امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 226780 |
تاریخ انتشار : 26 اسفند 1396 - 15:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ همه چیز را گردن تحریم نیاندازیم! به گزارش صلح خبر؛ همه چیز را گردن تحریم نیاندازیم! در انتهای سال 1396 هستیم. سالی که بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گرفت. متاسفانه در امسال به جای گام برداشتن در راستای تحقق این […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛

همه چیز را گردن تحریم نیاندازیم!

به گزارش صلح خبر؛ همه چیز را گردن تحریم نیاندازیم!

همه چیز را گردن تحریم نیاندازیم!

در انتهای سال 1396 هستیم. سالی که بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گرفت.

متاسفانه در امسال به جای گام برداشتن در راستای تحقق این شعار کاملا برعکس عمل نمودیم و مسئولین محترم سیاست هایی فاقد تدبیر کافی را اتخاذ نمودند.

مبرهن است که این سیاست ها نه تنها به رشد اقتصادی کمکی نمی نماید، بلکه باعث فجیع تر شدن اوضاع معیشتی و از کارافتادگی کامل چرخه اقتصادی خواهد شد.

سیاست هایی که با عنوان تجارت آزاد در واقع حمایت از واردات بی رویه و نا بخرادانه است.در کنار آن نوسانات بازار ارز در شرایط تحریم تولید کننده را از کار می اندازد؛ حال این که هیچگونه سیاست های حمایتی نیز از تولیدکننده وجود ندارد.

برای اثبات این ادعا تنها کافی است به برخی از واردات امسال کمی بیش تر دقت کنیم:
با بررسی و تحلیل آمارهای تجاری، این واقعیت مبرهن می‌شود که در یازده ماهه اشاره شده، واردات از کشورهای آفریقایی همچون اتیوپی با (رشد 2380 درصدی) نیجریه (رشد 1509 درصدی) تانزانیا (رشد 800 درصدی) ساحا عاج و تونس (رشد 170 درصدی) به نسبت سال 1395 همراه بوده است.

این میزان در خصوص برخی از کشورهای آمریکای جنوبی همچون پاراگوئه و اروگوئه نیز به ترتیب با رشد سه هزار و 300 درصدی و دو هزار و 400 درصدی همراه بوده است.

سوالاتی نیز مطرح می شود. برای مثال اینکه چرا نرخ گمرک تنباکو 5 درصد و تجهیزات اتاق عمل 15 درصد است؟! این چه نو سیاستی است؟

مسلما شرایط تحریم نیز در مسائل اقتصادی بی اثر نیست، اما با واکاوی بیش تر در می یابیم که سیاست های داخلی و اقدامات مسئولین نیز جای اشکال فراوان دارد.
امید آن می رود که بتوانیم با به کارگیری ندبیر و همت ملی، وضع اقتصادی را بهبود ببخشیم.

نگارنده:محمدرضا زرین نصر

سرويس اخبار روز خبرگزاري صلح خبر

اگر فيلم يا فيلم يا تصاويري داريد که تمايل داريد با ديگران به اشتراک بگذاريد، از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد. تا پس از بررسي در مجله مديا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمايل داشته باشيد با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاوير و فيلم ها و فيلم هاي خودتان، قوانين و عرف را رعايت نماييد تا قابليت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پايگاه تحليلي خبري صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید