امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 99258 |
تاریخ انتشار : 03 شهریور 1395 - 8:57 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

گروه بین الملل؛ به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن که ریاست این نشست با وانگ یی و یون بیونگ ـ سی، همتاهای چینی و کره جنوبی‌اش را برعهده داشت، گفت: آزمایش موشکی تازه کره شمالی غیرقابل تحمل است. مقامات آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند که کره […]

گروه بین الملل؛

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن که ریاست این نشست با وانگ یی و یون بیونگ ـ سی، همتاهای چینی و کره جنوبی‌اش را برعهده داشت، گفت: آزمایش موشکی تازه کره شمالی غیرقابل تحمل است.

مقامات آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی امروز یک موشک بالستیک را از یک زیردریایی به طرف دریای ژاپن پرتاب کرده است.

مقامات سئول این پرتاب را به عنوان اعتراض مسلحانه به آغاز مانورهای نظامی سالانه کره جنوبی ـ آمریکا محکوم کردند که کره شمالی آن را تمرینی برای جنگ تلقی می‌کند.

این پرتاب همچنین تازه‌ترین پرتاب در سری آزمایش‌های موشکی، راکتی و تسلیحاتی کره شمالی است که آشکارا برای به دست آوردن سلاح معتبری که بتواند به اهداف تا قاره آمریکا حمله کند، در تلاش است.

کیشیدا گفت: توکیو اعتراض خود را درخصوص این پرتاب موشکی به کره شمالی ابلاغ کرده و از همتاهای خود می‌خواهد تا همزمان با مواجهه با این تحولات تازه همکاری‌ها را تقویت کنیم.

وی افزود: امیدوارم همکاری‌های نزدیک‌تر میان ژاپن، چین و کره جنوبی منجر به تلاش‌های جامعه بین‌الملل شود.

این سه کشور در خصوص طیفی از مسائل با یکدیگر اختلافات شدیدی دارند و نشست‌های آنها در سطح وزرای امور خارجه سال گذشته پس از یک وقفه دو ساله به خاطر روابط مخدوش چین و ژاپن از سر گرفته شد.

تنشها میان توکیو و پکن همچنین در خصوص جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی همچنان بالاست.

در حالی که انتظارات برای دستیابی‌های ملموس در این مذاکرات بسیار کم است ژاپن باید جزئیات مربوط به بودجه یک میلیون دلاری را که به عنوان راهی برای جبران تعرضات جنسی‌ در زمان جنگ جهانی دوم به زنان کره جنوبی وعده داده، اعلام کند.

این بودجه بخشی از توافقنامه مهمی است که دو طرف دسامبر سال گذشته میلادی به منظور حل اختلاف دیرینه‌شان که از اقدامات جنگی ژاپن نشات می‌گیرد، اعلام کردند.

تنش‌ها میان توکیو و پکن نیز درخصوص ادعاها نسبت به جزایر غیرقابل سکنه تحت کنترل ژاپن در دریای چین شرقی همچنان بالاست.

روابط میان چین و کره جنوبی نیز به دنبال تصویب استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا در سئول علیه تهدیدات کره شمالی خدشه دار شده چرا که پکن معتقد است این مساله به امنیتش لطمه خواهد زد.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید