امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 280315 |
تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1398 - 12:12 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی می‌گوید که فدراسیون در حال حاضر تنگدست است و با ۱۰ میلیارد تومان نمی‌توان تمامی رشته‌ها را پویا کرد. تیمور غیاثی در گفت و گو با صلح خبر، در مورد اعلام اسامی ورزشکاران منتخب و تمدید قرارداد مربیان در جلسه سازمان تیم ملی اظهار […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی می‌گوید که فدراسیون در حال حاضر تنگدست است و با ۱۰ میلیارد تومان نمی‌توان تمامی رشته‌ها را پویا کرد.

تیمور غیاثی در گفت و گو با صلح خبر، در مورد اعلام اسامی ورزشکاران منتخب و تمدید قرارداد مربیان در جلسه سازمان تیم ملی اظهار کرد: قرار بود جلسه‌ای داشته باشیم و در مورد وضعیت گذشته همچون مسابقات قهرمانی آسیا بررسی کنیم. متأسفانه دو، سه تن از مربیان ما نسبت به قراردادهای خود معترض شدند و متأسفانه هنوز به جایی نرسیدیم به همین دلیل در انتظار هستیم تا با مربیان صحبت کنیم. آن‌ها مربیان ما هستند، زحمت کشیدند، قهرمانان ما بودند. باید جوری با آن‌ها صحبت شود که با امکانات موجود وفق یابند تا بتوانیم با آن‌ها قرارداد ببندیم. این مقداری زمان می‌برد و سخت است.

او ادامه داد: کارهای دیگر روی برنامه پیش می‌رود. لیست ورزشکارانی هم که در حال تهیه آن هستیم هنوز نهایی نشده است. باید روی آن‌ها تمرکز بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم لیست خوبی را برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و در واقع باید برای دو سه سال آینده ببندیم. بازی‌های آسیایی در چین برگزار می‌شود و برای ما خیلی حساس است و باید با تأمل بیشتری تصمیم بگیریم تا با شرایط اقتصادی موجود منابع هدر نرود. باید کسانی دعوت شوند که بتوانند در جایگاه مناسبی قرار بگیرند و کار ما راحت‌تر پیش رود. باید افرادی را انتخاب کنیم که شانس مدال داشته باشند. بازی‌های آسیایی مهمترین رویداد در قاره آسیا است و ما با تأمل در حال نهایی کردن افراد هستیم.

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در خصوص اعتراض مربیان اظهار کرد: مربی مگر به چه چیز اعتراض می‌کند؟ در درجه اول موضوع و مبلغ قراردادش است و در درجه بعد امکانات ورزشی و خواسته‌هایی دارد که باید اجرا شود. ما که در حد خود امکانات ورزشی داریم و بحثی در آن نیست. بیشتر اعتراضات جنبه قراردادی دارد. باید بنشینیم و با دقت فکر کنیم. آنها حق هم دارند در واقع من به مربی، ورزشکار و فدراسیون این حق را می‌دهم. باید این موضوع را به وزارتخانه و آقای وزیر منعکس کنیم که با این بودجه اندک، ما راه به جایی نمی بریم.

غیاثی در پاسخ به این سوال که فدراسیون دوومیدانی اسپانسر زیادی دارد و نباید مشکل مالی داشته باشد گفت: نه خیلی ندارد. یک نفر دو نفر اسپانسر دارد، جمع آن دو، سه میلیارد می‌شود که با سه میلیارد وزارت ورزش روی هم مگر چقدر می‌شود؟ ۷ میلیارد اصلاً بگوییم ۱۰ میلیارد. با این مبلغ می‌توان ۴۸ رشته ورزشی را پویا کرد؟ می‌توان روی آن حساب کرد؟ مبالغ کلانمان برای قهرمانان بزرگ، اردوها و مسابقات برون مرزی و هزینه‌های جاری استفاده می‌شود. حق شأن هم هست و اصلاً بحثی در آن نیست. ولی با این بودجه راه به جایی نمی بریم. فدراسیون در حال حاضر تنگدست است. البته ما جزو فدراسیون‌های با امکانات هستیم. خیلی از فدراسیون‌ها برنامه‌های خود را تعطیل کردند، مسافرت‌ها و اردوهای خود را کنسل کردند. ما خوشبختانه این کار را نکردیم و اینها به خاطر اسپانسرهایی است که داریم. منتهی وضعیت ما محدود است یعنی با این شرایط اقتصادی کشور خیلی نمی‌توانیم دست و دلباز باشیم.

پیشکسوت دوومیدانی در خصوص مبلغ قرارداد مربیان گفت: نمی‌دانم. از مبالغ قراردادی آن‌ها اطلاعی ندارم، اما تاکنون راضی بودند که قراردادهای خود را امضا کردند. اما اکنون شرایط متفاوت شده و با این وضعیت اقتصادی که دلار ۱۵ هزار تومان شده آن‌ها هم حق دارند. خیلی با دغدغه کار می‌کنیم. هر فدراسیون و هر شخصی هم که بیاید شرایط بدتر از این‌ها خواهد شد. برای اینکه آن هم باید برود چند تا اسپانسر بیاورد که نمی‌تواند. همین‌ها هم که اسپانسر شدند خیلی به ما لطف دارند. اگر نباشند کارهای ما لنگ خواهد بود. ما با شرایط موجود مملکت می‌سازیم و خود را اداره می‌کنیم.

وی افزود: دیدید که داورزنی در خصوص پاداش قهرمانان گفتند که در این شرایط نمی‌توانند کاری کنند و تکلیف آنها را مشخص کردند. در این شرایط تکلیف ما هم بیشتر روشن شد. وضع بودجه مملکت خراب است. وضع بودجه ورزش مشکل دارد ان شاءالله باید رفع شود. در شرایط خاص هستیم. نمی‌توان کار کرد، نمی‌توان همه را راضی نگه داشت مقداری باید طرف مقابل کوتاه بیاید و مقداری هم ما تا کار راه بیفتد و به گردش اصلی برگردد. آن‌ها هم حق دارند ما هم حق داریم، مملکت هم حق دارد. شرایط خیلی سخت است و در شرایط بحرانی هستیم. همه دولتمردان هم می‌گویند. ورزش هم که در کشور ما در اهمیت دهم است، اول که نیست. ما خیلی مسائل دیگر داریم که برای نظام و دولت مهمتر است در صورتی که ورزش شغل و صنعت است و دولت هم آن را اداره می‌کند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید