امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 210978 |
تاریخ انتشار : 21 آذر 1396 - 0:37 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر معرفی خبرگان ورزش برای حضور در مجمع کمیته ملی المپیک نشان از تعامل و رایزنی‌های برنامه‌ریزی شده برای مهره چینی در انتخابات این کمیته و تعیین رئیس آینده آن دارد. صلح خبر – گروه ورزش: کمیته ملی المپیک به ظاهر هیچ حرکتی در راستای انتخابات ٢٥ دی ماه خود […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

معرفی خبرگان ورزش برای حضور در مجمع کمیته ملی المپیک نشان از تعامل و رایزنی‌های برنامه‌ریزی شده برای مهره چینی در انتخابات این کمیته و تعیین رئیس آینده آن دارد.

صلح خبر – گروه ورزش: کمیته ملی المپیک به ظاهر هیچ حرکتی در راستای انتخابات ٢٥ دی ماه خود نداشت و این در حالی بود که از خیلی وقت پیش نام محتمل ترین گزینه ها برای مهمترین صندلی های این کمیته مطرح شده بود.

گزینه هایی که بعضا کاندیدا شدن شان منوط به عضو شدن در مجمع بود و تصمیم روز دوشنبه هیات اجرایی، این شرط را خیلی راحت برای آنها محقق کرد. تصمیمی که نشان می دهد فعالیت های انتخاباتی کمیته ملی المپیک آنطور هم که تصور می شد، کُند نبوده و اتفاقا پشت پرده رایزنی ها و تعاملات محکمی هم انجام شده است.

علی کفاشیان، محمود مشحون، رضا صالحی امیری، طاهره طاهریان و عاطفه اسلامیان افردای هستند که به عنوان خبره ورزشی معرفی شده اند. خبرگان ورزشی از افراد دارای حق رای در مجمع کمیته ملی المپیک هستند که می توانند کاندیدا هم شوند، با این اوصاف به نظر می رسد انتخاب و معرفی این افراد در راستای مهره چینی انجام شده که قرار است در قالب انتخابات برای کمیته ملی المپیک انجام شود.

به گزارش صلح خبر، از خیلی وقت پیش نام رضا صالحی امیری به عنوان گزینه اصلی ریاست کمیته ملی المپیک مطرح شد، فردی که در آغاز دولت حسن روحانی گزینه تصدی پست وزارت ورزش بود اما نتوانست رای اعتماد مجلس را بگیرد. صالحی امیری اما حالا به واسطه معرفی به عنوان خبره ورزشی و عضویت در مجمع کمیته ملی المپیک در یک قدمی ریاست این کمیته قرار گرفته است.

طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک (بخش چهار – مجمع عمومی – ماده ٥ – ترکیب مجمع) ٥ کارشناس خبره ورزش از بازی های المپیک باید باشند حال اینکه صالحی امیری جز سه ماه سرپرستی وزارت ورزش، تجربه ورزشی دیگری در کارنامه ندارد آنهم در حد المپیک!

از طرف دیگر در میان خبرگان ورزشی هستند بازنشسته هایی که طبق قانون نمی توانند برای ریاست، دبیرکلی و خزانه داری کاندیدا شوند و همین تائیدی است بر تعاملات صورت گرفته برای ریاست صالحی امیری که از دوستان نزدیک وزیر ورزش هم است! وگرنه چرا باید کفاشیان و مشحون که در حال حاضر عضو هیات اجرایی هم هستند به عنوان خبره ورزشی معرفی شوند؟

طبق اساسنامه حداقل ٢ نفر از خبرگان باید از ورزش بانوان باشند، این موضوع استثنائا در معرفی خبرگان رعایت شده اما همین بخش هم ابهام برانگیز است وقتی یکی از آنها از بدنه خود کمیته ملی المپیک است و قطعا حضورش در جمع شدن آرای موردنیاز بی تاثیر نیست به خصوص اینکه شنیده شده رئیس فعلی قصد جدایی از هیات اجرایی را ندارد.

در اساسنامه حضور یک کاندیدا از بین کارشناسان حوزه ورزش دانش آموزی با توجه به اهمیت المپیک نوجوانان مورد تاکید قرار داده شده اما هیچ یک از پنج خبره معرفی شده چنین ویژگی ندارند مگر اینکه سابقه مشحون که همین دو هفته پیش به دلیل بازنشستگی مجبور به استعفا شد، در این زمینه لحاظ شده باشد. مشحون قبل از انقلاب و تا سال ١٣٥٨ معلم ورزش بود.

به گزارش خبرنگار صلح خبر، کمیته ملی المپیک در معرفی خبرگان ورزشی نه تنها اساسنامه خود را هم مورد توجه قرار نداده، بلکه خیلی از کارشناسان به معنای واقعی خبره در ورزش و امور بازی های المپیک را هم نادیده گرفته است. حتی اصغر رحیمی هم در اعتراض به این تصمیم گیری ضمن عدم پذیرش مسئولیت سرپرستی کاروان آسیایی، در گفتگو با خبرنگار صلح خبر اعلام کرد که موضوع را به اطلاع رئیس جمهور هم خواهد رساند تا وی بداند چه ظلمی در ورزش می شود. رحیمی چهار سال پیش به عنوان خبره ورزش در مجمع کمیته المپیک حضور داشت و سرپرستی رویدادهایی مانند المپیک ریو را در کارنامه دارد.

دیگر اینکه در نشست هفته گذشته هیات اجرایی به دلیل غیبت سه نفر از اعضا هیچ تصمیم گیری در رابطه با انتخابات انجام نشد اما در نهایت این تصمیم انتقادی در نشستی اتخاذ شد که شهنازی و علیپور در آن حضور نداشتند.

در هر صورت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که در بسیاری مقاطع چالش هایی با هم داشتند، این روزها و برای مهمترین انتخابات ورزش کشور در تعامل خوبی با هم به سر می برند. تعاملی که به واسطه آن قرار است گزینه وزارت میز و صندلی ریاست کمیته را در اختیار بگیرد، رئیس فعلی برای دبیرکلی یا نایب رئیسی کاندیدا شود و … .

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید