امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 229137 |
تاریخ انتشار : 01 اردیبهشت 1397 - 20:26 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: قرآن از حاشیه به متن راه پیدا کرده است بر همین اساس برای مرجع بخشی به قرآن زیر ساخت‌های لازم را باید ایجاد کنیم. به گزارش صلح خبر، حجت‌الاسلام حمید محمدی در روز دوم سی و پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: قرآن از حاشیه به متن راه پیدا کرده است بر همین اساس برای مرجع بخشی به قرآن زیر ساخت‌های لازم را باید ایجاد کنیم.

به گزارش صلح خبر، حجت‌الاسلام حمید محمدی در روز دوم سی و پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به نقش برپایی این گونه فعالیت‌ها در سی و پنج سال برگزاری مسابقات قرآنی اظهار کرد: مسابقات در واقع نماد تجلی مجموع فعالیت‌هایی است که در سال‌های قبل را بروز و ظهور دهد و در مجموع سی و پنج سال گذشته باید نتیجه‌اش را در دوره سی و پنجم ببینیم.

وی با اشاره به این که گاهی تنها مسابقه و بحث رقابتی مطرح است افزود: گاهی مسابقه مطرح است که رقابت در بین اشخاص از کشورهای مختلف انجام می‌شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تاکید بر اینکه باید این مسابقه به یک نماد و نهاد بین‌المللی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: باید این مسابقه را تبدیل به یک نماد و اقدام بین‌المللی بی‌بدیل کنیم تا قدم مؤثری را برای تثبیت فعالیت‌های قرآنی در نظر داشته باشیم.

محمدی با اشاره به مهمانان خارجی شرکت کننده در این دوره از مسابقات تصریح کرد: شرکت بالغ بر چهارصد قرانی خارجی در این مسابقات نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران نهادی را برای فعالیت‌های قرانی ایجاد کرده است و همچنین تعصبات سازمانی از برپایی این مسابقات کنار گذاشته شده است وما می‌توانیم مسابقات بین‌المللی قران را به عنوان یک نقطه برجسته در نظام جمهوری اسلامی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: مسابقات به عنوان نهاد و نماد در حوزه مفاهیم، قرائت، تفسیر و حفظ باز کند می‌تواند نقطه عطفی در این خصوص باشد.

او با شمردن سه الزام در خصوص مسابقات بین المللی قران افزود:مسابقات باید تبدیل به یک رسانه شود همچنین مسابقات به یک گفتمان بین‌المللی تبدیل شود تا در طول سال از این طریق با دیگر مسلمانان جهان گفتمان داشته و ارتباطمان حفظ شود و باید این مسابقات به عنوان دیپلماسی قرآنی جمهوری اسلامی راه پیدا کند و به یک نماد تبدیل شود.

این مدیر قرآنی با تاکید بر اینکه در شورای توسعه نمادهای قرآنی را مورد توجه قرار داده‌ایم، تصریح کرد: ایران به عنوان پرچمدار تقریب و توسعه فعالیت‌هایی قرآنی سه رکن اصلی ایمان و رفتار و معرفت قرانی را مد نظر دارد.

محمدی با بیان اینکه قرآن تا کنون مورد اهمیت رهبری بوده است و مسئولان به قرآن نگاه راهبردی دارند، اضافه کرد: قرآن از حاشیه به متن راه پیدا کرده است بر همین اساس برای مرجع بخشی به قرآن زیر ساخت‌های لازم را باید ایجاد کنیم.

دبیرشورای توسعه فرهنگ قرانی با تکیه بر اینکه ایران حرف نخست را در رشته قرائت در بین کشورهای جهان اسلام می‌زند، ادامه داد: در حوزه معرفت قرآنی امر روخوانی، روانخوانی بشدت مورد توجه مسئولان قراردارد و ایران به عنوان کشوری که حرف اول را در زمینه قرات می‌زند مطرح است همچنین ستاد طرح ملی حفظ که در آینده نزدیک شاهد میلیونها حافظ  خواهیم بود از جمله کارهایی است که شورای توسعه فرهنگ قرآنی مدنظر دارد همین امر است.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به اینکه فراگیر شدن قرآن در چشم انداز شورای توسعه قرار خواهد داشت گفت: ما به‌دنبال حافظ عامل هستیم و قاعدتا در سال 1314 در خانواده جامعه جمهوری اسلامی یک نفر رابه عنوان فردی که بهره‌مند از قرآن است، داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید