امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 89626 |
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1395 - 22:44 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دانش > فناوری – به گزارش یورونیوز،فرانکی زاپاتا، قهرمان سابق جت اسکی از کشور فرانسه، پیش نمونه اولیه جدیدترین اختراع خود را در اسکله قدیمی بارسلون به نمایش گذاشت. دستگاه جدید او به نام «فلای بورد ایر» هاوربردی است که در آن موتور جت آبی با موتورهای توربینی جایگزین شده است. او می گوید که این دستگاه […]

دانش > فناوری – به گزارش یورونیوز،فرانکی زاپاتا، قهرمان سابق جت اسکی از کشور فرانسه، پیش نمونه اولیه جدیدترین اختراع خود را در اسکله قدیمی بارسلون به نمایش گذاشت.

دستگاه جدید او به نام «فلای بورد ایر» هاوربردی است که در آن موتور جت آبی با موتورهای توربینی جایگزین شده است. او می گوید که این دستگاه می تواند با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت تا ارتفاع سه هزار متر پرواز کند؛ اما این ارقام با نمایش خیره کننده او در بارسلون فاصله زیادی دارد. فرانکی زاپاتا می گوید دو سال تمرین بدنی و محاسبات ریاضی برای ساختن دستگاه و پرواز انجام شده است.

فرانکی زاپاتا در توضح نحوه پرواز و کنترل این دستگاه پرنده گفت: «با خم کردن بدن به جلو و یا پشت، چپ و یا راست جهت و تعادل آن را کنترل می کنم. اگر بخواهم به چپ بروم باید بدنم را به آن سمت کج می کنم. مرکز ثقل و مرکز بدن را تغییر می دهم. اگر شما پاهای خود را حرکت دهید، مرکز ثقل تان روی دستگاه قرار گرفته است. بنابراین تنها با حرکت دادن بدن، می توانید مرکز ثقل خود را تنظیم کنید. سخت به نظر می رسد، اما در واقع این کاری است که هر روز موقع راه رفتن انجام می دهیم؛ حرکت خودبه خودی و کاملا ناخودآگاه است.»

آزمایش پیش نمونه اولیه «فلای بورد ایر» (Flyboard Air) موجب تعجب و تحسین بعضی کارشناسان شد. بعضی ها نسبت به ایمنی آن ابراز نگرانی کرده اند. نقص فنی موتور یا اشکال در سوخت گیری می تواند موجب بروز فاجعه شود. بدون بال یا ملخ دوار برای فرود ایمن، کنترل دستگاه منحصرا به نیرویی که خود ایجاد می کند وابسته است. علاوه بر آن، این ابزار دارای تجهیزات فنی بسیار زیادی است.

هر صفحه پرواز چهار موتور دارد و قدرت هر کدام ۲۵۰ اسب بخار است که در مجموع معادل هزار اسب بخار است. فرانکی زاپاتا می گوید پرواز روی ابرها تنها برای عده ای خاص میسر است. نمونه اولیه برای تولید انبوه آماده نیست.

این ورزشکار مخترع در ادامه گفت: «این دستگاه به همان صورتی که هست پس از انجام آزمایشهای ایمنی، می تواند در زمینه های بسیاری مانند نگهداری، عملیات امداد و نجات و یا نظامی مفید باشد. فکر می کنم فراگیری این دستگاه در تمام جهان و در دسترس بودن آن برای عموم در حال حاضر غیر ممکن است. شاید تا چند ماه دیگر در بعضی موقعیت ها و برای عده خاصی از جمله کارشناسان مکانیک یا افراد خاص، استفاده از این دستگاه امکان پذیر باشد. »

فرانکی زاپاتا صاحب رکورد گینس در دورترین پرواز با هاوربورد است. او مسافتی معادل ۲۲۰۰ متر را با سرعت ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر طی کرد.

5454

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید