امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 210221 |
تاریخ انتشار : 17 آذر 1396 - 1:17 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر این هفته اتفاقات مهمی برای ورزش رقم خورد. از قرعه کشی جام جهانی و لیگ قهرمانان تا پرونده سازی اتحادیه جهانی کشتی برای ایران و موفقیت تیم ملی وزنه‌برداری. به گزارش خبرنگار صلح خبر، این هفت روز ورزش آبستن حوادث زیادی در رشته های مختلف بود وقتی حریفان تیم […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

این هفته اتفاقات مهمی برای ورزش رقم خورد. از قرعه کشی جام جهانی و لیگ قهرمانان تا پرونده سازی اتحادیه جهانی کشتی برای ایران و موفقیت تیم ملی وزنه‌برداری.

به گزارش خبرنگار صلح خبر، این هفت روز ورزش آبستن حوادث زیادی در رشته های مختلف بود وقتی حریفان تیم ملی فوتبال در جام جهانی مشخص شدند، تیم ملی وزنه‌برداری قهرمان جهان شد، اتحادیه جهانی کشتی به پرونده باخت اجباری کریمی در رقابت های جهانی ورود کرد، تکواندو ایران در جام جهانی قهرمان شد، قرعه کشی لیگ قهرمانان برگزار و مشخص شد که نمایندگان ایران در این رقابت ها بازهم باید در کشور ثالث دیدارهای خود را برگزار کنند، چوگان به نام ایران ثبت جهانی شد، لیگ برتر فوتبال به نیم فصل رسید و …

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به این شرح است: 

ورود اتحادیه جهانی کشتی به باخت اجباری علیرضا کریمی 
اتحادیه جهانی کشتی به اتفاقات مسابقات کشتی آزاد امیدهای جهان در لهستان و باخت علیرضا کریمی برابر حریف روسی خود واکنش نشان داد. این اتحادیه به طور رسمی اعلام کرد که در رابطه با باخت کریمی مقابل علی خان جبرئیلوف از روسیه تحقیقاتی را توسط کمیته های حقوقی و اخلاقی انجام خواهد داد و نظر خود را برای بررسی به هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی اعلام خواهد کرد. در همین رابطه رسول خادم هم به اروپا سفر کرد تا به طور حضوری با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی مذاکراتی را انجام دهد. 

پیروزی پرگل پرسپولیس
هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر که پنجشنبه گذشته با برگزاری چهار دیدار آغاز شد، جمعه با برگزاری دیگر دیدارها پیگیری شد. در این روز از رقابت ها پرسپولیس در دیداری پرگل که پیش از قرعه کشی جام جهانی برگزار شد، با ۴ گل برابر ذوب آهن به برتری دست یافت و صدرنشینی خود در جدول رده بندی را تثبیت کرد. پدیده با دو گل سیاه جامگان را شکست داد. دیدار تیم های نفت آبادان و تراکتورسازی و نفت تهران و پارس جنوبی جم هم به ترتیب با تساوی یک بر یک و صفر بر صفر به پایان رسید. 

در دیدارهای روز نخست این هفته نیز گسترش فولاد ۳ بر یک سایپا را شکست داد. فولاد با نتیجه ۲ بر یک سپیدرود رشت را از پیش رو برداشت. دیدار سپاهان و استقلال خوزستان با تساوی یک بر یک به پایان رسید و دو تیم پیکان و استقلال هم به تساوی بدون گل رضایت دادند. 

پیروزی ملی پوشان پیشین فوتبال ایران برابر پیشکسوتان سرپل ذهاب 
دیدار دوستانه بازیکنان اسبق تیم ملی فوتبال ایران با پیشکسوتان سرپل ذهاب با نتیجه ۳ بر صفر به سود ملی‌پوشان اسبق تیم فوتبال کشورمان پایان یافت. در این دیدار که جمعه گذشته برگزار شد،  بهروز پرورش خواه بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران دو گُل به ثمر رساند. همچنین خاک پور دیگر ملی پوش اسبق فوتبال ایران نیز در این رقابت دوستانه یک گُل به ثمر رساند. این دیدار با هدف حمایت از زلزله زدگان استان کرمانشاه برگزار شد.

معرفی حریفان ایران در جام جهانی روسیه 
مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جمعه شب گذشته در کاخ کرملین مسکو برگزار شد و ۳۲ تیم شرکت کننده حریفان خود را شناختند. براین اساس تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم با تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه شد. به گفته کارشناسان این گروه، گروه مرگ این دوره رقابت های جام جهانی است. همچنین بر اساس برنامه اعلام شده، تیم ملی فوتبال ۲۵ خردادماه در اولین دیدار به مصاف مراکش می رود. سپس ۳۰ خردادماه و ۴ تیرماه به ترتیب برابر اسپانیا و پرتغال به میدان خواهد رفت. 

تشکیل ستاد حمایت از تیم ملی فوتبال
بر اساس هماهنگی های بعمل آمده بین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال  برای حمایت و ادامه برنامه ریزی لازم جهت حضور مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه ، ستاد ملی هماهنگی و پشتیبانی از تیم ملی فوتبال به ریاست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان تشکیل خواهد  شد. اعضای این ستاد رئیس و دبیر کل فدراسیون فوتبال، معاون ورزش قهرمانی، نمایندگان وزارتخانه های خارجه، ارشاد و کشور،  سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، صداو سیما  و جمعی از مدیران ارشد ستادی وزارت ورزش و جوانان هستند.

قهرمانی ایران در کشتی آزاد جام شاهد 
سیزدهمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام شاهد با حضور ۹ کشور خارجی و ۴ تیم از کشورمان به مدت دو روز در سالن انقلاب شهر کرج برگزار شد. در پایان این رقابت ها تیم ایران الف با شکست تیم روسیه به عنوان قهرمانی رسید. بعد از روسیه هم تیم های ارمنستان، مغولستان و آذربایجان سوم تا پنجم شدند.  

شمشیربازان ایران در جام جهانی مجارستان چه کردند؟
در آغاز این هفت روز ورزش مسابقات شمشیربازی جام جهانی مجارستان در اسلحه سابر با حضور ۱۹۹ بازیکن از ۳۴ کشور برگزار شد. در این رقابت ها هر چهار نماینده ایران به جدول اصلی و ۶۴ نفره صعود کردند. در این میان علی پاکدامن رده یازدهم را به خود اختصاص داد. مجتبی عابدینی در رده ۳۶ ایستاد و محمد رهبری و فرزاد باهرارسباران هم به ترتیب صاحب جایگاه های ۴۷ و ۵۳ شدند. در بخش تیمی هم، تیم ایران مقابل گرجستان و آمریکا پیروز شد و نتیجه دیدار برابر مجارستان و آلمان را واگذار کرد و در مجموع به عنوان هفتمی بسنده کرد. 

کاراته کاران ایران در بین برترین های رنکینگ جهانی 
 فدراسیون جهانی کاراته جدیدترین رنکینگ کاراته کاها را پس از برگزاری آخرین مرحله لیگ جهانی منتشر کرد که بر اساس آن سجاد گنج زاده، کاراته کای کشورمان با ۳۹۷۰ امتیاز همچنان بالاتر از سایر رقبایش در صدر جدول قرار گرفت. ضمن اینکه چهار کاراته کای کشورمان نیز همچنان جایگاه خود را در جمع ۱۰ نفر رنکینگ اوزان خود حفظ کردند.

آتش سوزی مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال 
شنبه شب وقوع یک آتش سوزی مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال شائبه آتش سوزی در فدراسیون را ایجاد کرد و خیلی ها نیز این اتفاق را بی ارتباط به حادثه مشابهی که چند روز قبل مقابل باشگاه پرسپولیس و  مقابل دفتر یکی از روزنامه های کثیرالانتشار ورزشی روی داد، ندانستند. در این رابطه البته پیگیری‌های خبرنگار صلح خبر مشخص کرد آتش سوزی مربوط به آتش گرفتن یک حلقه لاستیک خودرو مربوط به اتومبیل یکی از ساکنان ساختمان کناری فدراسیون فوتبال بود که این حریق خیلی زود مهار شد و ارتباطی با فدراسیون فوتبال نداشت. 

پایان کار تکواندو ایران در جام گرندپری با تنها یک برنز 
 آخرین مرحله از رقاتبهای گرندپری در سال ۲۰۱۷ با حضور ۱۰۶ تکواندوکار برتر دنیا در چهار وزن المپیکی در ساحل عاج برگزار شد. ایران با ترکیبی چهار نفره در این رقابت ها شرکت کرد که البته حاصل اعزام این تیم کسب تنها یک مدال نقره بود. در این دور جام گرندپری آرمین هادی پور، ابوالفضل یعقوبی و سجاد مردانی از دور مسابقات حذف شدند وتنها فرزان عاشورزاده موفق به کسب مدال نقره شد. 

دست خالی ایران از جودو گرند اسلم توکیو
در اولین روزهای این هفت روز ورزش مسابقات گرنداسلم جودو ژاپن با حضور ۴۱۷ جودوکار از ۶۱ کشور در توکیو برگزار شد. تیم ایران با سه نماینده در این رقابت ها شرکت داشت اما هیچ موفق به کسب نتیجه قابل توجه نشدند. جواد محجوب در وزن  ۱۰۰+ کیلوگرم، قاسم نوری زاده در وزن ۶۶- کیلوگرم و محمدمحمدی بریمانلو در وزن ۷۳- کیلوگرم با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شده بودند تا جودو ایران در غیاب سعید مولایی، دست خالی توکیو را ترک کند.

کوراش ایران در مسابقات جهانی ۵ مدال گرفت 
ایران که با دو نماینده در هر وزن مسابقات کوراش قهرمانی جهان شرکت کرده بود، بدون کسب مدال طلا،  موفق به کسب ۳ نشان نقره و ۲ برنز شد. در جریان این رقابت ها که یکشنبه شب در ترکیه به پایان رسید، حامد رشیدی در وزن ۹۰- کیلوگرم، قنبرعلی قنبری در وزن ۶۰- کیلوگرم و جعفر پهلوانی در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم به نشان نقره دست پیدا کردند. مجتبی زمانی در وزن ۹۰- کیلوگرم و بهزاد وحدانی در وزن ۶۶-  هم مدال برنز گرفتند. مصطفی دلیریان، امید تیزتک، الیاس پاکدل، مصطفی اسکندری، الیاس علی اکبری، مجتبی نیک بین و احمد جفاکش دیگر نمایندگان ایران در این رقابت ها بودند که با قبول شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند. 

پاراتکواندوی ایران قهرمانی مسابقات جهانی آیواز شد 
تیم پاراتکواندو ایران با کسب چهار مدال طلا و یک مدال برنز قهرمان هفتمین دوره رقابت های جهانی آیواز شد. در این رقابت ها سعید صادقیان در وزن منهای ٦١ کیلوگرم، مهدی پوررهنما و احمد نریمانی در وزن ٧٥ کیلوگرم و  اصغر عزیزی در وزن ٧٥ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند. ضمن اینکه محمود جعفرزاده نیز در وزن منهای ٧٥ کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود.

چهار مدال نماینده ایران در جام جهانی داخل سالن تایلند 
باشگاه پتروکیمیاگرراد قهرمان لیگ ایران که به مرحله دوم مسابقات جام جهانی داخل سالن در تایلند تایلند اعزام شده بود، موفق شد  در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان رشته ریکرو این رقابت ها چهار مدال کسب کند. در جریان این مسابقات و در رده سنی جوانان پسر  وحید بهدانی مدال طلا گرفت. در همین رده سنی در بخش دختران پریسا روحانیان  به مدال برنز دست یافت. همچنین در رده سنی نونهالان اریکا قوام پور صاحب مدال طلا شد و در رده سنی نوجوانان هم ابوالفضل حسینی به مدال نقره دست یافت. 

عاملان آتش سوزی باشگاه پرسپولیس بازداشت شدند 
در این هفت روز ورزش عاملان ماجرای آتش زدن در باشگاه پرسپولیس و حمله به ساختمان روزنامه خبرورزشی شناسایی و دستگیر شدند. به گفته سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت عوامل این دو خرابکاری که یک زن و یک مرد بودند. پس از دستگیری این افراد و در بازجویی از آن‌ها مشخص شد این خرابکاری‌ها با تحریک مجری فراری ضد انقلاب انجام شده بود. این افراد که در تماس با این مجری ضد انقلاب فراری بودند قصد داشتند در اقدام بعدی خود خودروی مجری یکی از برنامه‌های پربیننده ورزشی را به آتش بکشند.

تیم ملی وزنه برداری ایران قهرمان جهان شد
مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان طی این هفت روز ورزش در آناهیم آمریکا آغاز شد. در جریان این رقابت ها و در دسته ۸۵ کیلوگرم کیانوش رستمی در حرکت دوضرب ناکام ماند و اوت شد و علی میری هم با مجموع ۳۴۸ کیلوگرم در رده هفتم قرار گرفت. سهراب مرادی در دسته ۹۴ کیلوگرم دست به کار بزرگی زد و ضمن کسب سه نشان ارزشمند طلای جهان، رکورد دوضرب و مجموع جهان را ارتقاء داد. وی در مجموع با ۴۱۷ کیلوگرم رکورد شخصی خودش را به میزان ۴ کیلوگرم افزایش داد.

سید ایوب موسوی دیگر ملی پوش دسته ۹۴ کیلویی کشورمان هم با ثبت مجموع ۳۸۵ کیلوگرم به دو مدال نقره حرکت دوضرب و مجموع دست یابد. علی هاشمی در دسته ۱۰۵ کیلوگرم توانست اولین مدال مجموع را در رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ آمریکا برای ایران در این وزن کسب کند. او در یک ضرب با ۱۸۳ کیلوگرم طلا گرفت. در دوضرب با ۲۲۱ مدال برنز را کسب کرد و در مجموع با ۴۰۴ کیلوگرم قهرمان جهان شد. مدال هاشمی اولین مدال مجموع ایران در دسته ۱۰۵ کیلوگرم مسابقات جهانی بود. علیرضا سلیمانی دیگر نماینده ایران در این دسته هم با مجموع ۳۹۲ کیلوگرم، هفتم جهان شد.

در ادامه رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان و در رقابت های دسته  دسته ۱۰۵+ کیلوگرم بهداد سلیمی با مجموع۴۵۳ کیلو گرم به مقام سوم مسابقات دست یافت. سعیدعلی حسینی نیز که پس از طی کردن هشت سال محرومیت خود برای نخستین بار در مسابقات جهانی به میدان می رفت با مجموع ۴۵۷ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. بدین ترتیب تیم ملی وزنه برداری ایران که با ۸ وزنه بردار راهی مسابقات جهانی شده بود در نهایت با ۵ مدال طلا، ۳ نشان نقره و ۶ گردن آویز برنز و کسب ۵۰۹ امتیاز برای نخستین بار قهرمانی رقابتهای جهانی شد. پس از تیم کشورمان، تیم های کره جنوبی و ازبکستان در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت چهارجانبه اصفهان
تورنمنت چهارجانبه فوتسال اصفهان با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید. ملی پوشان ایران در آخرین دیدار خود که چهارشنبه برگزار شد، روسیه را شکست دادند و با توجه به نتایج به دست آمده در دیگر دیدارها، عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. در پایان این تورنمنت تیم روسیه به عنوان دوم دست یافت.قزاقستان و آذربایجان نیز دیگر تیم های شرکت کننده در مسابقات بودند. 

یک انتصاب در باشگاه پرسپولیس
حمیدرضا گرشاسبی با صدور حکمی، ایرج عرب را به عنوان معاون اداری، مالی و پشتیبانی باشگاه پرسپولیس منصوب کرد. عرب سابقه فعالیت به عنوان مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان ایران را در کارنامه دارد.

ایران قهرمان جام جهانی تکواندو شد 
دانشگاه آزاد که به نمایندگی از ایران در مسابقات تکواندو جام جهانی شرکت کرده بود موفق شد عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کند. این مسابقات با حضور هشت تیم برتر و به مدت دو روز در ساحل عاج برگزار شد. دانشگاه آزاد که با ترکیب سروش احمدی، هادی تیران ولی پور، سید حسین احسانی، مهدی خدابخشی، سعید رجبی و عرفان ناظمی در مسابقات شرکت کرده بود، مرحله مقدماتی برابر چین و نیجریه به پیروزی دست یافت و با انصراف ساحل عاج به عنوان تیم نخست راهی مرحله نیمه نهایی شد. نماینده کشورمان در این مرحله نیز  با غلبه بر کره جنوبی به دیدار نهایی صعود کرد اما در فینال مقابل روسیه شکست خورد و نایب قهرمان شد. 

این بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندو جام جهانی بود که با حضور هشت تیم برگزار شد. در پایان این رقابت ها سید نعمت خلیفه سرمربی دانشگاه آزاد به عنوان بهترین مربی مسابقات انتخاب شد و مهدی خدابخش نیز بهترین تکواندوکار انتخاب و معرفی شد. 

حریفان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان مشخص شدند 
مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه در کوالالامپور مالزی برگزار شد و تیم های حاضر در این مسابقات، حریفان خود را شناختند. بر اساس قرعه کشی انجام شده پرسپولیس در گروه سوم با السد قطر،  الوصل امارات و برنده پلی آف نسف قارشی ازبکستان و الفیصلی اردن همگروه شد. استقلال به نسبت پرسپولیس با قرعه سخت تری روبرو شد.  الهلال عربستان، الریان قطر و  برنده پلی‌آف العین امارات و الملاکیه بحرین حریفان آبی پوشان در گروه چهارم معرفی شدند. در این قرعه کشی تراکتورسازی تبریز هم در گروه اول با تیم های الجزیره امارات،  الاهلی عربستان و  برنده پلی آف الغرافه قطر و پاختاکور ازبکستان همگروه شد. 

پایان نیم فصل لیگ برتر با قهرمانی پرسپولیس
نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر فوتبال سه شنبه و چهارشنبه با برگزاری دیدارهای هفته پانزدهم به پایان رسید. در روز نخست این رقابت ها دو تیم پارس جنوبی و سایپا در دیدارهای خانگی و نفت آبادان در دیدار خارج از خانه با نتیجه مشابه یک بر صفر به ترتیب برابر سیاه جامگان، پیکان و استقلال خوزستان صاحب برتری شدند. 

سایر دیدارهای این هفته از رقابت ها چهارشنبه برگزار شد که طی آن پرسپولیس با یک گل از سد سپیدرود رشت گذشت. استقلال ۳ بر صفر برابر سپاهان به برتری دست یافت. ذوب آهن و گسترش فولاد هر یک با ۲ گل به ترتیب بر تیم های نفت تهران و پدیده غلبه کردند و دیدار دو تیم تراکتورسازی و فولاد هم با تساوی یک بر یک به پایان رسید. 

در پایان نیم فصل نخست لیگ برتر، پرسپولیس با ۳۳ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار گرفت و دو تیم پارس جنوبی و فولاد هم به ترتیب با ۲۹ و ۲۷ امتیاز دوم و سوم شدند. در جدول رده بندی استقلال با ۲۰ امتیاز صاحب جایگاه هشتم شد و سیاه جامگان هم با تنها ۸ امتیاز در رده انتهایی قرار گرفت. 

AFC صحبت های تاج را تکذیب کرد!
مهدی تاج پیش از این اعلام کرده بود که مشکل نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان و برای انجام دیدارهای خانگی برطرف شده این در حالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا دو روز پیش تاکید کرد که  نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در کشور بی‌طرف باهم بازی خواهند کرد. این موضوع توسط  ویندرز جان دبیر کل AFC و پس از قرعه کشی لیگ قهرمانان مطرح شد. به این ترتیب، تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران که با الاهلی و الهلال عربستان همگروه هستند، باید از همین حالا کشور دیگری را برای مسابقات خود به AFC معرفی کنند.

ثبت جهانی چوگان به نام ایران 
درجریان برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیته بین الدول کنوانسیون حفاظت از میراث ناملموس یونسکو در کره جنوبی، رشته چوگان به نام ایران ثبت جهانی شد. این اقدام بعد از سه سال تلاش گسترده و رایزنی های بین المللی و همکاری نزدیک وزارت ورزش و جوانان به نتیجه رسید. 

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید