امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 33466 |
تاریخ انتشار : 22 آبان 1394 - 9:59 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جامعه > سلامت – ایرنا نوشت: رییس آزمایشگاه جامع تحقیقاتی علوم پزشکی ایران تبلیغات درمورد مصرف سیگارهای الکترونیکی را بی اساس خواند و گفت: سیگارهای الکترونیکی مضراتی همراه خود دارد و سبب سفتی دریچه قلب انسان می شود. حمید رضا پازوکی  افزود: فروش این سیگارها در داروخانه های کشور هم ممنوع است و سازمان بهداشت جهانی (اف. […]

جامعه > سلامت – ایرنا نوشت: رییس آزمایشگاه جامع تحقیقاتی علوم پزشکی ایران تبلیغات درمورد مصرف سیگارهای الکترونیکی را بی اساس خواند و گفت: سیگارهای الکترونیکی مضراتی همراه خود دارد و سبب سفتی دریچه قلب انسان می شود.

حمید رضا پازوکی  افزود: فروش این سیگارها در داروخانه های کشور هم ممنوع است و سازمان بهداشت جهانی (اف. دی. ای) مصرف سیگارهای الکترونیکی را رد کرده است.
رییس آزمایشگاه جامع تحقیقاتی علوم پزشکی ایران معتقد است؛ استعمال دو تا 5 نخ سیگار ، ابتلا به سرطان در بدن انسان را به حداقل می رساند.
وی افزود: مصرف سیگار الکترونیکی هم بی ضرر نیست و تنها می تواند تا حدودی رفتار اعتیادآور فرد را به سیگار تعدیل کند.
پازوکی با بیان اینکه 80 درصد از سیگارها به صورت قاچاق وارد کشور می شود، گفت: هر مساله ای که باعث کمبود اکسیژن در بافت های بدن یا عوارض طولانی مدت و ایجاد رادیکال های آزاد مضر شود و بتواند آسیب هایی به بافت ها و ارگان های مهم بدن همچون مغز که اکسیژن رسانی برای آن خیلی نقش مهمی است بشود؛ مضر است.
رییس آزمایشگاه جامع تحقیقاتی علوم پزشکی ایران اظهار کرد: هر چند سیگار برای بدن مضر است اما خود نیکوتین در برخی موارد موجب بهبود و التیام دو نوع بیماری از قبیل بیماری های زمینه التهابی خون ریز دهنده (کولیت السرز) و بیماری های نادری همچون سارکوایدوز می شود.
وی ادامه داد: همچنین در مواردی هم مصرف نیکوتین منجر به گشادی رگ های قلبی می شود.
پازوکی تاکید کرد: سرطان زایی سیگار متشکل از چسب کاغذ تنباکو و یا مشتقات آن است که از سوختن آن در بدن ایجاد می شود.
در ادامه نصیر دهقان فلوشیپ ترک سیگار و عضو جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات هم در باره مضرات استعمال سیگار الکترونیکی گفت: این نوع سیگارها از هفت سال گذشته در کشورهای جهان اول تولید شدند و بعد از چندی، سازمان بهداشت جهانی (اف دی ای) مصرف آن را ممنوع اعلام کرد.
وی افزود: در این کشورها، با بررسی های انجام شده مشخص شد که بر اثر استعمال دخانیات از هر 20 فرد سیگاری، یک نفر دچار سفتی یا فیبرز دریچه قلب و عوارض قلبی بدون هیچ سابقه قلبی شده است.
دهقان اضافه کرد: کشورهای جهان سوم این سیگارها را به دلیل مضرات آن روانه دیگر کشورهای جهان کرده است و 75 درصد کشورهای جهان سوم مصرف کننده سیگار هستند.
وی تاکید کرد: سیگارهای الکترونیکی هر چند فاقد نیکوتین هستند اما عوارضی بیش از نیکوتین ایجاد می کنند که طی دو تا پنج سال بعد خود را نشان می دهد.
وی همچنین اعلام کرد: کشیدن یک تا 4 نخ سیگار، موجب سه برابر شدن سرطان ریه و تخمدان ها می شود و اینطور نیست که فقط عارضه سرطان زایی برای قلب داشته باشد و برای همه باقت های بدن مضر است.
این پژوهشگر ادامه داد: استعمال سیگار همچنین موجب ایجاد انواع سرطان های کوتاه و بلند مدت می شود و بیماری های لثه و دندان را 8 برابر می کند.
وی افزایش چین و چروک صورت، پیری زودرس، کمبود آهن و کلسیم در بدن را از دیگر عوارض استعمال سیگار بیان کرد و توصیه نمود: استعمال سیگار حداقل 2 ساعت بعد از خوردن غذا انجام شود.

۴۲۴۲

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :حسن.زاده

      موید باشید

    بدون نظر :