امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 34311 |
تاریخ انتشار : 25 آبان 1394 - 15:27 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فناوری اطلاعات > بازی – نخستین دوره بازی‌های رایانه‌ای دانشجویی اصفهان، آذر و بهمن امسال همزمان با همایش ملی «بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها»، در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود. به گزارش خبرآنلاین و به نثل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای دانشجویی استان اصفهان از اول آذر تا بهمن امسال در […]

فناوری اطلاعات > بازی – نخستین دوره بازی‌های رایانه‌ای دانشجویی اصفهان، آذر و بهمن امسال همزمان با همایش ملی «بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها»، در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نثل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای دانشجویی استان اصفهان از اول آذر تا بهمن امسال در مجتمع فرهنگی دیجیتال فرشچیان با مشارکت مخابرات استان اجرا می‌شود. نخستین همایش ملی بازی‌های رایانه‌ای 28 تا 30 بهمن امسال توسط دانشگاه اصفهان و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با همکاری برخی شرکت‌ها مانند مخابرات استان اصفهان برگزار می‌شود.

این همایش در سه رویکرد فنی، علوم انسانی و هنر به بررسی علمی بازی‌های رایانه‌ای در ابعاد صنعت، هنر و رسانه نوین می‌پردازد. این همایش با برگزاری رویدادهای جانبی متنوع از قبیل کارگاه‌های آموزشی، بازی‌سازی، نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای ملّی و لیگ بازی‌های رایانه‌ای، محیطی برای گردهمایی و هم‌اندیشی فعالان حوزه بازی‌های رایانه‌ای و نمایش ظرفیت‌های این رسانه نوین به مدیران و سیاست‌گذاران فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌آورد.

آخرین فرصت ثبت نام در لیگ دانشجویی بازی‌های رایانه‌ای اصفهان 30 آبان امسال است و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به این صفحه مراجعه کنند. مرحله مقدماتی این لیگ در آذر و مرحله نهایی در بهمن برگزار می‌شود.

 

برندگان نهایی رویداد Game Trigup معرفی شدند
رویداد Game Trigup که به مدت سه روز از ۲۰ تا ۲۲ آبان‌ماه در موسسه آموزش عالی خاتم برپا بود، با استقبال کم‌نظیری از جانب ایده‌پردازان و علاقمندان به صنعت بازی‌سازی مواجه شد و در نهایت برندگان نهایی این رویداد مشخص شدند.

در جریان برگزاری این رویداد، ۳۸ ایده به ثبت رسید که با رای‌گیری حضار از میان آن‌ها ۱۰ ایده برگزیده شد. برای ایده‌های منتخب نیز، ۱۰ تیم تشکیل شدند که طی دو روز با همراهی مربیان به پرورش ایده‌های بازی‌شان پرداختند.

«جنگ ریاضیات» عنوان ایده‌ای است که شخصیت موهومی به نام «i» در دنیای ریاضی به دنبال کشف هویت خود است. «چیستین؟!» نام ایده دیگری است. در این بازی تصور می‌کنیم اجسام از زاویه بالا دیده می‌شوند و کافی است از طریق تصور ذهنی، ماهیت و چیستی جسم مورد نظر را حدس بزنیم.

«X-Fun» سومین ایده منتخب است. جریان این بازی در محیط فرودگاه و هنگام رد شدن افراد از گیت X-ray دنبال می‌شود که بازیکن باید هنگام هشدار دستگاه، فرد را دستگیر کند.

«Stone» عنوان چهارمین ایده برگزیده است. این بازی به زندگی دختر کوچک و تنهایی می‌پردازد که با شادی می‌جنگد.

«Tides of Chaos» به‌صورت آنلاین، در دنیای دزدان دریایی جریان دارد که از زمین و آسمان به هم حمله‌ می‌کنند تا بهترین و قدرتمندترین دزد دریایی شوند. «انتقام سگ‌ سبیل»، یک بازی در ژانر رفاقت است که کمی خشونت چاشنی‌اش شده است.

«Botfight» هفتمین ایده بازی‌سازی است که به جنگ ربات‌ها می‌پردازد. «Bluetech» اما عنوان بازی دیگری است که با حرکات دست با طرف مقابل مبارزه می‌کند.

Cat The Champ (گربه قهرمان) عنوان ایده دیگری است. کاراکتر اصلی این بازی یک گربه است و مضمون آن به نگهداری، تمرین دادن و شرکت کردن گربه قهرمان در مسابقات اختصاص دارد.

«Wateria» عنوان آخرین ایده انتخابی است. این بازی در سرزمینی به نام واتریا اتفاق می‌افتد که خشکسالی آن را فراگرفته و بازیکن با مدیریت تنها چشمه آب شهر، آبادانی را به شهر بازمی‌گرداند.

از میان ایده‌های برتر، با نظر هیات داوران به ترتیب تیم‌های گربه قهرمان، Tides of Chaos و چیستین به عنوان تیم‌های اول تا سوم برگزیده شدند و جوایزی به مبلغ هشت، پنج و سه میلیون تومان دریافت کردند.

در این رویداد، ۲۳ مربی نیز حضور داشتند که در پرورش ایده‌های بازی‌سازی به کمک تیم‌ها آمدند. همچنین سیدمحمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، مجید دهبیدی‌پور مدیر مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه شریف و امیرحسین فصیحی مدیرعامل شرکت فن‌افزار شریف، مصطفی نقی‌پورفر مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ، حامد ساجدی مدیرعامل شرکت شناسا، محسن اکبری موید مدیرعامل شرکت آرنا، غفارپور عضو هیئت مدیره شرکت آروند برخی از حاضرین اختتامیه Game Trigup بودند.

در طول مراسم، مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ با بیان اینکه برنامه‌نویسی در تولید بازی تلاش زیادی می‌خواهد،‌ وجود تیم خوب و شناسایی بازار را از مولفه‌های پراهمیت در این فرآیند دانست. مدیرعامل شرکت شناسا به حضور بانوان به عنوان نیروهای پرانگیزه برای ورود به جریان کسب و کارهای نوآورانه تاکید کرد. در ادامه مدیرعامل شرکت آرنا نیز در خصوص یافتن شیوه‌های جدید بازی‌ در دنیا سخنرانی کرد و عضو هیات مدیره شرکت آروند نیز به ظرافت سرمایه‌گذاری در صنعت بازی‌سازی و توجه به عنصر زمان اشاره کرد.

گفتنی است همزمان با برگزاری Game Trigup چهار کارگاه آموزشی با عناوین «مفهوم طراحی بازی»،‌ «برنامه‌نویسی Multi Player»، «MVP» و «کسب و کار بازی» برگزار شد.

بانک‌ها هم به بازی‌سازی علاقه‌مند شدند

گروه مالی پاسارگاد یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های مالی و سرمایه‌گذاری کشور است و اخیرا یکی از زیرمجموعه‌های آن به نام شرکت «شناسا» که یک مجموعه سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر است، به حوزه بازی‌سازی ورود کرده و شرکت بازی‌سازی «فناوران آروند پاسارگاد» یا اختصارا «آروند استودیو» را تاسیس کرده است.

آروند استودیو مدتی پیش آخرین بازی ساخت خود را به نام «جدول مدرن» برای گوشی‌های هوشمند منتشر کرد که با اقبال عمومی خوبی از طرف کاربران مواجه شد. به‌طوری که بازی توانست به رکورد 1.5 میلیون دقیقه بازی کردن کاربران در یک روز برسد و در حال حاضر متوسط امتیاز کاربران به بازی 4.7 از 5 است.

مدتی پیش نیز همزمان با نمایشگاه مطبوعات و طی مراسم رونمایی از «هشت بازی جدید موبایلی ایرانی» که به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، از بازی جدید آروند استودیو به نام «100 درصد» رونمایی شد که قرار است 5 آذر ماه در فروشگاه‎های دیجیتالی منتشر شود.

آروند استودیو علاوه بر بازی‌های موبایلی ساده، در حال ساخت تعدادی بازی بزرگ و در سطح استانداردهای بین‌المللی است که به‌زودی از آن‌ها رونمایی می‌شود.

5656

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :نادر

      مطلب به جایی بود

    بدون نظر :