امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 222822 |
تاریخ انتشار : 02 اسفند 1396 - 10:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ لبخند آبی و سبز، بغض قرمز به گزارش صلح خبر؛ روزنامه ایران در صفحه اول امروز 2 اسفند خود نوشت: لبخند آبی و سبز، بغض قرمز هفته دوم رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا روز دوشنبه و دیروز با برگزاری دیدارهایی در گروه‌های مختلف پیگیری شد و چهار نماینده ایران در […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛

لبخند آبی و سبز، بغض قرمز

به گزارش صلح خبر؛ روزنامه ایران در صفحه اول امروز 2 اسفند خود نوشت: لبخند آبی و سبز، بغض قرمز

لبخند آبی و سبز، بغض قرمز

هفته دوم رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا روز دوشنبه و دیروز با برگزاری دیدارهایی در گروه‌های مختلف پیگیری شد و چهار نماینده ایران در این رقابت‌ها نیز مقابل حریفان خود قرار گرفتند. نکته اینکه هر 4 بازی با یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان سانحه هوایی تهران- یاسوج  آغاز شد.

شکست تراکتور با درخشش طارمی
در رقابت‌های گروه A، تراکتورسازی در حالی در دوحه مقابل الغرافه قرار گرفت که مهدی طارمی، مهاجم سابق پرسپولیس در نوک خط حمله تیم قطری قرار داشت و توانست با ضربه سر خود در دقیقه 11، دروازه تراکتورسازی را باز کند. طارمی در دقیقه 22 بازی هم روی یک ضد حمله به سمت دروازه تراکتور حمله‌ور شد و پس از دریبل دروازه‌بان، قصد پاس به وسلی اسنایدر را داشت که سیمه گریکوف، مدافع کروات تراکتورسازی که روی گل اول هم مقصر بود، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا نتیجه دو بر صفر شود. پس از آن ارطغرول ساغلام، گریکوف را بیرون کشید و محمد ایرانپوریان را به میدان فرستاد تا تراکتورسازی تهاجمی‌تر شود. تراکتورسازی بعد از دریافت دو گل عملکرد خوبی داشت و موقعیت‌هایی را روی دروازه الغرافه ایجاد کرد که درخشش یوسف حسن، دروازه‌بان الغرافه مانع از باز شدن دروازه این تیم شد و او یک بار هم ضربه پنالتی مهدی مهدی‌پور را در دقیقه 40 مهار کرد. البته طارمی هم در دقیقه 77 یک پنالتی را از دست داد اما در دقیقه 93 گل سوم الغرافه و گل دوم خودش را به ثمر رساند تا تیمش 3 بر صفر پیروز شود و خودش هم یک روز بسیار خوب را سپری کرده باشد و در مقابل شرایط تراکتورسازی هم سخت شود.  ارطغرول ساغلام سرمربی تراکتورسازی پس از باخت به الغرافه این صحبت‌ها را انجام داد:«۲ اشتباه مرگ‌بار در نیمه اول داشتیم. بعد از آن هر کاری انجام دادیم تا به نتیجه برسیم، یک پنالتی گرفتیم که از دست رفت، یک گل سالم محمد ابراهیمی به ثمر رساند که اصلاً آفساید نبود. ما شایسته این نتیجه نبودیم.» در دیگر بازی این گروه، الاهلی عربستان با نتیجه 2 بر یک الجزیره امارات را برد تا با 6 امتیاز در صدر قرار بگیرد.

اولین برد آسیایی ذوب
اما پیش از بازی تراکتورسازی و در گروه B، ذوب آهن توانست اولین پیروزی خود در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. این تیم در حالی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مقابل لوکوموتیو ازبکستان قرار گرفت که توانست میهمان خود را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد. در این مسابقه، شاگردان امیر قلعه‌نویی که در بازی اول خود به الدحیل باخته بودند، در نیمه اول برابر حریف ازبک خود به تساوی بدون گل رسیدند اما با شروع نیمه دوم طوفانی ظاهر شده و در دقیقه ۴۷ با ضربه سر مرتضی تبریزی به گل رسیدند. در دقیقه 92 هم، سید محمدرضا حسینی گل دوم اصفهانی‌ها را به ثمر رساند تا ذوب آهن به اولین برد آسیایی خود دست پیدا کند و به آینده امیدوار شود. امیر قلعه‌نویی سرمربی ذوب آهن ایران پس از پیروزی بر لوکوموتیو چنین صحبت کرد: «لکوموتیو یکی از بهترین تیم‌هاست. من در ازبکستان بوده‌ام و فوتبال این کشور را می‌شناسم اما من آینده ذوب آهن را خوب می‌بینیم. ما توانستیم گل بزنیم و 3 امتیاز بازی را بگیریم. اگر بازی مساوی می‌شد باید ۴ بازی دیگر انجام می‌دادیم تا به جدول برگردیم. معتقدم این گروه گروه مرگ است ولی ذوب آهن تیم قدرتمندی است ما از پتانسیل بالایی برخورداریم و اگر در بازی‌های داخل خانه پیروز شویم، حکم صعودمان قطعی می‌شود.» در دیگر بازی این گروه، الوحده امارات با نتیجه 3 بر 2 مغلوب میهمان خود الدحیل شد تا تیم قطری با 6 امتیاز در صدر قرار بگیرد. ذوب آهن نیز با این برد، به دلیل تفاضل گل کمتر در رده سوم جدول باقی ماند.

شکست سنگین پسران برانکو
در ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و در گروه C، پرسپولیس در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف میزبان خود السد قطر رفت که ژاوی هرناندز، کاپیتان پیشین بارسلونا و مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم ملی را در ترکیب خود داشت. سرخپوشان در حالی در این مسابقه به میدان رفتند که صادق محرمی، مدافع این تیم به دلیل سرماخوردگی از ترکیب خارج شد و برانکو، کمال کامیابی‌نیا را در ترکیب اصلی قرار داد تا حسین ماهینی به دفاع راست برود.

پرسپولیس در نیمه اول این مسابقه بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت و چند موقعیت خوب به دست آورد که بازیکنان بخصوص گادوین منشا آنها را از دست دادند تا اینکه السد در یکی از ضد حملات خود و در دقیقه 36 به گل رسید. ارسال از اکرم عفیف با ضربه سر بغداد بونجاح مهاجم الجزایری السد دور از دستان علیرضا بیرانوند به تور دروازه چسبید و در ادامه هم اتفاقی نیفتاد تا نیمه اول با یک گل به سود السد به پایان برسد.

نیمه دوم در حالی آغاز شد که انتظار می‌رفت پرسپولیس برای جبران گل خورده تلاش بیشتری کند اما این السد بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و در مقابل سرخ‌ها به هیچ عنوان شباهتی با تیمی که می‌شناختیم نداشتند. در این شرایط و در دقیقه 51 بونجاح روی پاس دیدنی ژاوی در شش قدم با یک حرکت، خط دفاعی پرسپولیس را تحت تأثیر خود قرار داد و در نهایت با پای راست و ضربه‌ای دیدنی گل دوم خود و السد را به ثمر رساند. برتری قطری‌ها در دقایق باقی مانده هم ادامه داشت و در دقیقه 66 پاس کات بک دیدنی از سمت چپ درون محوطه جریمه با ضربه سر ضرب بوعلام خوخی تازه وارد به گل سوم السد تبدیل شد تا آب سردی روی پرسپولیسی‌ها ریخته شود. در ادامه مسابقه، برانکو بشار رسن و احمد نوراللهی را به میدان فرستاد اما اتفاق خاصی نیفتاد و پرسپولیس فقط توانست یکی از گل‌های خورده را در دقیقه 94 روی ضربه سیامک نعمتی جبران کند تا بازی با نتیجه 3 بر یک به پایان برسد و قرمزها بعد از مدت‌ها، شکست سختی را متحمل شوند.

3 امتیاز کلاسیک!
در گروه D این رقابت‌ها، استقلال در ورزشگاه السیب مسقط عمان، در یک بازی حساس مقابل الهلال عربستان قرار گرفت. این دیدار در حالی آغاز شد که وینفرد شفر تغییراتی را در ترکیب اصلی تیم خود اعمال کرده بود که مهم‌ترین آنها، حضور سید مهدی رحمتی درون دروازه و مامه تیام، مهاجم خارجی جدید این تیم در خط حمله بود.

استقلال در نیمه اول با استراتژی ضدحمله بازی برتری را نسبت به حریف قدرتمند خود ارائه داد. آبی‌ها در این نیمه توپ را به الهلال می‌دادند و سعی می‌کردند با استفاده از بازیکنان سرعتی خود مثل وریا غفوری، داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی از ضدحمله‌ها استفاده کنند اما در زدن ضربات آخر ناکام بودند اما الهلال که در طول نیمه اول بیشتر توپ را در اختیار داشت، به جز یک ضربه ایستگاهی و یک شوت که توسط رحمتی دفع شد، موقعیت خطرناک دیگری نتوانست روی دروازه استقلال ایجاد کند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 نیمه دوم را استقلال بسیار خوب شروع کرد. در دقیقه 46 مامه تیام در سمت چپ خط دفاع الهلال را به هم ریخت و به سمت دروازه ضربه زد که در میانه راه توپ با برخورد به پای الحفیظ وارد دروازه الهلال شد و استقلال با گل به خودی از حریف پیش افتاد. آبی‌ها در ادامه به مدیریت بازی پرداختند اما اتفاق خوب برای آبی پوشان در دقیقه 67 مسابقه رخ داد. پاس عالی سرور جپاروف، دو بازیکن استقلال را در موقعیت تک به تک قرار داد و خروج الحبسی و دفع توپ توسط او با دست، باعث شد داور کارت قرمز را به دروازه بان الهلال نشان دهد تا سعودی‌ها 10 نفره شوند و کار برای این تیم سخت‌تر شود. در این شرایط، شفر با آسودگی خیال مهاجمان خود مانند علی قربانی، سید محسن کریمی و بهنام برزای را هم به میدان فرستاد اما تغییری در نتیجه حاصل نشد تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سوداستقلال به پایان برسد و این تیم به یک پیروزی بزرگ دست پیدا کند و در نبرد کلاسیک آسیا برنده باشد.

سرويس اخبار روز خبرگزاري صلح خبر

اگر فيلم يا فيلم يا تصاويري داريد که تمايل داريد با ديگران به اشتراک بگذاريد، از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد. تا پس از بررسي در مجله مديا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمايل داشته باشيد با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاوير و فيلم ها و فيلم هاي خودتان، قوانين و عرف را رعايت نماييد تا قابليت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پايگاه تحليلي خبري صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید