امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 222350 |
تاریخ انتشار : 30 بهمن 1396 - 9:37 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ فضاي مجازي را نفي نمي كنيم ساماندهي مي كنيم به گزارش صلح خبر؛ آرمان در صفحه اول روزنامه امروز دوشنبه، 30 بهمن خود نوشت: فضاي مجازي را نفي نمي كنيم ساماندهي مي كنيم     آرمان-یاسمین طالقانی: بی‌تردید اکثریت مطلق جامعه به این موضوع اذعان دارند و مهر […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛

فضاي مجازي را نفي نمي كنيم ساماندهي مي كنيم

به گزارش صلح خبر؛ آرمان در صفحه اول روزنامه امروز دوشنبه، 30 بهمن خود نوشت: فضاي مجازي را نفي نمي كنيم ساماندهي مي كنيم

 

فضاي مجازي را نفي نمي كنيم ساماندهي مي كنيم

 

آرمان-یاسمین طالقانی: بی‌تردید اکثریت مطلق جامعه به این موضوع اذعان دارند و مهر تاییدی بر آن می‌زنند که صداوسیما نتوانسته انتظار جامعه را برآورده سازد. برخی برنامه‌های اجتماعی و خانوادگی فاقد محتوای موثر بوده و پاسخگوی نیاز خانواده‌ها نیستند و در برنامه‌های سیاسی انتظار آن است که تنها به یک گرایش خاص نپردازند.

رویه رسانه نباید طوری باشد که جامعه گرایش به دیگر رسانه‌ها داشته باشد و ترجیح بدهد تنها برنامه‌های طنز و سرگرم‌کننده مانند دورهمی را تماشا کند. چنین مشی و روشی علاوه بر خنثی شدن جامعه نسبت به فعالیت‌های سیاسی موجب آسیب‌های اجتماعی هم می‌شود که از جمله افسردگی در خانواده‌ها و جوانان است.

این آسیب‌ها البته پنهان نمی‌ماند و در شکل معضلات اجتماعی خود را به نمایش می‌گذارد. به نوشته ایرنا، ‌روز گذشته وزیر کشور افسردگی در خانواده‌ها را به‌دلیل نبود نشاط اجتماعی دانست و گفت: اگر مردم ماهواره داشته باشند هیچ‌گاه تلویزیون را روشن نمی‌کنند.

عبدالرحمانی فضلی که سابقه طولانی حضور در صداوسیما را دارد، با اشاره به این سبقه تاکید کرد: ما ملزم به رعایت نظرات آقا در عرصه موسیقی هستیم. وی خاطرنشان کرد: اطلاع دارم که ۵۰۰ موسیقی فاخر بدون اشکال شرعی در صداوسیما داریم.

نظر وزیر کشور درباره فضای مجازی

موضوع دیگری که وزیر کشور به آن اشاره کرد فضای مجازی است که مخالفان دولت تلاش زیادی برای محدود کردن و حتی غیرقابل دسترس‌بودن آن داشته‌اند اما رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات مانع اثرگذاری دلواپسان هستند.

وزیر کشور هم دیروز گفت: هیچ‌کس در نظام جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال بستن و قلع و قمع کردن فضای مجازی نیست و همه به‌دنبال ساماندهی آن هستند تا از ظرفیت فضای مجازی بهترین استفاده شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: در جلسه‌ای که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد تاکید ایشان بر ساماندهی فضای مجازی بود. وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که ما به‌عنوان حکومت موظف به افزایش دردها و رنج‌ها نیستیم و باید نشاط و شادی ایجاد کنیم. اگر امید نباشد، نشاط شکل نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی هم شاخص‌های خوبی داریم، گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در مسائل اجتماعی از جمله طلاق دارد. وزیر کشور به مساله سبک زندگی نیز اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب ۶ سال قبل در سفر به استان خراسان شمالی بر این مساله تاکید داشتند، همان‌طور که در سمنان بر تغییرات اجتماعی و مدیریت آن تاکید داشتند.

می‌دانند اما کو نتیجه؟ 

اعضای دولت بر این اعتقاد هستند که برخورد سلبی با ماهواره پاسخگو نبوده و نیست بلکه باید صداوسیما به‌اندازه‌ای قوی و موثر فعالیت کند که خانواده‌ها رغبتی به تماشای کانال‌های ماهواره نداشته باشند.

حسن روحانی در سال 92 گفت: «من به‌طور کلی مخالفت با شیوه‌های خشن برخورد با استفاده‌کنندگان از ماهواره را اعلام کرده‌ام و معتقدم در عصر انقلاب دیجیتال نمی‌توان در قرنطینه زندگی و حکومت کرد. بخش زیادی از جوانان ما با صداوسیما قهر کرده‌اند، چون صداقت، اخلاق و عدالت را آن‌چنان که شایسته است در آن ندیده‌اند.

هر رسانه‌ای باید به نیاز مردم پاسخ دهد و یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم، نیاز به خبر و اطلاعات شفاف درباره مهم‌ترین موضوعات است.» وی تصریح کرد: «وقتی سهم اخبار خارجی بیشتر از اخبار داخلی است، وقتی تولد یک خرس پاندا در فلان باغ وحش چین پوشش داده می‌شود اما از اعتراض کارگران به شش ماه پرداخت نشدن حقوقشان خبری در تلویزیون ما آورده نمی‌شود، وقتی اسطوره‌های فرهنگ و هنر که ‌اندکی صدای منتقدانه دارند در تلویزیون ما سهمی ندارند و وقتی چهره‌های سیاسی بزرگ و گروه‌های سیاسی منتقد از تلویزیون حذف می‌شوند، بدیهی است که مردم و نه ‌فقط جوانان با تلویزیون قهر می‌کنند».

رحمانی فضلی در قامت وزیر کشور هم در خرداد 93 همانند امروز تاکید کرده بود که «اکنون دنیا در عرصه فناوری و اطلاع‌رسانی به جایی رسیده که در بحث ماهواره برخورد سلبی دیگر چاره ساز نیست.»

وی همچنین تاکید کرده بود که «اکنون دنیا به سویی می‌رود که به‌زودی‌ ماهواره‌ها بدون دیش و یا با دیش‌های کوچک قابلیت دریافت دارند و از دیگر سو روی اینترنت نیز کار می‌شود تا پهنای باند آن بین‌المللی شود که در آن صورت دیگر کار از دست ما خارج خواهد شد».

این در حالی است که رئیس سازمان صداوسیما به‌خوبی به این واقعیت آگاه است. علی عسگری چندی پیش در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: «در دهه گذشته اقداماتی برای مقابله با ماهواره شده اما این اقدامات نتیجه بخش نبوده و امروز بالای ۶۰‌ درصد مردم از ماهواره استفاده می‌کنند که پدیده بسیار مخربی است.»

جالب آنجاست که در همان جلسه علی عسگری شنونده انتقادات نمایندگان بود؛ از جمله علی مطهری در قامت نایب‌رئیس مجلس. ایسنا نوشت؛ او با بیان اینکه صداوسیما باید نگاه جناحی و سیاسی خود را نسبت به برخی از موضوعات کنار بگذارد، گفت: «جلب اعتماد مردم یکی از وظایف مهم رسانه ملی است در حالی که مردم فکر می‌کنند این رسانه در مسائل سیاسی بی‌طرف عمل نمی‌کند و البته این بی‌طرفی در بخش خبری محسوس نیست.»

مطهری همچنین به بودجه‌ای که از طرف دولت در اختیار رسانه ملی قرار می‌گیرد هم اشاره کرده و گفته است: «با توجه به اینکه رسانه ملی همیشه از بودجه‌هایی که دولت در اختیار آن قرار می‌دهد شکایت دارد، بهتر است سیاست بی‌طرفی سیاسی را دنبال کند تا دل دولت نیز برای اینکه بودجه بیشتری در اختیار این سازمان قرار دهد نرم شود. اگر همکاری از سوی رسانه ملی صورت بگیرد دولت نیز کمک‌های لازم را به آن خواهد داشت.»

بنابراین می‌توان اذعان داشت که صداوسیما و مدیران آن به‌خوبی می‌دانند که کم ‌کاری و عملکرد نامطلوب این سازمان چه تبعاتی برای جامعه دارد اما به این سوال هنوز پاسخ داده نشده که نتیجه این دانستن‌ها چه شد.

سرويس اخبار روز خبرگزاري صلح خبر

اگر فيلم يا فيلم يا تصاويري داريد که تمايل داريد با ديگران به اشتراک بگذاريد، از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد. تا پس از بررسي در مجله مديا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمايل داشته باشيد با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاوير و فيلم ها و فيلم هاي خودتان، قوانين و عرف را رعايت نماييد تا قابليت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پايگاه تحليلي خبري صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید