امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 97205 |
تاریخ انتشار : 16 مرداد 1395 - 21:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

هدف معاونت آموزشی وزارت بهداشت از ارزیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی؛ باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در جلسه کارگاه آموزشی ارزیابان بیرونی اعتباربخشی موسسه ای، هدف از اعتباربخشی موسسات آموزشی را کمک به ارتقای کیفیت و بهبود خدمات دانست. لاریجانی گفت: یکی از […]

هدف معاونت آموزشی وزارت بهداشت از ارزیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی؛ باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در جلسه کارگاه آموزشی ارزیابان بیرونی اعتباربخشی موسسه ای، هدف از اعتباربخشی موسسات آموزشی را کمک به ارتقای کیفیت و بهبود خدمات دانست.

لاریجانی گفت: یکی از محورهای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، برنامه اعتباربخشی موسسات آموزشی و مراکز درمانی است که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

لاریجانی سازمان دهی اعتباربخشی موسسه ای و فعال کردن ارزیابان بیرونی از مناطق آمایشی را حرکت نوینی در وزارت بهداشت خواند و ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از پتانسیل عظیم اعضای هیات علمی و دانشگاههای مستقر در مناطق آمایشی بتوانیم به ارتقا کیفی در دانشگاه‌ها دست یابیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ما در اعتباربخشی به دنبال نمره دهی و رتبه بندی دانشگاه ها نیستیم و در صدد هستیم به دانشگاهها کمک کنیم تا نقاط ضعف و قوت خود را در رابطه با استانداردها شناسایی کرده و برای انطباق بهتر با آن، برنامه ریزی و فعالیت کنند.

لاریجانی فعالیت های انجام شده در راستای ارزیابی بیرونی را اقدام مهمی دانست و گفت: این فعالیت، قدرت مناطق آمایشی را برای گسترش سریع و موثر برنامه های تضمین کیفیت و بهبود کیفیت نشان می دهد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خودارزیابی بیمارستان‌ها در استان‌ها تا حدی پیش رفته و سنجه های آن نیز نهایی شده است گفت: در ماه‌های گذشته تلاش های بسیاری انجام شد تا این استانداردها در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نهایی شود.

او گفت: افرادی که برای ارزیابی به استان‌ها می روند باید نگاهشان فراتر از آموزش به معنای اخص خود باشد. این کار به همراه نگاه درونی که در خود دانشگاه‌هاست کمک می کند تا بتوانیم قدم های بعدی را در زمینه اعتباربخشی موسسه ای برداریم و به ارتقای دانشگاه‌ها کمک کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در عرصه بین المللی شناخته شوند و هدفمندتر بتوانند این مسیر را پیش ببرند تأکید کرد: اعتباربخشی بین المللی قدم های مهمی است که دانشگاه ها بتوانند جایگاه خود را حفظ کنند و امیدواریم بعد از اعتباربخشی موسسه ای، مسیر برای اعتباربخشی بین المللی دانشگاه‌ها هموارتر شود.

۴۷۲۳۶

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید