امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 224578 |
تاریخ انتشار : 12 اسفند 1396 - 10:25 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

نسلی که از مدیران گله مند است به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ نسلی که از مدیران گله مند است و حرف هایش شنیده نشده است. نسلی که می توانستند مدیرانی لایق باشند. نسلی که می توانستند گره گشای بسیاری از مشکلات نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند. نسلی که مطالبه گر بوده اند و حرف های […]

نسلی که از مدیران گله مند است

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ نسلی که از مدیران گله مند است و حرف هایش شنیده نشده است. نسلی که می توانستند مدیرانی لایق باشند. نسلی که می توانستند گره گشای بسیاری از مشکلات نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند. نسلی که مطالبه گر بوده اند و حرف های بسیاری دارند. این بخش هایی از واکنش نشان داده شده از سوی برخی جوانان به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پس از سخنرانی اخیر وی می باشد. در پی مشروح این واکنش را می خوانید.

بسمه تعالی

هردم از این باغ بری می‌رسد             نغزتر از نغزتری می‌رسد

راه روان کز پس یکدیگرند                طایفه از طایفه زیرک‌ترند

عقل شرف جز به معانی نداد              قدر به پیری و جوانی نداد

در کهن انصاف توان کم بود             پیر هواخواه جوان کم بود

عقل که شد کاسه سر جای او              مغز کهن نیست پذیرای او  (نظامی)

جناب آقای جهانگیری معاون اول محترم ریاست جمهوری در سخنانی به بررسی مشکلات و مسائل کلان کشور پرداخته اند. آنچه در خبرها منتشر گردیده است و فیلمی که در فضای مجازی دست به دست می گردد، بگونه ای است که کانّه مشکل و مساله اصلی مملکت دهه شصتی ها هستند. این مساله سبب گردید، با عنایت به شناختی که از این نسل داریم و خود جزو آنان هستیم، نکاتی را خدمت ایشان بیان داریم.

جناب آقای دکتر جهانگیری؛

در سال 95 نامه هایی را خدمت ریاست محترم جمهور، حضرتعالی و بسیاری دیگر از مقامات ارشد دولت یازدهم ارسال نمودیم و بعنوان یک مجموعه مردمی و مستقل، چندین طرح فرهنگی و اقتصادی را مطرح نمودیم. متاسفانه مانند بسیاری از هم نسلان خود، که از رانت و ارتباطات برخوردار نمی باشند، راه به جایی نبردیم. در این نامه ها، طرح های اشتغال زایی و کارآفرینی برای جوانان با ظرفیت و پتانسیل های مختلف از 1000 شغل تا 100000شغل مطرح شده بود. اما دریغ از حمایت و بذل توجه مقامات و مسئولین! متاسفانه، حتی مجالی برای تشکیل جلسه کارشناسی به منظور ارائه طرح ها، فراهم نگردید. طرح هایی که چندین سال از سرمایه شخصی صرف آن ها شده بود و فرصت ظهور و بروز نیافتند و به کناری نهاده شدند.

سخن بر سر حجم فراوان تحقیقات و کارشناسی طرح های ما نمی باشد. مطمئن هستیم از این قبیل طرح های موثر و گره گشا که مورد بی توجهی مسئولان و مدیران ارشد بازنشسته یا در آستانه بازنشستگی قرار گرفته اند، کم نمی باشند. صحبت بر این است که چرا مدیرانی که خود در سن کم، بدون تجربه و بعضا بدون داشتن تحصیلات کافی، مصادر مهم مدیریتی کشور را برعهده گرفته اند، این میزان از عدم توجه و بی اعتمادی به جوانان را دارند؟ آیا بهتر نبود اجازه می دادید جوانان نخبه و فرهیخته، متعهد و متخصص، معتقد و مومن به انقلاب در ساختن کشور و آبادانی و سرافرازی ایران عزیز ایفای نقش نمایند؟

جناب آقای جهانگیری، با دهه شصتی ها چه کرده اید؟

برخلاف نظرات حضرتعالی در خیل عظیم جوانان تحصیلکرده دهه شصت، رویش های فراوان انقلاب را می توانید بیابید که نه آقازاده هستند و نه برخوردار از رانت! نه مانند آن 4000 آقازاده، در خارج مشغول به تحصیل بوده و هستند و نه مانند برخی وابستگانِ مدیران، درگیر در فساد اقتصادی! فقط کافی است به این جوانان عرصه حضور دهید. به ضرس قاطع ابرچالش های اقتصادی و اجتماعی کشور به دست همین نسل، قابل حل و فصل است. اگر به جوانان اعتماد می کردید، امروز تنها شاهد یک وزیر دهه شصتی نبودیم. اگر به همین نسلی که امروز مخاطب جنابعالی می باشند، فرصت داده می شد، دیگر شاهد تاکیدات موکد و چندین باره مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت های جوانان نخبه و فرهیخته نبودیم.

برای ما جوانان ایران که در شعارهای انتخاباتی، آینده سازان کشور خوانده می شویم، بسیار جای تامل و تدبّر است که از سوی جنابعالی سوژه و مساله اصلی کشور اعلام شده ایم!؟ اگر مدیران دهه 20 و 30 کمی به فکر بازنشستگی باشند، مطمئنا وضعیت از آنچه اکنون شاهدیم، بدتر نخواهد شد. تضمین می دهیم این جوانان متعهد و متخصص، بهتر از عهده امور برآیند. البته ما منکر تجربه، عقلانیت و بهره مندی از ذخایر انقلاب و نظام نمی باشیم. اما معتقدیم بهتر است مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، افراد باتجربه در شوراهای مشورتی یا شورای مشاوران به ارائه تجربیات ارزنده و سازنده بپردازند و ظرفیت های مغفول مانده جوانان به منصه ظهور برسد.

جناب آقای جهانگیری؛ جوانان دهه شصت یک فرصت اند، نه تهدید!

با تهدید قلمداد نمودن نسلی که محرومیت ها و محدودیت های بسیاری را در طول دوران دفاع مقدس و سال های پس از آن، تحمل نموده است، صورت مساله را پاک نکنیم. مگر فسادهای عظیم مالی و اختلاس های کلان را دهه شصتی ها انجام داده اند؟ مگر مسئولیت و  مدیریت کشور در این 40 سال برعهده این نسل بوده است؟ آیا با ریختن این نسل به دریا، ابرچالش های ناشی از سوءمدیریت و بی تدبیری ها مرتفع می شوند؟ مگر هم اکنون، همین نسل، تاوان سیاست گذاری های غلط مدیران را نمی پردازند؟

جنابعالی بهتر از ما واقف هستید که همین نسل دهه 60 از وفادارترین نسل ها به آرمان های انقلاب و نظام اسلامی برآمده از آن می باشند. همین نسل فضای انتخابات را پر از شور و امید می نمایند. همین نسل ساعت ها در صف رای گیری می ایستند و اتفاقا مایوس شدگان و ناامیدان را ترغیب به حضور پرشور می نمایند. اما… اما با تمام این توصیفات، حتی مدیرانِ گاه سالخورده، حاضر به شنیدن طرح ها و حرف هایشان نمی باشند. ما از همین نسلیم.

نسلی که از مدیران گله مند است و حرف هایش شنیده نشده است. نسلی که می توانستند و می خواهند مدیرانی لایق برای کشورشان باشند. نسلی که می توانستند و می توانند گره گشای بسیاری از مشکلات نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند. نسلی که مطالبه گر بوده اند و هستند. نسلی که حرف های بسیاری داشته و دارند. البته اگر گوشی شنوا برای شنیدن باشد!

در پایان مجددا اعلام می نماییم، به عنوان جوانان ایران زمین،خواستار ایفای سهم و نقش خود برای ساختن، آبادانی و سربلندی کشور و خدمت به مردم ایران عزیزمان، می باشیم. اگر شما نیز بخواهید. انشاءالله

و اسلام علی من اتبع الهدی

جمعی از جوانان دهه شصتی

#دهه_شصتی_ام

#ما_از_همین_نسلیم

#از_مدیران_گله‌مندیم

سرویس اخبار سیاسی پایگاه صلح خبر

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پایگاه تحلیلی خبری صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید