امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 210038 |
تاریخ انتشار : 16 آذر 1396 - 0:45 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر یکی از سردترین شهرهای روسیه به عنوان میزبان جام جهانی روسیه انتخاب شده است. به گزارش صلح خبر، نیژنی نووگورود یکی از شهرهای میزبان جام جهانی روسیه است که قرار است میزبانی چند دیدار جام جهانی فوتبال را که در پهناورترین کشور جهان برگزار می‌شود بر عهده داشته باشد. […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

یکی از سردترین شهرهای روسیه به عنوان میزبان جام جهانی روسیه انتخاب شده است.

به گزارش صلح خبر، نیژنی نووگورود یکی از شهرهای میزبان جام جهانی روسیه است که قرار است میزبانی چند دیدار جام جهانی فوتبال را که در پهناورترین کشور جهان برگزار می‌شود بر عهده داشته باشد.

نیژنی نووگورود، مرکز استان نیژنی نووگورود روسیه است. این شهر بیش از یک میلیون نفر جمعیت داشته و پنجمین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو، سن پترزبورگ، اکاتینبورگ و نووسیبیرسک است. این شهر زیبا، در غرب روسیه و در محل تلاقی دو رود «ولگا» و «اکا» قرار دارد. آب و هوای نیژنی نووگورود نیز تقریبا شبیه به آب و هوای مسکو بوده و زمستان‌های سرد و طولانی دارد.

نمایی از شهر نیژنی

این شهر به اختصار، نیژنی نامیده می‌شود و مرکز اداری ناحیه فدرالی ولگا است. نیژنی یک مرکز مهم اقتصادی، علمی، آموزشی و فرهنگی در روسیه است. این شهر همچنین مرکز منطقه اقتصادی “ولگا-ویاتکا” نیز می‌باشد. این شهر یکی از مراکز اصلی گردشگری در روسیه است.

در بخش تاریخی این شهر، تعداد زیادی دانشگاه، تئاتر، موزه و کلیسا وجود دارد. این شهر در حدود ۴۰۰ کیلومتری شرق مسکو واقع شده‌است.

در فاصله سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۹۰ میلادی، این شهر را گورکی نام نهادند. علت این نام‌گذاری، تولد نویسنده مشهور روس، ماکسیم گورکی در این شهر بود.

*ورزشگاه

ورزشگاه نیژنی نووگورود یکی از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی روسیه است. این ورزشگاه که در سال ۲۰۱۵ شروع به ساخت شده و در سال ۲۰۱۷ به بهره برداری رسید تا برای جام جهانی مورد استفاده قرا بگیرد. این ورزشگاه ۴۵ هزار نفر گنجایش دارد.

قرار است چهار دیدار مرحله گروهی جام جهانی در این ورزشگاه انجام شود و همچنین یک دیدار از مرحله یک هشتم نهایی و یک دیدار از مرحله یک چهارم نهایی در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

قرار است بعد از جام جهانی روسیه این ورزشگاه در اختیار تیم المپیات در روسیه قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید