امروز: سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 22 شوال 1445 | 2024-04-30
کد خبر: 230714 |
تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1397 - 4:28 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر نایب قهرمان المپیک لندن گفت: لیگ عالی وزنه‌برداری یکی از افتضاح‌ترین لیگ‌ها است و برخی‌ها فکر می‌کنند وزنه‌بردار پول خوب بگیرد دیگر در تیم ملی تمکین نمی‌کند. سجاد انوشیروانی در گفت و گو با صلح خبر درباره وضعیت لیگ عالی وزنه‌برداری که با وجود قهرمانان المپیک و جهان از […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

نایب قهرمان المپیک لندن گفت: لیگ عالی وزنه‌برداری یکی از افتضاح‌ترین لیگ‌ها است و برخی‌ها فکر می‌کنند وزنه‌بردار پول خوب بگیرد دیگر در تیم ملی تمکین نمی‌کند.

سجاد انوشیروانی در گفت و گو با صلح خبر درباره وضعیت لیگ عالی وزنه‌برداری که با وجود قهرمانان المپیک و جهان از رقابت و کیفیت مطلوب برخوردار نیست، اعلام نمود: لیگ ما یکی از افتضاح‌ترین لیگ‌ها است و ورزشکار، مربی و تیم‌ها تکریم نمی‌شوند و قراردادها صوری است و تضمینی برای پرداخت قراردادها وجود ندارد. سر وزنه‌برداری در مورد لیگ کلاه رفته است زیرا دیگر چند تیم روتین در لیگ عالی هستند که با سرمایه اندک تیم خود را می‌بندند. اینکه کسی به فکرشان و منزلت و جایگاه وزنه برداری باشد در حد حرف است.

 او ادامه داد: از طرفی در بازیابی و جذب تیم های قدرتمند دچار مشکل هستیم. ما باید از رشته هایی که توان مدیریتی و لیگ های خوبی دارند مشاوره بگیریم و شرایط لیگ عالی وزنه‌برداری را بهتر کنیم. در واقع شان وزنه‌برداری را از طریق افزایش کیفیت لیگش می‌توانیم ارتقا دهیم. این حق کمی برای وزنه برداری است که چندین سال است مطالبه می شود اما گوش شنوایی نیست. البته برخی ها هم فکر می کنند اگر وزنه بردار پول خوبی در لیگ بگیرد دیگر در تیم ملی تمکین نمی‌کند در حالی که فدراسیون می‌تواند در همان قراردادهای لیگ بندهایی بگذارد که ورزشکار را مطیع کار کند.  مطمئن باشید وقتی وزنه بردار از لحاظ مالی تامین باشد با جان و دل کار می کند چراکه به فکر آینده خودش هم هست.

 سرمربی پیشین تیم ملی در مورد آوردن بخش خصوصی در لیگ عالی وزنه برداری نیز  گفت: یکی از مهمترین برنامه فدراسیون ها احیای لیگ‌ها با دعوت از بخش خصوصی باشد. این طور نیست که افراد در فدراسیون بشینند و بخش خصوصی خودش قدم جلو بگذارد. شرکتی که مثلا ۲ میلیارد می خواهد در وزنه برداری هزینه کند سیستم بزرگی است باید احترام بگذاریم و از آنها خواهش کنیم قدم جلو بگذاریم. این خواهش کردن را بخاطر دین و عرقمون  به وزنه برداری انجام دهیم. ما می‌توانم خیلی کارها انجام  دهیم تا لیگ وزنه برداری توسعه دهیم ولی آن را به تیم های  ملی حفاری  و نفت اهواز  و یکی، دو تیم دیگر محدود کرده ایم. تیم های نظامی هم به ناچار دعوت می شوند که کمیت تیم ها در لیگ بالا باشد.

او افزود: فدراسیون باید با  کارخانه‌ها، بخش‌های خصوصی و دولتی رایزنی کند و منابع جذب کند. وقتی والیبال از ارومیه تیم دارد شک نکنید خود فدراسیون با شهرداری ارومیه رایزنی کرده که این اتفاق رخ داده است اما در حال حاضر در وزنه برداری تمام توجهات فقط به تیم ملی  و گرفتن نتیجه تیمی است و می‌خواهند خودشان را پشت آن نتایج پنهان کنند. هر کسی هم حرف زد می گویند تیم های ملی ما در هر مسابقه ای می روند قهرمان می شوند. یک مدت ما آمدیم در مورد وضعیت لیگ صحبت کردیم اما باب میل خیلی از آقایان نبود  و راحت می گفتند شرایط خوب است  و همین لیگ هم داریم خیلی خوب است.

نایب قهرمان المپیک لندن با اشاره به وضعیت کمیت وزنه برداری در ایران تاکید کرد: کمیت وزنه برداری در کل ایران دچار مشکل شده  و سیستم استعدادیابی هم ضعیف شده است. مربیان هم حق الزحمه‌ای نمی‌گیرند وتا یک جایی با عشق  و علاقه کار می‌کند و در این شرایط سخت اقتصادی آنها هم ترجیح می دهند به فکر خانواده خود باشند تا وزنه برداری.

او ادامه داد: اگر توجه کنید متوجه می شوید مسابقات قهرمانی کشوری  رده های سنی، جام بین المللی همه در اهواز برگزار می شود. البته باید قدردان  اهواز باشیم اما این اتفاق ظلم به دیگر استانها است  و نشان می دهد که وزنه برداری در دیگر استانها از لحاظ مالی و زیرساختی چقدر ضعیف شده است که فقط اهواز با تکیه به منابع خاص استانی خود میزبانی ها را تقبل می‌کند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید