امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 226602 |
تاریخ انتشار : 24 اسفند 1396 - 10:29 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ قتل‌عام مردم مظلوم یمن از روی دلسوزی! به گزارش صلح خبر؛ کیهان در صفحه اول روزنامه امروز پنجشنبه، 24 اسفند خود نوشت: قتل‌عام مردم مظلوم یمن از روی دلسوزی!     جنایت سه ساله عربستان علیه مردم یمن بیش از 15 هزار کشته و 30 هزار زخمی برجای گذاشته است. […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛

قتل‌عام مردم مظلوم یمن از روی دلسوزی!

به گزارش صلح خبر؛ کیهان در صفحه اول روزنامه امروز پنجشنبه، 24 اسفند خود نوشت: قتل‌عام مردم مظلوم یمن از روی دلسوزی!

 

قتل‌عام مردم مظلوم یمن از روی دلسوزی!

 

جنایت سه ساله عربستان علیه مردم یمن بیش از 15 هزار کشته و 30 هزار زخمی برجای گذاشته است. میزان بالای خسارت‌های ائتلاف سعودی به زیرساخت‌های یمن باعث شده تا سازمان ملل این بحران را «بزرگترین بحران 50 سال اخیر جهان» بنامد. این مسئله باعث شده تا آل سعود به عنوان یک کشور جنایتکار مطرح شود و این مسئله تنها به لطف کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و انگلیس بوده است. حالا در این شرایط خبر رسیده که ژنرال ارشد ارتش آمریکا در اظهاراتی خنده‌دار اعلام کرده حمایت‌های آمریکا از عربستان در جهت حفاظت از مردم یمن است و این حمایت‌ها باید بیشتر شود!

به گزارش ایسنا، «جوزف وتل» فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: «آمریکا باید به تامین سوخت، کمک‌های اطلاعاتی و نظامی به عربستان برای جنگ در یمن ادامه دهد.» وی مدعی شد این کمک‌ها باید برای کمک به ریاض در کاهش تلفات انسانی ارائه شود… اخیرا عربستان کارهای زیادی برای کاهش تلفات غیرنظامیان انجام داده، این‌ها مشکلاتی است که گاهی خود ما حتی در بهترین شرایط نیز با آن روبه‌رو بوده‌ایم. به نظر من برای ما بهتر است که به همکاری با آنها ادامه دهیم. آنها خواهان این حمایت و بهبود توانمندی‌هایشان هستند.»

این ژنرال آمریکایی حتی مدعی شد: «کاملا ضروری است که این همکاری ادامه یابد به خاطر مردم یمن که سازمان ملل می‌گوید در بدترین بحران انسانی به سر می‌برند.» جوزف وتل همچنین اذعان کرد، «واشنگتن نظارتی بر نحوه استفاده از سلاح‌های اعطا شده‌اش به عربستان در یمن ندارد.» وی در پاسخ به پرسش سناتور الیزابت وارن درباره اینکه «آیا این واحد فرماندهی اهداف ماموریت‌های عربستان در یمن را که از آنها پشتیبانی می‌کند، پیگیری می‌کند یا خیر؟» ‌گفت: «ما این کار را انجام نمی‌دهیم.» وتل تاکید کرد، آمریکا باید همچنان به حمایت اطلاعاتی، مهماتی و سوختی از عربستان برای جنگ در یمن ادامه دهد تا ما بتوانیم در ریاض نسبت به محدود کردن تلفات غیرنظامیان یمنی و تحقیقات درباره این تلفات اعمال نفوذ کنیم. گفتنی است رئیس پنتاگون چند روز پیش برای نخستین‌بار اعتراف کرد نظامیان آمریکایی در جنگ یمن مشارکت مستقیم دارند.

آمریکا از سال ۲۰۱۵ تاکنون از طریق ارائه اطلاعات، مهمات و سوخت یکی از حامیان عربستان و هم‌پیمانانش در جنگ در یمن بوده است. آمریکا تا اکتبر(مهرماه) ۲۰۱۷ طبق جدیدترین آمارها بالغ بر ۸۰ میلیون پوند سوخت در جنگ یمن ارائه و در این کشور به ۱۰ هزار و ۴۰۰ وسیله نظامی سوخت‌رسانی کرده است. طبق اعلام آکسفام، تاکنون در جریان این جنگ دستکم ۱۰ هزار غیرنظامی یمنی جان باخته‌اند و کشور با یک بحران شدید قحطی و شیوع بیماری وبا دست و پنجه نرم می‌کند. سازمان ملل گفته که بالغ بر ۲۲ میلیون نفر در این کشور نیازمند کمک‌های انسانی هستند. این در حالی است که مخالفت‌ها در کنگره آمریکا علیه نقش‌آفرینی این کشور در جنگ داخلی یمن بالا گرفته است. دو هفته پیش سناتور برنی سندرز به همراه سناتورها مایک لی و کریس مورفی یک قطعنامه مشترک دو حزبی را ارائه کردند که خواهان خروج نیروهای مسلح آمریکایی از یمن شدند.

سرویس اخبار روز پایگاه صلح خبر

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پایگاه تحلیلی خبری صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید