امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 229010 |
تاریخ انتشار : 30 فروردین 1397 - 11:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامت صلح خبر معاون وزیر بهداشت با اعلام اینکه پس از طرح تحول سلامت هزینه های درمانی از جیب مردم از ۶۳ درصد به ۳۹ درصد رسید، گفت: ۲۲ درصد از این میزان مربوط به خدمات دندانپزشکی است. به گزارش صلح خبر ، علیرضا رئیسی در کارگاه یک روزه کارشناسان مسئول بهداشت […]

به گزارش مجله سلامت صلح خبر

معاون وزیر بهداشت با اعلام اینکه پس از طرح تحول سلامت هزینه های درمانی از جیب مردم از ۶۳ درصد به ۳۹ درصد رسید، گفت: ۲۲ درصد از این میزان مربوط به خدمات دندانپزشکی است.

به گزارش صلح خبر ، علیرضا رئیسی در کارگاه یک روزه کارشناسان مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در ستاد وزارت بهداشت، اظهارداشت: طرح جدید واگذاری مراکز بهداشت دهان و دندان به دندانپزشکان در شیفت عصر طبق تعرفه های مصوب است، این طرح می تواند هزینه از جیب مردم را ۳ تا ۴ درصد کاهش دهد که رقم خیلی بزرگی است.

وی افزود: ۹۲ درصد مردم خدمات دندانپزشکی را از بخش خصوصی دریافت می کنند و این در حالی است که بخاطر بالا بودن هزینه های آن بسیاری از مردم ممکن است مراجعه نکنند و دسترسی نداشته باشند.

رئیسی ادامه داد: از طرفی تعرفه های بخش دولتی نسبت به گرانی تجهیزات و مواد مصرفی دندانپزشکی پایین است، بنابراین وقتی ۴ هزار مرکز داندانپزشکی در طرح تحول سلامت در شیفت عصر به سالانه ۲ هزار فارغ التحصیل دندانپزشکی در کشور واگذار شود، علاوه بر اشتغالزایی برای این پزشکان، می توان با تعرفه های بینابینی، دسترسی به خدمت دهان و دندان را برای مردم ارتقاء داده و هزینه ها را کاهش داد.

وی مزیت دیگر این طرح را تعطیل نشدن مراکز دندانپزشکی که برای تاسیس و تجهیز آنها هزینه های زیادی شده، در شیفت عصر، گفت و خطاب به کارشناسان مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: نهایت همکاری را داشته باشید و کمک کنید تا این فارغ التحصیلان مشغول به کار شوند تا مردم هم خدمات بیشتر و ارزان تری دریافت کنند.

رئیسی ادامه داد: در برنامه وارنیش فلوراید، همین که سالی دوبار بهداشت دهان و دندان کودکان را چک می کنید بسیار کار بزرگی است. خدمات شما در این حوزه شاخص پوسیدگی را در سه سال اخیر بسیار کاهش داده است.

وی برنامه های بهداشت دهان و دندان در طرح تحول سلامت را تاریخی توصیف کرد و گفت: این طرح به شرطی که دقیق و با کیفیت انجام شود در تاریخ بهداشت و درمان کشور ماندگارخواهد شد. یکی از اولویت های برنامه های معاونت بهداشت نیز ادامه قدرتمند این طرح است و هرچه بتوانیم به اجرای بهتر آن کمک می کنیم.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید