امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 40642 |
تاریخ انتشار : 19 آذر 1394 - 15:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

کیم جونگ اون: کره‌شمالی تکنولوژی لازم برای تولید بمب هیدروژنی را دارد جهان > آسیا و اقیانوسیه – همشهری آنلاین:رهبر کره شمالی گفت: این کشور توانایی و تکنولوژی لازم برای تولید بمب هیدروژنی را داراست. به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری کیودو به نقل آژانس خبری مرکزی کره شمالی، کیم جونگ اون در بازدید از یک مکان تاریخی […]

کیم جونگ اون: کره‌شمالی تکنولوژی لازم برای تولید بمب هیدروژنی را دارد

جهان > آسیا و اقیانوسیه – همشهری آنلاین:
رهبر کره شمالی گفت: این کشور توانایی و تکنولوژی لازم برای تولید بمب هیدروژنی را داراست.

Kim Jong-un

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری کیودو به نقل آژانس خبری مرکزی کره شمالی، کیم جونگ اون در بازدید از یک مکان تاریخی به خبرنگاران گفت: کشورش به یک قدرت هسته ای تبدیل شده و با اعتماد به نفس آمادگی بکارگیری بمب های اتمی و هیدروژنی را برای دفاع از حاکمیت و عزت ملی خود دارد.

وی همچنین در بازدید از تاسیسات «انقلاب پیونگ چون» گفت: ما می توانیم کشور را بیش از پیش قدرتمند سازیم تا هیچ دشمنی جرات حمله به ما را نداشته باشد.

این تاسیسات نمادین، نخستین کارخانه تولید اسلحه کره شمالی است که در سال 1945 میلادی راه اندازی شده است.
بر اساس این گزارش ، این درحالی است که کارشناسان خارجی بر این باورند که کره شمالی هنوز موفق به توسعه بمب هیدروژنی نشده است.

این اظهارت کیم جونگ به دنبال درخواست وی برای رسیدن به پیمان صلح خبر جامع با آمریکا و همسایه جنوبی در ماه های گذشته قابل تامل است.

کره شمالی تهدید کرده بود اگر آمریکا به سیاست های خصمانه خود در قبال این کشور ادامه دهد این کشور در تمامی برنامه ها و فعالیت‌های هسته ای خود تجدید نظر می کند.

این کشور اعلام کرده که فعالیت های هسته ای در پاسخ به تهدیدات آمریکا است.

مذاکرات شش جانبه برای خلع سلاح هسته کره شمالی از سال 2008 میلادی و به دنبال آزمایش هسته ای از سوی پیونگ یانگ در سال های 2006، 2009 و 2013 ، متوقف شده است.

آمریکا، روسیه، چین، ژاپن و کره جنوبی طرف های مذاکره برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی هستند.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!