امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 97850 |
تاریخ انتشار : 26 مرداد 1395 - 18:45 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

چگونه 100 میلیون خودرو در جهان با ابزار 39 دلاری هک می‌شوند؟ به گزارش خبرآنلاین، 3 محقق دانشگاه بیرمنگام در کنار کمپانی امنیتی Kasper and Oswald GmbH در آلمان توانستند سیستم قفل خودروی آئودی Q3 را به‌راحتی بشکنند. به عقیده آنها، تمام خودروهای متعلق به گروه خودروسازی VW/ فولکس‌واگن که از سیستم قفل کامپیوتری مشابه […]

چگونه 100 میلیون خودرو در جهان با ابزار 39 دلاری هک می‌شوند؟

به گزارش خبرآنلاین، 3 محقق دانشگاه بیرمنگام در کنار کمپانی امنیتی Kasper and Oswald GmbH در آلمان توانستند سیستم قفل خودروی آئودی Q3 را به‌راحتی بشکنند. به عقیده آنها، تمام خودروهای متعلق به گروه خودروسازی VW/ فولکس‌واگن که از سیستم قفل کامپیوتری مشابه استفاده می‌کنند به‌راحتی هک می‌شوند.

بدین ترتیب بیش از 100 میلیون خودروی فروخته‌شده توسط فولکس‌واگن از 20 سال گذشته در معرض خطر هک شدن قرار دارند.

همچنین مدل‌های آئودی، Seat، Skoda از سال 1995 نیز با روش مشابه در معرض هک شدن قرار دارند.

این محققان با روش موسوم به eavesdropping از طریق ابزار 39 دلاری به سیگنال‌های ارسال‌شده از سوی راننده هنگام فشار کلید رمز برای باز کردن درب گوش می‌دهند و با خواندن کلیدهای فشار داده‌شده، قادر می‌شوند تا دفعه بعدی با شبیه‌سازی فشار کلیدها درب را باز کنند. این ابزار خوانش سیگنال ز فاصله 100 متری نیز کار می‌کند.

فلاویا گارسیا، نویسنده گزارش ین موسسه تحقیقاتی می‌گوید هنوز برخی از مدل‌های فولکس‌واگن در بازار وجود دارند که با این روش هک می‌شوند.

تنها مدل موسوم به Golf VII که توسط پلتفرم MQB ساخته‌شده غیرقابل هک است و سایرمدل ها در معرض خطر هستند.

البته Peter Weisheit، سخنگوی فولکس‌واگن نظری متفاوت دارد و می‌گوید مدل‌های موجود در بازارمانند Tiguan، Touran و Passat قابل هک نیستند و به‌طورکلی نسل جدید خودروها از قاعده آسیب‌پذیری در امان هستند.

نویسندگان مقاله آسیب‌پذیری تأکید می‌کنند که آنها روی خودروهای موجود باعرضه عمومی فراوان تمرکز مطالعاتی داشته و هنوز روی برندهایی مانند پورشه، بنتلی، لامبورگینی و بوگاتی کارنکرده‌اند!!

(جمعه در کنفرانس Usenix در آستین تگزاس جزییات این هک شرح داده می‌شود)

5656

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید