امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 209733 |
تاریخ انتشار : 14 آذر 1396 - 14:34 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر مشاور شگفت آور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با تأکید بر اینکه تمدن اسلامی باید به عنوان تمدن نوین معرفی شود، گفت: مؤلفه‌های تمدن نوین باید در تمامی زمینه‌های عقیدتی، مفهومی، عاطفی، علمی و… بر وحدت امت اسلامی تأکید کند. به گزارش صلح خبر، آیت‌الله محمدعلی تسخیری […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

مشاور شگفت آور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با تأکید بر اینکه تمدن اسلامی باید به عنوان تمدن نوین معرفی شود، گفت: مؤلفه‌های تمدن نوین باید در تمامی زمینه‌های عقیدتی، مفهومی، عاطفی، علمی و… بر وحدت امت اسلامی تأکید کند.

به گزارش صلح خبر، آیت‌الله محمدعلی تسخیری روز  سه‌شنبه (14 آذر) در اولین روز برگزاری سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به این که قرآن پایه و اساس نخست تمدن نوین اسلامی است، اعلام نمود: سنت نبی اکرم(ص) دومین پایه برای تشکیل تمدن نوین اسلامی است. البته وحدت اسلامی مقدمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

آیت‌الله تسخیری اظهار کرد: قرآن کتاب وحدت است و این کتاب الهی بر تمامی راه‌هایی که به وحدت می‌رسد تأکید دارد. قرآن پایه و اساس این تمدن است.

وی سنت را دومین پایه این تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: وحدت اسلامی هم در مقدمه اهداف قرآن مطرح است؛ پس به عبارتی قرآن کتاب وحدت است. در قرآن به همه راه‌هایی که منجر به وحدت می‌شود اشاره شده است. اینکه تفرفه از نظر اسلام مذموم شمرده شده، به دلیل این است که فرد را به سمت کفر سوق می‌دهد. لذا قرآن می‌فرماید تفرقه برای امت اسلامی عذاب است. 

رئیس شورای شگفت آور مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه تاکید کرد: اگر با یکدیگر انس و الفت نداشته باشیم، درگیر فساد شده و ویران خواهیم شد. کفار با یکدیگر برای نابودی امت اسلامی دوست هستند. پس تنها راه برون‌رفتِ ما از این شرایط، این است که در برابر کفر متحد شویم.

آیت‌الله تسخیری با بیان اینکه بُعد عقیدتی یکی از عناصر وحدت است، افزود: توحید پایه و اساس عقیدتی و پایه برای مفهوم ایمان است و ایجاد قوانین اسلامی بر پایه وحدت شکل خواهد گرفت و تمامی قوانین این تمدن هم وحدت‌گراست.

وی در پایان با تاکید بر این که برای رسیدن به تمدن اسلامی باید گفتگو کنیم تا به زمینه‌های وحدت گرا برسیم، اظهار داشت: میانه‌روی می‌تواند ما را به سمت وحدت سوق دهد. باید به دنبال بازگشت تمدن نوین اسلامی باشیم و در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کرده و آموزه‌های قرآن را پیاده کنیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید