امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 221408 |
تاریخ انتشار : 26 بهمن 1396 - 10:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ نتانياهو با رشوه مي‌رود به گزارش صلح خبر؛ روزنامه جوان در صفحه اول امروز 26 بهمن ماه خود نوشت: نتانياهو با رشوه مي‌رود پلیس اسرائیل شامگاه سه‌‌‌‌‌شنبه اعلام کرد که پس از یک ‌سال بازجویی و بررسی در خصوص دو پرونده فساد علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، به دادستانی کشور توصیه […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛

نتانياهو با رشوه مي‌رود

به گزارش صلح خبر؛ روزنامه جوان در صفحه اول امروز 26 بهمن ماه خود نوشت: نتانياهو با رشوه مي‌رود

نتانياهو با رشوه مي‌رود

پلیس اسرائیل شامگاه سه‌‌‌‌‌شنبه اعلام کرد که پس از یک ‌سال بازجویی و بررسی در خصوص دو پرونده فساد علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، به دادستانی کشور توصیه می‌کند که او را به اتهام «دریافت رشوه» و «خیانت در امانت» محاکمه کند. فرماندهان پلیس در یک نشست خبری در بیت‌المقدس، این خبر را که می‌تواند به منزله یک زلزله در صحنه سیاسی اسرائیل باشد، اعلام کردند. به گزارش روزنامه‌‌‌‌ ها‌آرتص، پلیس رژیم صهیونیستی از دادستان کل این رژیم خواسته رسماً علیه نخست‌وزیر این رژیم اعلام جرم کند. به گزارش روزنامه هاآرتص، پلیس اسرائیل روز چهار‌‌‌‌شنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به رشوه‌خواری متهم و اعلام کرد شواهد و مدارک کافی برای متهم کردن نتانیاهو به دریافت رشوه و طرح این اتهامات در دادگاه را دارد. طبق این گزارش، نخست‌وزیر راستگرای رژیم صهیونیستی ماه گذشته میلادی برای توضیح درباره دو پرونده احضار شده بود. در یکی از دو مورد، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به حمایت از یک انتشاراتی در برابر رقیب آن متهم شده است. بر اساس این اتهام، نتانیاهو از این انتشاراتی خواسته است تا از وی حمایت کند.
در مورد دیگر نیز نتانیاهو به دریافت هدایایی به ارزش حدود ۱۰۰هزار دلار از دوستانش به‌ویژه در هالیوود متهم شده است. پلیس اسرائیل می‌گوید رهبر حزب لیکود از سال ۲۰۰۹ به بعد این هدایا را دریافت کرده است. وی همچنین متهم است از جیمز پیکر، میلیاردر استرالیایی، سیگارهای گران‌قیمت هدیه گرفته است. پلیس در جریان تحقیقات خود، پرونده دومی را با عنوان «2000» گشود که در خصوص ظن «تبانی» میان نتانیاهو با آرنون موزس صاحب مؤسسه «یدیعوت آحرونوت» بود. ایال بن رئوون از مقام‌های «‌اتحاد صهیونیست‌» به‌تایمز اسرائیل گفته است: «‌اسرائیل نیازمند یک رهبر پاکدست است، رهبری که خود را به طور کامل وقف امور کند. »‌به گزارش بی‌بی‌سی، ایلان گیلون، از حزب چپگرای مرتز هم گفته است این اتهامات «‌سایه سنگینی‌» بر نخست‌وزیر انداخته است. دادستان کل اسرائیل در حال بررسی این موضوع است که آیا بنیامین نتانیاهو را به طور رسمی به رشوه‌خواری، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم کند یا نه. نتانیاهو با تکذیب این اتهامات گفته است که دولت وی تا پایان دوره قانونی به کار خود ادامه خواهد داد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابراز اطمینان کرده است که در انتخابات آینده اسرائیل که در نوامبر ۲۰۱۹ برگزار می‌شود، بار دیگر شرکت خواهد کرد. با وجود طرح این اتهام‌ها، هنوز مقامات قضایی اسرائیل، درباره باز شدن یک پرونده کیفری علیه نخست‌وزیر صحبتی نکرده‌اند. در ماه‌های گذشته بسیاری از شهروندان اسرائیلی علیه سیاست‌های این رژیم اعتراض کرده‌اند. چندی پیش ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به دلیل فساد مالی به تحمل هشت ماه زندان محکوم شده بود.

سرویس اخبار روز پایگاه صلح خبر

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پایگاه تحلیلی خبری صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید