امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 204985 |
تاریخ انتشار : 17 آبان 1396 - 19:05 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فضای مجازی صلح خبر فضای روشنفکرمآبانه حاکم بر سینما مانع از تولید آثار مناسب در رابطه اربعین شده است به گزارش فضای مجازی صلح خبر، ابوالفضل همراه ستاره فیلم سینمایی «رسوایی ۲» در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد: متأسفانه راجع به حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی (ع) ستاره ها و مدیران سینمایی […]

به گزارش مجله فضای مجازی صلح خبر

فضای روشنفکرمآبانه حاکم بر سینما مانع از تولید آثار مناسب در رابطه اربعین شده است

به گزارش فضای مجازی صلح خبر، ابوالفضل همراه ستاره فیلم سینمایی «رسوایی ۲» در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد: متأسفانه راجع به حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی (ع) ستاره ها و مدیران سینمایی چندین گام از مردم عقب مانده اند. این در حالی است که افرادی که در حوزه فرهنگی فعالیت می کنند بایستی همواره چندین گام جلوتر از سایرین باشند. پز و ادای روشنفکری که این روزها در سینما و به طور کل فضای هنری و فرهنگی کشور ما باب شده است مانع از آن می شود تا افراد برای تولید و عرضه آثار مرتبط با دین و بزرگان دینی از خود اهتمام جدی نشان بدهند و از این رو نهادهای ناظر بر عملکرد دستگاه های فرهنگی کشور باید تدبیر جدی در این زمینه اتخاذ نمایند تا ما دیگر شاهد این عملکرد در دستگاه های فرهنگی زیرمجموعه دولت نباشیم.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر متأسفانه برخی از افراد در کشور ما وجود دارند که وقایع مهمی همچون اربعین حسینی (ع) را با مسائل سیاسی و جناحی ادغام می کنند در صورتی که حماسه ای مانند راهپیمایی اربعین متعلق به هیچ گروه، نهاد، حزب و ارگان خاصی نیست و پدیده ای است که با ریشه و خون یکایک مردم حسینی (ع) کشور ما عجین شده و متعلق به همه ملت است.

همراه تأکید کرد: خوشبختانه ما همه ساله شاهد حضور خودجوش تعداد کثیری از مردم با گرایشات مختلف سیاسی و جناحی و حتی اقلیت های دینی در این حماسه هستیم و حتی بسیاری از ستاره ها و فعالان سینمایی نیز در این راهپیمایی بزرگ شرکت می کنند اما بی تدبیری و ناآگاهی مدیران سینمایی مانع از آن شده تا ما بتوانیم آثار مناسب سینمایی، تلویزیونی، مستند و… درباره این حماسه بزرگ تولید کنیم و آن ها را به جهانیان عرضه نماییم.

ستاره سریال تلویزیونی «شیوع» سپس با بیان اینکه اربعین بزرگترین پدیده اجتماعی قرن است اظهار داشت: قطعاً اگر آمریکا و هالیوود شاهد چنین اتفاق بزرگی که در راستای دین و تفکرات شان است بودند تاکنون صدها فیلم و سریال در این باره ساخته بودند و چنین سوژه مهمی را که از آن می توان در قالب های مختلف آثار هنری و تصویری استفاده کرد دستمایه ای برای تولید فیلم های شان قرار می دادند اما متأسفانه ما شاهد آن هستیم که چنین سوژه نابی به دلیل بی خردی مدیران فرهنگی مان در حال از دست رفتن است و در عوض آن سینمای مان سرشار از فیلم های سیاه، تلخ و ضد مخاطب شده است.

همراه در خاتمه این گفتگو متذکر شد: بنده معتقدم این وظیفه مسئولان سینمای کشور است که ستاره ها را ترغیب و تشویق برای تولید چنین آثاری کنند و باید همه امکانات را در اختیار ستاره ها دغدغه مند قرار دهند تا ما بتوانیم شاهد تولید آثار تصویری مرتبط با این موضوعات مهم دینی و مذهبی در کشورمان باشیم. اگر مدیران سینمایی به جای ریخت و پاش های آنچنانی و برگزاری جشنواره های بی ارزش که مانند قارچ در کشورمان رشد کرده بودجه های خوبی را در اختیار سینماگران بگذارند تا چند سال آینده ما می توانیم با تولید فیلم های بی نظیری راجع به اربعین حسینی (ع) این واقعه را به همه جهانیان بشناسانیم. ای کاش مدیران وزارت ارشاد تورهایی در طول سال برای حضور ستاره ها، اصحاب رسانه و… برای حضور در کربلا برگزار می کردند قطعاً این اتفاق می توانست باعث تولید آثار ارزشمندی در این حوزه بشود.

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و صلح خبر صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

منبع : Fars

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید