امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 235902 |
تاریخ انتشار : 26 تیر 1397 - 0:09 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که با پیشرفت مطلوبی که پروژه آزادراه اصفهان به شیراز داشته، می‌توان انتظار داشت که این طرح یا در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۸ یا در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد. خیرالله خادمی در گفت و گو با صلح خبر اظهار کرد: این […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که با پیشرفت مطلوبی که پروژه آزادراه اصفهان به شیراز داشته، می‌توان انتظار داشت که این طرح یا در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۸ یا در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد.

خیرالله خادمی در گفت و گو با صلح خبر اظهار کرد: این پروژه مهم که با طول ۲۲۵ کیلومتر طولانی‌ترین آزادراه در حال ساخت کشور به شمار می‌رود، خوشبختانه به مرز پیشرفت ۷۰  درصدی در عرصه زیرسازی رسیده و بیش از ۱۰۰ کیلومتر آن در زیرسازی کارشان به پایان نزدیک شده است.

به گفته وی، در صورتی که منابع مالی مورد نیاز برای این پروژه به موقع تخصیص یابد، می‌توان انتظار داشت که این مسیر مهم در آینده نزدیک زیر بار ترافیک رود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره نقش دولت در تامین منابع مالی این پروژه گفت: آخرین برآوردها نشان می‌دهد که این پروژه حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان تزریق اعتبار داشته که از این رقم ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد آورده سرمایه‌گذار بوده است.

وی با بیان اینکه این آزادراه یکی از مهم‌ترین طرح‌های زیرساختی ایران به شمار می‌رود، توضیح داد: آزادراه اصفهان- شیراز از اصلی‌ترین حلقه‌های تکمیل کریدور شمال به جنوب ایران به شمار می‌رود که مسافت سفر جاده‌ای میان این دو شهر  مهم را حدودا ۱۳۰ کیلومتر کاهش خواهد داد. از این رو با افتتاح آن در کنار صرفه‌جویی در زمان سفر از نظر هزینه و مصرف سوخت نیز صرفه جویی قابل توجهی به ثبت می‌رسد.

به گزارش صلح خبر، تکمیل پروژه‌های آزادراهی در طول سال‌های گذشته به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم در دستور کار قرار داشته که در کنار تکمیل برخی طرح‌ها، پیگیری پروژه‌های اولویت‌دار در دستور کار بوده است.

در کنار آزادراه اصفهان- شیراز، آزادراه‌های تهران- شمال، حرم تا حرم و پروژه‌های کنار گذر جنوبی تهران و کنارگذر شرقی اصفهان بخشی از پروژه‌هایی بوده که در طول این سال‌ها با پیشرفت‌های قابل توجهی مواجه شده است.

با توجه به بالا بودن هزینه ساخت آزادراه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خار جی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در سال‌های گذشته را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید