امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 228644 |
تاریخ انتشار : 20 فروردین 1397 - 10:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فیلتر تلگرام قطعی است به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ فیلتر تلگرام قطعی است. این گزاره ای است که در کلام بسیاری از مسئولین اعم از قوه مجریه، قوه قضائیه و شوراهای فراقوه ای، مطرح گردیده است. اما این گزاره چه نوع گزاره ای است؟ «خبری یا سوالی». پاسخ به این پرسش کمی پیچیده است. شواهد […]

فیلتر تلگرام قطعی است

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ فیلتر تلگرام قطعی است. این گزاره ای است که در کلام بسیاری از مسئولین اعم از قوه مجریه، قوه قضائیه و شوراهای فراقوه ای، مطرح گردیده است. اما این گزاره چه نوع گزاره ای است؟ «خبری یا سوالی». پاسخ به این پرسش کمی پیچیده است. شواهد حاکی از عزم حاکمیتی برای جلوگیری از خطرات امنیتی و اقتصادی تلگرام دارد. بسیاری از تحلیلگران بر این عقیده اند که فیلتر تلگرام قطعی است.

پاول دورف موسس و صاحب تلگرام، از ارائه ارز رمزنگاری شده «گرام» خبر داده است. گفته می شود در ارائه چند پیش فروش، مبلغی بیش از 1/000/000/000 دلار، به جیب تلگرام واریز شده است. ارزی بدون هیچگونه پشتوانه. ارزی دیجیتال و تنها دارای ارزش در تلگرام. از دیگر سو، اعلام شده است در آینده ای نزدیک، به روزرسانی تازه ای از تلگرام براساس تکنولوژی و فناوری بلاک چین ( Blockchain ) ارائه خواهد شد، که این پیام رسان را به یک غول ضدفیلتر در سراسر جهان تبدیل خواهد نمود.

تهدیدات و فرصت های تلگرام

تهدیدهای یک پیام رسان اعم از داخلی یا خارجی باید در کنار فرصت هایش دیده و سنجیده شود. البته گاهی تهدیدات امنیتی و اقتصادی به گونه ای گسترده به مرزهای فرهنگی، هویتی و اجتماعی یک کشور هجوم می آورند که در دیگر کشورها مشابه آن رخ نداده است. حضور بی رقیب تلگرام در فضای اجتماعی ایران بیش از آنکه یک فرصت باشد، در حال تبدیل شدن به یک تهدید جامع و افسارگسیخته است. کمتر کسی است که عواقب موسسات مالی و اعتباری و از بین رفتن سرمایه های شمار کثیری از مردم را برای تلگرام پیش بینی نکند.

از طرف دیگر ارتزاق حدود نیم میلیون نفر از مردم در کسب و کارهای مختلف در این شبکه پیام رسان و عدم وجود جایگزین مناسب، مخاطراتی دیگر را برای فضای ممزوج در رکود و عدم اطمینان به آینده فعالان اقتصادی به وجود خواهد آورد. پس راهکار چیست؟ آیا باید با چسم بستن بر روی تهدیدات واقعی کنونی و بالقوه آینده تلگرام به ادامه حیات فعلی این موجود خارجی و چسبیده بر بدن اجتماعی ایران، تن درداد و یا با شیوه حاکمیتی و دستوری با آن برخورد نمود؟

به راستی راهکار این واقعه که در حال بدل گشتن به بحرانی اجتماعی و اقتصادی است، چه می باشد؟

شاید بتوان با ارائه جایگزین های مناسب اقتصادی و مشوق های مربوط به کسب و کارهای فعال در فضای فعلی تلگرام، آنها را برای مهاجرت به یک شبکه پیام رسان داخلی امن و مطمئن ترغیب نمود. با این اقدام بسترسازی مناسبی برای اقناع افکار عمومی ایجاد می گردد. به تبع آن باید به ارائه تحلیل های صحیح و توجیهات منطقی برای فضاسازی استدلالی و به دور از هیجان و احساسات، پرداخته شود. رسانه های عمومی و اصحاب رسانه نقش بسیار حیاتی در این امر خواهند داشت. نخبگان سیاسی و اجتماعی باید بیش و پیش از هر موضوعی به امنیت و منافع ملی بیاندیشند.

حوادث دی ماه ثابت نمود که در آینده نزدیک، جامعه دیگر توان هضم فاجعه ای از جنس موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را نخواهد داشت. همچنین یادآوری این نکته نیز ضروری می نماید که اقدامات دستوری و مبتنی بر تحدید آزادی های مشروع مصرّح در قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور نیز اثر مطلوبی در بر نخواهد داشت.

آخرین اخبار و مقالات را در سرویس های متنوع پایگاه صلح خبر دنبال نمایید:

سرویس اخبار سیاسی پایگاه صلح خبر

سرویس اخبار بین الملل پایگاه صلح خبر

سرویس اخبار اجتماعی پایگاه صلح خبر

سرویس اخبار روز پایگاه صلح خبر

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پایگاه تحلیلی خبری صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید