امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 211856 |
تاریخ انتشار : 25 آذر 1396 - 10:16 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامتی صلح خبر چگونه با جنین ارتباط برقرار کنیم؟ صلح خبر – ترجمه از هدی بانکی: هر بارداری و هر زن بارداری منحصربفرد است. وقتی صحبت از هیجانات دوران بارداری می‌شود، چیزی به نام «نرمال» وجود ندارد. بعضی از خانم‌ها ممکن است به محض مثبت شدن تست بارداری‌شان احساس کنند با کودک […]

به گزارش مجله سلامتی صلح خبر

چگونه با جنین ارتباط برقرار کنیم؟

صلح خبر – ترجمه از هدی بانکی: هر بارداری و هر زن بارداری منحصربفرد است. وقتی صحبت از هیجانات دوران بارداری می‌شود، چیزی به نام «نرمال» وجود ندارد. بعضی از خانم‌ها ممکن است به محض مثبت شدن تست بارداری‌شان احساس کنند با کودک هنوز به دنیا نیامده‌شان ارتباط برقرار کرده‌اند، اما برای عده‌ای دیگر از خانم‌ها ممکن است تا زمان تولد طول بکشد تا بتوانند ارتباط واقعی و عمیق با کودک‌شان برقرار کنند.
 
این موضوع احتمالا چیزی نیست که خیلی از زنان باردار به راحتی درموردش حرف بزنند، اما زنان زیادی برای ارتباط برقرار کردن با کودک درون رحم‌شان دچار کشمکش‌هایی هستند. اگر در حال تجربه‌ی اولین بارداری‌‌تان هستید، ممکن است اولین حرکت‌های درون رحم‌تان را به سختی بتوانید تشخیص دهید.
 

اگر هم سابقه‌ی سقط جنین داشته باشید، ممکن است داشتن تصوری مثبت از بارداری برای‌تان سخت باشد و ناخودآگاه بخواهید ارتباط برقرار کردن با کودک‌تان را به تاخیر بیندازید که این حالت، نوعی دفاع شخصی غیرارادی است. یا شاید هم به وقت خودش خیلی راحت توانسته باشید ارتباط واقعی با کودک‌تان برقرار کنید. بارداری می‌تواند تشویش برانگیز باشد و ممکن است آنقدر آشفته شوید و درگیر نگرانی‌های مادر شدن باشید که احساس کنید تا زمانی که فرزندتان به دنیا نیامده نمی‌توانید هیچ ارتباطی با او برقرار کنید. با نزدیک‌تر شدن به زمان زایمان، ممکن است آنقدر دچار هیجان و استرس شوید که احساس کنید حتی بعد از به دنیا آمدنش هم نخواهید توانست با او ارتباط برقرار کنید!
 
 چگونه با کودک هنوز به دنیا نیامده‌تان ارتباط برقرار کنید
از صدای‌تان استفاده کنید
وقتی کودک‌تان به دنیا بیاید، صدای شما را خواهد شناخت و هر وقت آن را بشنود، به سمت آن برخواهد گشت. او صدای شما به یاد دارد زیرا ماهها صدای شما را در محل کارتان، پشت تلفن وقتی که با مادرتان حرف می‌زدید، وقتی زیر دوش آواز می‌خواندید یا با پدرش گفتگو می‌کردید شنیده است. هر روز برای کودک‌تان وقت بگذارید و با او حرف بزنید و برایش از کارهایی بگویید که بعدا با هم انجام خواهید داد و اینکه چه احساسی به او دارید. خواهید دید کودک‌تان به صدای شما واکنش نشان می‌دهد و شروع می‌کند به لگد زدن و با آرنج کوبیدن! اگر هم حرف زدن با او برای‌تان سخت است، برایش آواز بخوانید.
جواب سقلمه‌هایش را بدهید
تنها راه ارتباطی کودک‌تان با شما لگد و سقلمه و ضربه زدن است. حتما متوجه شده‌اید که وقتی دراز می‌کشید تا استراحت کنید، کودک‌تان تا حدودی فعال می‌شود. با واکنش نشان دادن به حرکاتش به او جواب بدهید؛ وقتی به شما لگد می‌زند شما هم به آرامی سقلمه‌ای به او بزنید و ببینید چه می‌کند. همچنین می‌توانید آن قسمت از شکم‌تان را که حس می‌کنید حرکت می‌کند کمی مالش دهید و نوازش کنید.
چیزی که ظاهرا ارتباط برقرار کردن با جنین درون رحم را دشوار می‌کند، این است که مادر هیچ تصوری از چهره‌ی فرزندش ندارد و با اینکه هم اکنون فرزندش در درون او در حال رشد است، احساس می‌کند این انسان کاملا غریبه است! اگر عکس‌هایی از سونوگرافی که پزشک برای‌تان انجام داده دارید، هر روز چند دقیقه در آرامش بنشینید و به این عکس‌ها نگاه کنید. یک فریم از یکی از عکس‌ها تهیه کنید و روی میز کارتان بگذارید، به عنوان تصویر لاک اسکرین گوشی‌تان انتخابش کنید و یا اینکه روی یخچال‌تان آن را بچسبانید.
یوگا انجام دهید
در کلاس‌های یوگای قبل از زایمان شرکت کنید تا فرصتی برای فرار از یکنواختی زندگی روزمره پیدا کنید و برای مدتی روی بارداری خود متمرکز شوید. مربی یوگا طی هر وضعیتی که در آن قرار می‌گیرید با شما صحبت خواهد کرد و توضیح خواهد داد که این حرکت، چه فایده‌ای برای شما دارد. همچنین زمانی برای ریلکس شدن و تمرکز روی جنین در حال رشدتان پیدا می‌کنید. این یک راه بسیار خوب است که می‌توانید مطمئن شوید زمانی برای آرامش و تمرکز دارید، همان زمانی که وقتی مشغول کارهای روزمره هستید و درگیر استرس‌های همیشگی، به سختی ممکن است پیدا کنید. علم نشان داده که یوگا برای افسردگی و اضطراب دوران بارداری مفید است.

همسرتان را هم وارد این ارتباط کنید

این فقط شما نیستید که می‌خواهید با کودک هنوز به دنیا نیامده‌‌تان ارتباط برقرار کنید، پدر این کودک نیز می‌خواهد سهمی در این رابط داشته باشد! وقتی احساس می‌کنید کودک‌تان لگد می‌زند، دست‌های همسرتان را روی شکم‌تان بگذارید تا او هم حرکات کودکش را حس کند و اجازه دهید با نوازش شکم‌تان به او جواب بدهد. حتی می‌تواند برای کودک‌تان کتاب بخواند. شاید هم با تماشای ارتباط قوی احساسی بین کودک‌ و همسرتان متوجه شوید ارتباط خود شما با همسرتان هم پُر رنگ‌تر و عمیق‌تر می‌شود.
یادگاری‌هایی از این دوران تهیه کنید
می‌توانید برای کودکی که در راه دارید هدیه‌ای تهیه کنید، مثلا یک پتو برایش قلاب بافی کنید یا یک بالش کوچک برایش گلدوزی کنید. اگر هم بلد نیستید می‌توانی کارهای ساده‌تری انجام دهید، هر کاری که یک یادگاری از دوران شیرین بارداری و انتظار تولد کودک‌تان برای شما باقی بگذارد. کمی خلاقیت به خرج دهید! مطمئن باشید بعدها از تماشای این یادگاری‌های کوچک و ساده، هم شما و هم فرزندتان غرق لذت خواهید شد.
از شکم‌تان عکس بگیرید


گرفتن عکس از شکم‌ در حال بزرگ شدن‌تان، خاطره‌هایی زیبا و پُر از احساس از دوران بارداری‌تان خواهد بود که به زودی به پایان می‌رسد. می‌توانید هر هفته از شکم‌تان از زوایای گوناگون عکس بگیرید و بزرگ و بزرگ‌تر شدن آن را ثبت کنید. با تماشای این عکس‌ها متوجه رشد و تغییر جنین‌تان می‌شوید. این یادگاری‌های بصری به شما کمک می‌کنند بارداری‌تان را واقعی‌تر احساس کنید. یک آلبوم قدم به قدم و حرفه‌ای تا آخر دوران بارداری تهیه کنید تا خودتان هم احساس خاص بودن بکنید. می‌توانید این عکس‌ها را تنها یا با همسرتان بگیرید و لحظات فوق‌العاده‌ای را ثبت کنید.
بیشتر دراز بکشید

بله درست است؛ کارهای زیادی دارید که باید قبل از به دنیا آمدن کودک‌تان انجام‌شان دهید، اما لازم نیست همه را امروز و فردا تمام کنید. شما در این روزها به استراحت بیشتری نیاز دارید، پس سعی کنید دراز بکشید و مدتی آرام باشید.
 
هر روز زمانی را برای این کار مشخص کنید و فقط و فقط به بارداری‌تان فکر کنید، نه اینکه بعد از دراز کشیدن شروع کنید به لیست کردن چیزهایی که باید بخرید یا چت کردن با دوستان! به پیاده روی بروید، در وان دراز بکشید و ریلکس کنید یا هر کاری که آرام‌تان می‌کند انجام دهید. فکر نکنید کمک خواستن از دیگران برای انجام کارهایی که در این دوران برای شما مناسب نیست، کار بدی است! پیشنهاد کمک دیگران را رد نکنید چون این کمک‌ها واقعا می‌تواند باری از دوش شما بردارد و این را فراموش نکنید که؛ اگر کسی نخواهد کمک‌تان کند، پیشنهاد نمی‌دهد!
 
 چگونه با کودک هنوز به دنیا نیامده‌تان ارتباط برقرار کنید
وقایع را یادداشت کنید

دفترچه‌ای مخصوص یادداشت‌های دوران بارداری‌تان داشته باشید و چیزهایی را فکر می‌کنید مهم و جالب هستند یادداشت کنید، هر چیزی که خاص این دوران است و نگاه خاص خود را به آن دارید. یادتان باشد که این دفترچه کاملا خصوصی است و آن را در دسترس دیگران قرار ندهید. تمام نگرانی‌ها و احساسات خود را در این دفترچه بروز دهید. این کار به شما کمک می‌کند بفهمید عامل اضطراب‌تان چیست و بهتر بتوانید بر آن غلبه کنید. با برطرف شدن اضطراب‌تان حتما بهتر خواهید توانست با کودک درون رحم‌تان ارتباط برقرار کنید.
با مادران باردار دیگر جمع شوید

ارتباط برقرار کردن با سایر زنان باردار و تشکیل گروه با کسانی که شرایطی مشابه شما دارند به شما این امکان را می‌دهد که موضوعات مشترکی برای گفتگو کردن داشته باشید و بتوانید نگرانی‌ها و مسائل و احساسات خود را بهتر بروز دهید، شنیدن تجربیات مشترک حس خوبی به شما خواهد داد. زمانی را که با این دوستان جدیدتان می‌گذرانید تقریبا فقط روی بارداری‌تان متمرکز هستید و طبیعتا بهتر می‌توانید با کودک‌تان ارتباط برقرار کنید. می‌توانید کارهای مفرح زیادی با هم انجام دهید، مثلا روی شکم‌های همدیگر نقاشی بکشید و خلاقیت خود را به کار بگیرید. ممکن است به نظرتان نیاید ولی این کار واقعا باعث قوت قلب‌تان خواهد شد.
روی ویژگی‌های مثبت خود تمرکز کنید

یکی از دلایلی که مادران باردار نمی‌توانند با جنین در رحم‌شان ارتباط برقرار کنند این است که خیلی نگران هستند مبادا نتوانند مادر خوبی باشند. بعضی از خانم‌ دچار کابوس‌های ناشی از اضطراب نیز می‌شوند و نگرانند مبادا کارهایی بکنند که به ضرر فرزندشان باشد. دست از نگرانی بردارید! منفی بافی را کنار بگذارید و روی تمام چیزهایی که شما را یک زن برتر کرده است تمرکز کنید. مطمئنا بیشتر همین ویژگی‌ها از شما یک مادر فوق‌العاده خواهند ساخت. در مورد آن نوع مادری که دوست دارید باشید فکر کنید و ببینید چه می‌توانید بکنید تا به آن برسید. تقویت خوشبینی، نگرش بهتری نسبت به مادر بودن به شما می‌دهد و اعتماد بنفس‌تان را بالا می‌برد، کتاب‌های بسیار خوبی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا دانش‌تان را بالا ببرید.
اگر نمی‌توانید با کودک‌تان ارتباط برقرار کنید احساس گناه نکنید

اگر فکر می‌کنید هنوز موفق نشده‌اید رابطه‌ی عمقی و درونی با فرزندی که در شکم‌ دارید برقرار کنید، خودتان را سرزنش نکنید. بارداری می‌تواند دوران سختی باشد؛ بدن‌ تغییراتی می‌کند، هورمون‌های تاخت و تاز می‌کنند، خواب‌تان بهم می‌ریزد و احتمالا ذهن‌تان درگیر نگرانی‌های آینده است. همه‌ی اینها می‌تواند باعث شود نتوانید با کسی که هنوز او را ندیده‌اید ارتباط برقرار کنید اما این بدان معنی نیست که هرگز نمی‌توانید آن احساس قدرتمند مادری را تجربه کنید. احساس گناه را کنار بگذارید و در عوض با آرامش برای این ارتباط تلاش کنید. این را هم بپذیرید که ممکن است یکی از آن بسیار مادرانی باشید که بعد از تولد نوزادشان، عشقی عمیق و منحصربفرد نسبت به او پیدا کرده‌اند، نه قبل از تولد!

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید