امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 40667 |
تاریخ انتشار : 19 آذر 1394 - 20:35 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

کامرون: بحران‌ها می تواند منجر به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شود جهان > اروپا – همشهری آنلاین:نخست وزیر انگلیس با اشاره به احتمال خروج اجباری کشورش از اتحادیه اروپا به خاطر بحران حوزه یورو و پناهجویان، خواستار اجرای «اصلاحات» عمده در این اتحادیه شده است. مقصود دیوید کامرون از اصلاحات در واقع فهرستی از تقاضاهای انگلیس […]

کامرون: بحران‌ها می تواند منجر به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شود

جهان > اروپا – همشهری آنلاین:
نخست وزیر انگلیس با اشاره به احتمال خروج اجباری کشورش از اتحادیه اروپا به خاطر بحران حوزه یورو و پناهجویان، خواستار اجرای «اصلاحات» عمده در این اتحادیه شده است.

مقصود دیوید کامرون از اصلاحات در واقع فهرستی از تقاضاهای انگلیس از اتحادیه اروپاست؛ به موجب یکی از این طرح‌ها، کامرون می‌خواهد پناهجویان عازم این اتحادیه تا چهار سال حق استفاده از مزایای دولتی را در انگلیس نداشته باشند.

وی این اصلاحات را در نامه‌ای که ماه گذشته به اتحادیه اروپا ارسال کرد «نگرانی‌های مردم انگلیس» نامید.

نخست وزیر انگلیس چهارشنبه در نشستی خبری در بخارست، پایتخت رومانی، گفت: «خواهان ماندن انگلیس در یک اتحادیه اروپایی اصلاح شده هستم. از همین رو، برای رفع نگرانی‌های مردم انگلیس درباره اوضاع کنونی خواهان انجام اصلاحاتی مهم هستم.»

در همین راستا، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا، ضمن اعلام مخالفت کشورهای اتحادیه اروپا با طرح‌های کامرون هشدار دارد حتی در صورت برآورده شدن درخواست‌های نخست وزیر انگلیس «رضایت صد در صدی وی جلب نخواهد شد.»

کامرون وعده داده است در صورت مخالفت اتحادیه اروپا با تحقق این درخواست‌ها، تا پایان سال 2017 میلادی از مردم انگلیس برای تداوم عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا همه‌پرسی به عمل آورد.

تاسک دوشنبه گفت به رغم نبود اتفاق نظر درباره درخواست کامرون در خصوص حمایت مالی از پناهجویان، انتظار دارد در نشست ماه فوریه اتحادیه اروپا برای تداوم عضویت انگلیس در این اتحادیه توافقی حاصل شود.

تاسک در نامه‌ای به سران اتحادیه اروپا هشدار داد تردید درباره خروج بالقوه انگلیس از اتحادیه اروپا، سبب بی‌ثباتی در این بلوک 28 عضوی شده است.

مساله عضویت در اتحادیه اروپا سال‌ها است موضوعی بحث‌برانگیز در انگلیس به شمار می‌رود؛ کسانی که نسبت به این اتحادیه بدبین هستند، خروج انگلیس از این اتحادیه را خواستارند.

بر اساس نظرسنجی که ماه گذشته در نشریه ایندیپندنت منتشر شد 52 درصد مردم انگلیس خواهان خروج از اتحادیه اروپا هستند.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!