امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 208989 |
تاریخ انتشار : 11 آذر 1396 - 17:32 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر منع فراگیر سلاح های کشتار جمعی ، راهکار برای ثبات آرامش و صلح خبر   بعد از روی کار آمدن ترامپ در امریکا و سیاست های افراطی و تندگرایانه ای که گویی چهره شیطان بزرگ را بیش از پیش نمایان کرده است؛ مناقشات در سطوح بین المللی افزایش پیدا […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر

منع فراگیر سلاح های کشتار جمعی ، راهکار برای ثبات آرامش و صلح خبر

 

منع فراگیرسلاح اتمی،راهکار برای ثبات آرامش و صلح خبر

بعد از روی کار آمدن ترامپ در امریکا و سیاست های افراطی و تندگرایانه ای که گویی چهره شیطان بزرگ را بیش از پیش نمایان کرده است؛ مناقشات در سطوح بین المللی افزایش پیدا کرده است.

امریکا و حامیانش که از بزرگترین مدعیان دروغین صلح خبر هستند، خود از سلاح های اتمی و کشتار جمعی بهره می برند، در حالی که حق استفاده و بهره مندی را برای کشور های دیگر قائل نیستند.

البته ورود به این وادی با به کارگیری استدلال و منطق، کاری بس عبث و بیهوده است، اما امروزه شاهد خونخواهی و خودخواهی دیگر کشور ها هستیم؛ که این خود نتیجه همان رفتار های غیر منطقی و زورگویانه می باشد.

کره شمالی که توانسته به یکی از قدرتمندترین کشورهای نظامی مبدل گردد، هرروزه با تهدید ژاپن، کره جنوبی و امریکا سعی در برهم زدن ثبات نسبی در حوزه های بین المللی را دارد.

کره شمالی که تا همین چند سال گذشته در معادلات نظامی جهان نقشی ایفا نمی نمود؛ امروزه با رزمایش و آزمایش های مختلف و متفاوت بالاخص موشکی ، سعی در خط و نشان کشیدن برای دشمنان خود است.

بدیهی است جنگ و استفاده از سلاح های کشتار جمعی ، تنها جهان را بیش از پیش به سوی رو به زوال رفتن ، فقر، ناهنجاری و بی عدالتی سوق می دهد و به هیچ عنوان راهکاری برای دستیابی به صلح خبر و آرامش نخواهد بود.

از طرفی با توجه به مناقشات در منطقه و همچنین تند روی های امریکا و کره شمالی، ترس شروع یک جنگ جهانی دیگر وجود دارد؛که شاید روسیه و چین که در این مناقشات بی طرف نشان داده می شوند؛ می توانند مهم ترین نقش در میانجی گری و کنترل اوضاع را داشته باشند.

علی ایها الحال، راهکار اصلی برای جلوگیری از بروز این گونه مناقشات، عدم بروز رفتار های مستکبرانه و ضالمانه از جایگاه اول، و پایبندی به قانون منع فراگیر سلاح های کشتار جمعی است و امیدوار هستیم تا این قانون برای همه عملیاتی شود؛ زیرا قطعا با عدم رعایت این قانون دستیابی به صلح خبر واقعی در سطح بین المللی امکان پذیر نخواهد بود.

نگارنده: محمدرضا زرین نصر

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS</p

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید