امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 231127 |
تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1397 - 10:52 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر «ورزا جنگ» به کارگردانی مهناز صبور پس از حدود دوسال تحقیق و پژوهش و فیلمبرداری، سرانجام به مراحل فنی رسید. به گزارش صلح خبر، طبق گزارش رسیده؛ سازندگان این مستند با اقامتی هشت ماهه در یکی از روستاهای استان گیلان مطالعه خود را روی این موضوع آغاز کردند و […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

«ورزا جنگ» به کارگردانی مهناز صبور پس از حدود دوسال تحقیق و پژوهش و فیلمبرداری، سرانجام به مراحل فنی رسید.

به گزارش صلح خبر، طبق گزارش رسیده؛ سازندگان این مستند با اقامتی هشت ماهه در یکی از روستاهای استان گیلان مطالعه خود را روی این موضوع آغاز کردند و پس از پژوهش و بررسی‌های لازم فیلمبرداری آن آغاز شد که یک سال طول کشید.

پس از آن تدوین و مراحل فنی فیلم آغاز شد و در حال حاضر مهرداد جلوخانی صداگذاری این فیلم را به پایان رسانده و ساخت موسیقی«ورزا جنگ» به زودی آغاز میشود.

موضوع این فیلم مستند داستانی درباره یک سنت قدیمی در گیلان است که گاوهای نر(ورزا) قدرتمند را پس از فصل برداشت محصول وادار به جنگ با یکدیگر می کنند. در روزگاران قدیم این کار مثل کشتی گیله‌مردی، یکی رسوم مربوط به جشن برداشت محصول بود و کاربرد سرگرمی سازی داشت اما این روزها این رسم قدیمی حالت شغل پیدا کرده و برای عده‌ای محل کسب درآمد شده است.

عوامل مستند داستانی«ورزا جنگ»عبارتند از: کارگردان:مهناز صبور، طرح و تحقیق و پژوهش: حمید یکتا، تصویربرداران: مهدی آزادی،سرکیو مسگری، مختار نامدار، فرزاد فخرایی، مجتبی کوهکن، صدابرداران: شاهین پورداداشی – علیرضا کریم نژاد و امیر کوهکن، تدوین:مهناز صبور- محمد زارعی، دستیار تدوین:علی سهرابی، صدا گذار: مهرداد جلوخانی، اصلاح رنگ و نور: هوتن حق شناس، جلوه های ویژه: حسن نجفی منش، طراح لوگو و پوستر: بهراد جوانبخت، دستیار کارگردان: فرزاد فخرایی، تدارکات:عزیز صبور، عکاسان: محمد راد پرور- فرزاد فخرایی – مختار نامدار، روابط عمومی: گروه رسانه کاسیک، جانشین تهیه کننده: فرید صبور، تهیه کنندگان:حمید یکتا – مهناز صبور، مدیر تولید:حمید یکتا.

انتهای پیام 

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید