امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 210265 |
تاریخ انتشار : 17 آذر 1396 - 7:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله دکوراسیون صلح خبر مبلمان اتاق کودک و نوجوان، هر سنی نیاز خودش رو داره!  سایت چیدانه: امروزه بحث های روانشناسی در زمینه کودک و نوجوان بسیار گسترش یافته و روانشناسان برخی سنین را از حساس ترین سال های زندگی یک انسان می دانند. همچنین عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر […]

به گزارش مجله دکوراسیون صلح خبر

مبلمان اتاق کودک و نوجوان، هر سنی نیاز خودش رو داره!

 سایت چیدانه: امروزه بحث های روانشناسی در زمینه کودک و نوجوان بسیار گسترش یافته و روانشناسان برخی سنین را از حساس ترین سال های زندگی یک انسان می دانند. همچنین عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که، شخصیت هر انسان در ۷ سال اول زندگی او شکل می گیرد و این فرآیند رشد متاثر از عوامل بسیاری خواهد بود.
 
مشاوران شرکت وینه چوب بر این باورند که فضا و محیط کودک از جمله مهم ترین این عوامل می باشد. فضاهای مرتبط با فعالیت کودکان و نوجوان به خصوص اتاق خواب آن ها  باید دارای شرایط مناسب و مطلوب برای رشد فیزیکی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی آنان باشد و تحقق این امر از طریق به کارگیری المان های طراحی داخلی امکان پذیر است. در این مطلب با شرکت مبلمان اتاق کودک و نوجوان وینه چوب همراه هستیم تا اصول و نکات مهم در این زمینه را معرفی کنند.
مبلمان اتاق کودک

مبلمان اتاق کودک و نوجوان، هر سنی نیاز خودش رو داره!

مبلمان اتاق کودک و نوجوان، هر سنی نیاز خودش رو داره!

انتخاب مبلمان اتاق کودک باید با روحیه کودکان تطابق داشته و به گونه ای طراحی شود که تا مدرسه رفتن کودک مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین قدم اول شناخت خود کودک از لحاظ ویژگی های جسمی و روانی است. از آن جایی که بسیاری از کودکان در سنین زیر ۷ سال دنیا را آن طور که باید باشد مجسم می کنند، نه آن گونه که هست از ایده ها و تخلیات خودشان برای طراحی مبلمانشان استفاده نمایید.

 خصوصیات مبلمان اتاق کودک

کودک هواره در حال جنبش و جنبیدن است و دوست دارد کنجکاوی و کاوش را همراه با بازی در دنیای خود انجام دهد، بنابراین محیط اطرافش باید مطابق با این نیاز او بوده و حس کنجکاوی او را بر انگیزد. از این رو بهترین مبلمان برای کودکان می بایست، رنگارنگ، جاذب، پر مشغله و منظم، پر نشاط ولی با این حال آرامش بخش باشد. شرکت وینه چوب ویژگی های زیر را برای مبلامن مناسب کودک به شما توصیه می کنند:

  •     وجود تنوع در عین سادگی
  •     جلوگیری از سر در گمی و گیجی
  •     جلوگیری از یکنواختی
  •      بر انگیختن حس کنجکاوی و ماجراجویی
  •     استفاده از اشکال و فرم های تازه و منطبق بر حس نوگرایی
  •     اتاق‌های پر از وسیله، ظاهری آشفته دارند و مرتب نگه داشتنشان هم مشکل‌تر است.
  •     کودکان به نسبت بزرگسالان احتیاج به فضای حرکتی بیش تری دارند.
  •      مبلمان با خطوط نرم و گوشه‌هایی گرد. این مبلمان هم به فضا آرامش می‌دهد و هم آسیبی به کودک‌ وارد نمی‌کند.
  •     همان‌طور که کودک به تدریج رشد می‌کند، باید وسایل اتاقش هم انعطاف لازم را با این رشد داشته باشد.

مبلمان اتاق کودک و نوجوان، هر سنی نیاز خودش رو داره!

مبلمان اتاق کودک و نوجوان، هر سنی نیاز خودش رو داره!

رنگ مبلمان اتاق کودک

متخصصان و طراحان داخلی رنگ های طبیعی را برای اتاق کودک پیشنهاد می کنند. به طور کلی رنگ های سرد مانند سبز و آبی خاصیت آرام بخشی فضای اتاق را بیش تر خواهد کرد.


مقیاس مبلمان اتاق کودک

اندازه میز و صندلی، کمد های اسباب بازی و تخت خواب و هر آن چیزی که کودک در اتاق نیاز دارد بسیار ضروری است. اگر فضا و عناصر آن متناسب با اندازه های کودکان باشد، آن ها به سادگی می توانند وسایل مربوط به خود استفاده کنند. اما در غیر صورت خطرات افتادن و … پیش خواهد آمد.

مبلمان اتاق کودک و نوجوان، هر سنی نیاز خودش رو داره!

از نوزادی تا نوجوانی

اگر نگران این هستید هزینه ای برای ملبمان پرداخت کرده و بعد از مدتی به دلیل افزایش سن کودکتان قادر به استفاده از آن ها نخواهید بود، تخت‌هایی تحت عنوان نوزاد – نوجوان وجود دارند که این تخت‌ها در ابتدا برای سن نوزاد و سپس برای نوجوان قابل استفاده است. این نوع تخت در سن‌های نوزادی و شیرخواری لبه‌ های بلندی دارد که کم‌کم و با بالا رفتن سن کودک می‌توانید لبه‌ های بلند آن را‌ بردارید. ارتفاع تخت هم با بالا رفتن سن کودک قابل تنظیم است.

مبلمان اتاق کودک و نوجوان، هر سنی نیاز خودش رو داره!

مبلمان اتاق کودک و نوجوان، هر سنی نیاز خودش رو داره!

مبلمان اتاق نوجوان

براساس راهنمایی ها شرکت وینه چوب می توان این برداشت را داشت که، دکوراسیون د اخلی و طراحی اتاق خواب به دلیل این که حوزه ای شخصی و خصوصی در خانه محسوب می شود و افراد برای استراحت به این اتاق پناه برده و خواستار آرامش هستند از تاثیرگذارترین فضاها برای هر شخص به ویژه در نوجوانان محسوب می شود. بنابراین به همان اندازه نسبت به  مبلمان اتاق کودکان دارای اهمیت است.

مبلمان اتاق کودک و نوجوان، هر سنی نیاز خودش رو داره!

رنگ مبلمان اتاق نوجوان

برای اتاق خواب نوجوان، در انتخاب رنگ گزینه های بیش تری خواهید داشت و فرصت آن را پیدا می کنید که از رنگ های تیره تر هم استفاده نمایید.

مبلمان اتاق کودک و نوجوان، هر سنی نیاز خودش رو داره!

مقیاس مبلمان اتاق نوجوان

 اندازه میز و صندلی، تخت، میز تحریر، کمد لباس و … ضروری است. زیرا اگر کوچک تر باشد کارایی لازم را نخواهد داشت و بزرگ تر بودن هم فضای اضافی در اتاق اشغال می کند.

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید