امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 46267 |
تاریخ انتشار : 28 دی 1394 - 17:02 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سیاست > دولت – ایرنا نوشت: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در خصوص تهیه گزارش نهایی بررسی حمله به سفارت عربستان گفت: تیم متخصصی موضوع حمله به سفارت عربستان را بررسی کرده و گزارش ما نهایی شده است و احتمالا امروز به مقامات عالی کشور ارایه خواهیم داد. حسین ذوالفقاری در خصوص این گزارش بیان کرد: […]

سیاست > دولت – ایرنا نوشت: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در خصوص تهیه گزارش نهایی بررسی حمله به سفارت عربستان گفت: تیم متخصصی موضوع حمله به سفارت عربستان را بررسی کرده و گزارش ما نهایی شده است و احتمالا امروز به مقامات عالی کشور ارایه خواهیم داد.

حسین ذوالفقاری در خصوص این گزارش بیان کرد: در این گزارش نقاط ضعفی که در مجموع در مورد ماجرای سفارت عربستان وجود داشت و افرادی که وارد سفارت شدند را مشخص کرده ایم.

وی ادامه داد: همچنین در این گزارش عوامل بروز حادثه و اقداماتی که بعد از آن صورت گرفت از جمله شناسایی عناصر اصلی که تعداد قابل توجهی از آنها دستگیر شده اند و عمده افراد اصلی در بازداشت هستند نیز در گزارش ذکر شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: سایر افراد هم شناسایی شده اند و کار تعقیب قانونی آنها هم در دستور کار است و در همین ارتباط نیز دادستانی تهران هم به صورت جدی وارد موضوع شده است و همه مسوولان بر اقدام قاطع و قانونی تاکید دارند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در ماجرای سفارت عربستان نیروی انتظامی از بعد از ظهر آن روز تا شب کنترل های نسبتا خوبی داشت، گفت: افرادی که به سفارت عربستان تعرض داشتند ساماندهی بین خودشان داشتند نه اینکه سازمانی آنها را سازمان دهی کرده باشد و پس از آنکه با هم تصمیم به رفتن مقابل سفارت می گیرند، در آنجا وارد یک برخورد می شوند و حتی بسیاری از اعضای نیروهای انتظامی نیز زخمی می شوند.

وی ادامه داد: نیروهای انتظامی تعداد قابل توجهی در آن روز مقابل سفارت نیرو داشتند اما متعرضان به سفارت که از ساعت 20 به بعد برنامه ریزی بین خودشان داشته و از چند نقطه از داخل تهران و خارج از تهران با هم هماهنگ می کنند و به سمت سفارت می روند که در واقع قصدشان حمله به سفارت بوده و همین باعث می شود تصوری که نیروهای انتظامی داشتند مبتنی بر اینکه متعرضان صرفا قصد ابراز انزجار دارند محقق نشد و به یکباره نیروی انتظامی با برخوردی متفاوت از سوی متعرضان مواجه شد .

29219

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!