امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 209622 |
تاریخ انتشار : 14 آذر 1396 - 1:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر دیوان برتر آمریکا با صدور حکمی به دولت این کشور اجازه داد تا «فرمان ضد مهاجرتی ترامپ» علیه اتباع شش کشور مسلمان را به طور کامل اجرا کند. به گزارش صلح خبر به نقل از بلومبرگ، دیوان برتر آمریکا روز دوشنبه طی حکمی، مجوز اجرای کامل «فرمان ضد […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

دیوان برتر آمریکا با صدور حکمی به دولت این کشور اجازه داد تا «فرمان ضد مهاجرتی ترامپ» علیه اتباع شش کشور مسلمان را به طور کامل اجرا کند.

به گزارش صلح خبر به نقل از بلومبرگ، دیوان برتر آمریکا روز دوشنبه طی حکمی، مجوز اجرای کامل «فرمان ضد مهاجرتی ترامپ» علیه اتباع شش کشور مسلمان (ایران، سوریه، لیبی، یمن، چاد و سومالی) را صادر کرد.

صدور این حکم از سوی دیوان برتر آمریکا در شرایطی که دعاوی حقوقی علیه این فرمان ضد مهاجرتی در دادگاههای آمریکا در جریان است، یک پیروزی بزرگ برای رئیس جمهور این کشور به شمار می رود و این احتمال را قویاً مطرح می سازد که دادگاه آمریکا در نهایت این ممنوعیت های مهاجرتی را تأیید نماید.

به موجب این حکم صادره، ترامپ هم اکنون قادر است ورود اتباعِ شش کشور مسلمان را به رغم برخورداری از روابط با اشخاص یا نهادهای مستقر در آمریکا ممنوع یا محدود سازد.

این حکم همچنین جانشین حکم سازشی شد که قضات آمریکا در ماه ژوئن به آن دست یافتند. 

طبق آن حکم سازش، قضات شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر آمریکا واقع در «سانفرانسیسکو» با صدور مجوز برای اجرای بخشی از نسخه اولیه این ممنوعیت مهاجرتی، افراد با ارتباطات خانوادگی را از این ممنوعیت معاف ساختند.

گفتنی است که دادگاه تجدیدنظر «سانفرانسیسکو» این حکم را علیه حکم «درک واتسون» (Derrick Watson) قاضی فدرال ایالت هاوائی صادر کرد که پیشتر فرمان ضدمهاجرتی ترامپ را به دلیل اِعمال تبعیض میان شهروندان بر اساس تابعیت آنها، ناقض قوانین مهاجرتی آمریکا دانسته و خواستار توقف آن شده بود.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید