امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 280343 |
تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1398 - 14:45 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر سیلویا بارتلومی، رییس شورای منطقه‌ای در جنوب فرانسه است که ١٢ ناحیه را مدیریت می‌کند. او تا به حال به ایران سفر نکرده اما آن را سرزمین اسرارآمیزی می‌داند که داستان‌های هزار و یک شب را به‌خاطر می‌آورد. بارتلمی که معاون دپارتمان “اوباین” معروف به شهر سفال و سرامیک […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

سیلویا بارتلومی، رییس شورای منطقه‌ای در جنوب فرانسه است که ١٢ ناحیه را مدیریت می‌کند. او تا به حال به ایران سفر نکرده اما آن را سرزمین اسرارآمیزی می‌داند که داستان‌های هزار و یک شب را به‌خاطر می‌آورد.

بارتلمی که معاون دپارتمان “اوباین” معروف به شهر سفال و سرامیک در فرانسه است، در بازدید از نمایشگاه جاده ابریشم که با حضور ستاره ها ایران و ازبکستان در این کشور برگزار شده است، درباره گام‌هایی که برای نزدیک‌تر شدن روابط این کشورها و فرانسه می‌توان برداشت به صلح خبر گفت: زبان‌های مختلفی در دنیا وجود دارد که هنر از آن جمله است. هنر زبان مشترک دنیا است و هیچ حد و مرزی ندارد و از طریق آن مردم می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. هنر، به ویژه سفال و سرامیک، می‌تواند پل ارتباطی ایران و فرانسه باشد.

معاون استاندار اکس مارسی پرووانس اضافه کرد: در سطح ملی شاید نتوانم کار زیادی برای تقویت روابط ایران و فرانسه انجام دهم اما در سطح منطقه‌ای می‌توان کارهایی شبیه برگزاری این نمایشگاه را با حضور ستاره ها انجام داد.

بارتلمی گفت: ایران به لحاظ تاریخ و هنرهایی چون سفال همیشه کشور مهمی بوده است. منطقه اوباین نیز از این نظر منطقه با اهمیتی در فرانسه است که می‌توان روی این اشتراکات کار کرد. از ایران هنرهای زیادی به جهان انتقال یافته، می‌توانیم با ستاره ها آن بویژه در سفال و سرامیک تبادل اطلاعات داشته باشیم.

نمایشگاه جاده ابریشم به همت گروهی از معماران، ستاره ها و جامعه هنری فرانسه پس از چند سفر به ایران و کشورهای جاده ابریشم در جنوب این کشور برگزار شده است که هنرمندانی از ایران و ازبکستان در آن حضور دارند. این نمایشگاه در مرکز سفال و سرامیک فرانسه، شهر اوباین برپا شده که در جریان آن سفال و سرامیک ایران نیز معرفی شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید