امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 209120 |
تاریخ انتشار : 12 آذر 1396 - 8:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر فرماندهی ۱۹ هزار نیروی مرزی افغانستان از وزارت کشور به وزارت دفاع افغانستان واگذار شد. به گزارش صلح خبر به نقل از آوا، فرماندهی بیش از ۱۹ هزار نیروی مرزی افغانستان که قبلا در چارچوب وزارت کشور افغانستان ایفای وظیفه می کردند، طی مراسمی به وزارت دفاع این […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

فرماندهی ۱۹ هزار نیروی مرزی افغانستان از وزارت کشور به وزارت دفاع افغانستان واگذار شد.

به گزارش صلح خبر به نقل از آوا، فرماندهی بیش از ۱۹ هزار نیروی مرزی افغانستان که قبلا در چارچوب وزارت کشور افغانستان ایفای وظیفه می کردند، طی مراسمی به وزارت دفاع این کشور سپرده شد.

«ویس احمد برمک»، سرپرست وزارت کشور افغانستان در این مراسم گفت که تنها حدود ۴ هزار نیروی مرزی با تجهیزات مدرن و آموزش‌های فنی مجهز و برای کنترل مرزهای رسمی زمینی و هوایی افغانستان در ساختار وزارت کشور افغانستان باقی می‌مانند.  

  «طارق‌شاه بهرامی» سرپرست وزارت دفاع افغانستان نیز در این مراسم که با حضور «اشرف غنی» رئیس جمهوری این کشور و فرمانده نیروهای خارجی برگزار شده بود گفت که انتقال مدیریت و فرماندهی نیروهای مرزی از وزارت کشور به وزارت دفاع به منظورحمایت به موقع از آنان و ایجاد اصلاحات بنیادی دراین نیروها است.  

بنا به اعلام وزارت دفاع افغانستان نیروهای مرزی  از نظر کارمندان مورد نیاز، ۹۰ درصد، از نظر سلاح سبک، ۸۵ درصد، از نظر داشتن سلاح سنگین، ۴۵ درصد و از نظر تجهیزات دیگر ۷۰ درصد تکمیل هستند.  

این وزارت افزود که نیروهای مرزی افغانستان تا قبل از انتقال به این وزارت با چالش‌هایی نیز مواجه بوده اند.

نداشتن قابلیت های رزمی، عدم دریافت آموزش‌های لازم، نبود تاسیسات نظامی مثل پاسگاه‌ها، نداشتن حمایت هوایی کافی، نداشتن پوشش سراسری، وجود ۲۶۴ راه باز و نبود پوشش امنیتی برای ۱۵۰۰ کیلومتر مزرهای رسمی از چالش‌های عمده این نیروها خوانده شده است.

ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز در این نشست گفت که ما باید  در جنگی که علیه تروریسم آغازکرده‌ایم، برنده شویم.

وی افزودکه نیروهای امنیتی افغانستان اکنون چهره تهاجمی به جنگ داده و این باعث کاهش تلفات نیروهای نظامی این کشور شده‌است.

به گفته وی افزایش نیروهای ویژه، دوبرابر شدن نیروهای کماندو، مدرن ساختن نیروهای هوایی، چهره جنگ را در افغانستان تغییر داده است.  

نیکلسون همچنین گفت که این نیروهای بین‌المللی نیروهای نظامی افغانستان را موثرین و مدرن‌ترین نیروها در منطقه خواهند ساخت.  

فرمانده نیروهای آمریکایی همچنین گفت که مشاوران آمریکایی با بخش‌های مختلف نیروهای امنیتی افغانستان کار خواهند کرد و طالبان شانس برنده شدن در افغانستان را ندارند یا باید صلح خبر کنند و یا اینکه در میدان جنگ نابود شوند.

محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان نیز گفت که اکنون نیروهای طالبان قادر به جنگ مستقیم با نیروهای افغانستانی نیستند.  

وی با اشاره به ادعاهای شماری از سیاسیون افغانستانی، گفت کسانی که مدعی هستند که افرادی در دولت از گروه داعش حمایت می‌کنند، به دادگاه بیایند و ادعای خود را به اثبات برسانند.  
 غنی گفت که وی اولین کسی بود که درباره خطر داعش در منطقه صحبت کرده است.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید