امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 212284 |
تاریخ انتشار : 27 آذر 1396 - 21:19 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر هشتمین جشنواره پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مرکز پژوهش‌های کتابخانه ملی برگزار شد. به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هشتمین جشنواره پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضور ریاست سازمان، معاونین و جمعی از پژوهشگران […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

هشتمین جشنواره پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مرکز پژوهش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هشتمین جشنواره پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضور ریاست سازمان، معاونین و جمعی از پژوهشگران برتر این حوزه در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران، سالن حکمت برگزار شد.

در ابتدای این برنامه رضا خانی‌پور؛ مدیر کل پژوهش و آموزش سازمان و دبیر علمی جشنواره ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: در سال ۹۵ و ۹۶ فصلنامه‌های معاونت پژوهش و آموزش در ۱۴ شماره منتشر شده و کارگاه‌های متعددی ویژه پژوهشگران داخلی و همچنین کارگاه‌هایی برای پژوهشگران کشورهای خارجی برگزار شده است.

پس از آن اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ضمن تبریک هفته پژوهش در سخنانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سند چشم‌انداز خود به توسعه علم و دانش توجه ویژه داشته و به عبارتی می‌توان گفت که این سند دانش محور است.

وی با تاکید بر اهمیت پژوهش تصریح کرد: حاصل پژوهش باید بر اساس یافته‌های علمی و نیازهای اجتماعی ما باشد. اگر به زندگی بزرگان اصحاب علم و دانش نیز نگاه کنید تمام کسانی که به مراتب و مدارج بالای علمی رسیده‌اند در ابتدا همگی از خلوتی برخوردار بوده و بعد نتایج تفکرات و پژوهش‌های خود را در اختیار سایرین قرار داده‌اند.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند پژوهش گفت: پژوهش با سوال و مسئله‌ای که در ذهن محقق شکل می‌گیرد آغاز می‌شود. علاوه براینکه پژوهش حاصل تداوم در کار است. او در ادامه از دو نوع پژوهش که بسیار در مرکز توجه است نام برد و گفت: پژوهش‌های آینده‌نگر و پژوهش‌های کاربردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند؛ به ویژه اینکه پژوهش‌های کاربردی توسعه یک سازمان را نیز در پی دارد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محبوس کردن و عدم انتشار نتایج تحقیقات و یافته‌های پژوهش را به عنوان بزرگترین ظلم به اندیشه بشری دانست و گفت: باید حاصل و نتایج پژوهش‌های علمی را در معرض فهم دیگران قرار دهیم. او در ادامه گفت: با توجه به رسالت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، می‌توان گفت که این سازمان بهترین جا برای انتشار و به منصه ظهور رساندن همین اندیشه‌هاست.

همچنین فریبرز خسروی، مشاور برتر رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز طی سخنانی گفت: تصمیم‌سازان عرصه‌های مختلف کشور باید بدانند که نقطه عطف هر تحولی در جامعه از پژوهش و پژوهش‌محوری عبور می‌کند. برای همین این موضوع نیاز به توجه و صرف بودجه‌ ویژه‌ای دارد.

در بخش دیگری از این برنامه از سه کتاب که به مناسبت هفته پژوهش و توسط پژوهشکده اسناد منتشر شده بود و همچنین کتاب «محسن‌نامه» که یادنامه‌ای از مرحوم محسن جعفری مذهب، پژوهشگر تاریخ و عضو هیأت علمی کتابخانۀ ملی ایران بود، با حضور همسر ایشان رونمایی شد.

بر اساس همین گزارش در انتهای این مراسم از برگزیدگان جشنواره هفته پژوهش در سال ۱۳۹۶ تقدیر شد.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید