امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 233630 |
تاریخ انتشار : 28 خرداد 1397 - 10:20 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک وکیل دادگستری گفت: نپیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) می تواند باعث تحریم مالی کشورمان شود. هوشنگ پوربابایی در گفت وگو با صلح خبر درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) گفت: حقوق Fatf  به ابتکار کشورهای عضو جی […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک وکیل دادگستری گفت: نپیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) می تواند باعث تحریم مالی کشورمان شود.

هوشنگ پوربابایی در گفت وگو با صلح خبر درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) گفت: حقوق Fatf  به ابتکار کشورهای عضو جی هفت است و این کشورها یک سازمان بین دولتی را به تصویب رساندند که چندین هدف را دارد.

وی افزود: مهمترین هدفشان نحوه مقابله با تامین مالی تروریسم و نیز مبارزه با پولشویی هایی که بین کشورها رخ می دهد، بوده است. با توجه به حملاتی که بین کشورها توسط تروریست ها انجام می شد، خصوصا حملاتی که به برج‌های نیویورک در امریکا توسط نیروهای طالبان انجام شد، سازمان‌های بین الملل دولتی تصمیم گرفتند که  منابع مالی این گروه تروریستی را کشف کنند. 

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: هدف دیگر آنها شفاف سازی  یا برخورد با نظام های پولی که در کشورها بوجود می‌آمد، بود.  یعنی باید  کسانی را که از طریق مواد مخدر یا فروش اسلحه یا سایر وسایل این چنینی پولشویی داشتند و  از طریق قاچاق کالا یا قاچاق مواد مخدر ثروتی را برای خود دست و پا کرده بودند  کشف می کردند و نتیجه این اقدام باعث می شد اعتبار هر کشوری که به این کنوانسیون ملحق می شد، بیشتر شود.

وی افزود: الحاق کشورها به این سازمان بین دولتی هم باعث افزایش سرمایه گذاری می شود و هم باعث اعتبار بیشتر نزد سازمان‌های دولتی و کشورهای پیشرفته.

وی افزود: این کشورها سه عملکرد را انجام می‌دهند. یکی کشورهای توسعه‌ یافته‌اند که تمام عملکردشان منطبق با  fatf است و  دوم کشورهای در حال توسعه‌اند که بعضی از این کشورها عملکردشان با fatf  منطبق است و دسته سوم کشورهای عقب افتاده‌ای هستند که خیلی تمایل ندارند که به این سازمان بین دولتی ملحق شوند.

وی افزود: برخی از کشورها تلاش نمی کنند که به این کنوانسیون ملحق شوند به دلیل تعریفی که در مبارزه با تروریسم و پولشویی توسط fatf انجام می شود.  در واقع اگر تعریف روشن و دقیقی توسط سازمان fatf صورت گیرد و کشورها بر اساس آن تعریف متعهد شوند که تروریسم را معنی کنند این کشورها راحت تر به این کنوانسیون ملحق خواهند شد. 

وی تاکید کرد: نپیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)  می تواند باعث تحریم مالی کشورمان شود زیرا کشورمان جزو کشورهایی است که در لیست سیاه و در کنار کره شمالی و پاکستان قرار گرفته و باعث می شود که هم جزو تحریم ها قرار گیریم و هم مضرات مالی فراوانی را برای کشور ایجاد کند.

پوربابایی افزود: این امر همچنین بهانه‌ای به دست کشورهایی که خودشان حامی تروریست هستند بدهیم و آنها کشور ما را تحریم کنند. این بهانه دادن دست کسان دیگر به لحاظ نظام سیاسی عملکرد مطلوبی برای کشور ما ندارد و بهتر است که ما درست‌تر با شرط تحفظ موضوع را اصلاح کنیم و عبارت دقیق تری از پولشویی و تروریسم پیدا کنیم و هر چه زودتر به این کنوانسیون ملحق شویم. 

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید