فصیح در گفت‌وگو با خبرنگار صلح خبر با بیان اینکه آغاز تکثیر ماهیان گرمابی از 18 خرداد تا 5 تیر در این مرکز انجام می‌شود افزود: انواع ماهیان گرمابی از چهار گونه کپور، آمور، فتوفاک و بیگ هد در مرکز پرورش آبزیان شهید کاظمی پلدشت تکثیر مصنوعی می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی به منظور حفظ ذخایر آبزیان ، بچه ماهیان تولیدی در منابع آبی استان و استخرهای ذخیره آب  کشاورزی، مزارع بخش خصوصی و منابع آبی استانهای همجوار رهاسازی می شوند تا بعد از صید و رسیدن به اوزان مناسب به جمهوری آذربایجان صادر می‌شوند.

فصیح افزود: ماهیان تا وزن 10 گرم پرورش یافته و سپس به یازده منابع آبی و 200 استخر و مزرعه پرورشی در استان و 10 منبع آبی استانهای شمال غرب کشور و تعدادی هم به جمهوری نخجوان صادر خواهد شد.

وی  اظهار کرد: هدف از تکثیراین ماهیان، تولید 24 میلیون قطعه لارو و تولید 5 میلیون قطعه کپور ماهیان با اوزان بیش از 10 گرم است  که از این تعداد 20 درصد کپور ، 35 درصد فیتوفاک ، 35 درصد بیگ هد و 10درصد آمور تولید خواهد شد.

فصیح با بیان اینکه  پیش بینی می شود امسال صادرات ماهی یک میلیون دلار ارزآوری داشته باشد اظهار کرد: در صنعت آبزی پروری استان بیش از 2000 نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید