امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 227603 |
تاریخ انتشار : 08 فروردین 1397 - 14:36 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ریاست جدید قوه قضائیه و تغییرات در این قوه به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ در دو روز گذشته اخباری در رابطه با ریاست جدید قوه قضائیه و تغییرات در این قوه در فضای مجازی منتشر شده است. اولین بار یکی از فعالین رسانه ای اطلاح طلب در توئیتی مدعی شد «شنیده شده یکی از فقهای […]

ریاست جدید قوه قضائیه و تغییرات در این قوه

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ در دو روز گذشته اخباری در رابطه با ریاست جدید قوه قضائیه و تغییرات در این قوه در فضای مجازی منتشر شده است. اولین بار یکی از فعالین رسانه ای اطلاح طلب در توئیتی مدعی شد «شنیده شده یکی از فقهای شورای نگهبان که زاده یزد می باشد در حال آماده شدن برای تصدی قوه قضاییه است. وی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می باشد.»

پس از آن نیز اخباری با همین مضمون منتشر شد که «شنیده‌ها از داخل قوه قضاییه حاکی از آن است که آيت الله مدرسى يزدى كارآموزى خود را جهت تصدى سمت رياست قوه قضائيه آغاز كرده و صادق لاریجانی کنار گذاشته خواهد شد.»

فارغ از صحت و سقم این ادعا، باید به این نکته مهم توجه داشت که معمولا مقام معظم رهبری، هر یک از روسای قوه قضائیه را به مدت دو دوره منصوب نموده اند. پیش از این محمد یزدی و سیدمحمود هاشمی شاهرودی هر یک دو دوره تصدی ریاست قوه قضائیه را برعهده داشته اند. بنابراین تغییر در منصب ریاست قوه قضائیه مساله ای نیست که تازگی داشته باشد. در حال حاضر نیز با نزدیک شدن به زمان پایان مسئولیت صادق آملی لاریجانی، چندان جای تعجب نیست که شخص دیگری به این سمت منصوب گردد.

در مساله ریاست سازمان صداوسیما نیز همین رویه صادق بوده است. بنابراین پرداختن به چنین موضوعی در فضای رسانه ای توسط برخی از اشخاص، در چنین زمانی سوالاتی را به ذهن متبادر می نماید که طرّاح و یا طرّاحان چنین موضوعاتی به دنبال چه هدفی می باشند؟ تغییر در تصدی یک مسئولیت که در سال های قبل هم رخ داده است، حائز چه پیامی است که چنین بدان پرداخته شده است؟

ردیف رئیس قوه قضائیه شروع مسئولیت پایان مسئولیت مدت زمان مسئولیت
1 سیدمحمد بهشتی (رئیس دیوان عالی کشور و شورای عالی قضایی) 4 اسفند 1358 7 تیر 1360 یک دوره ناتمام
2 سید عبدالکریم موسوی اردبیلی (رئیس دیوان عالی کشور و شورای عالی قضایی) 8 تیر 1360 23 مرداد 1368 دو دوره ناتمام
3 محمد یزدی 24 مرداد 1368 23 مرداد 1378 دو دوره
4 سیدمحمود هاشمی شاهرودی 24 مرداد 1378 23 مرداد 1388 دو دوره
5 صادق آملی لاریجانی 24 مرداد 1388   انجام مسئولیت

سرویس اخبار سیاسی پایگاه صلح خبر

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پایگاه تحلیلی خبری صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید