امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 207303 |
تاریخ انتشار : 01 آذر 1396 - 9:52 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر غایبان بزرگ؛ این سه نفر به گزارش صلح خبر؛ آرمان در تیتر اول روزنامه امروز چهارشنبه، 1  آذر خود نوشت: غایبان بزرگ؛ این سه نفر     آرمان- احسان اسقایی: «احمدی‌نژادی‌ها هر روز به ‌دادگاه می‌روند»؛ این ‌جمله‌ای است که ‌گویای وصف حال این روزهای یاران احمدی‌نژاد است. همین‌چند روز پیش […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر

غایبان بزرگ؛ این سه نفر

به گزارش صلح خبر؛ آرمان در تیتر اول روزنامه امروز چهارشنبه، 1  آذر خود نوشت: غایبان بزرگ؛ این سه نفر

 

غایبان بزرگ؛ این سه نفر

 

آرمان- احسان اسقایی: «احمدی‌نژادی‌ها هر روز به ‌دادگاه می‌روند»؛ این ‌جمله‌ای است که ‌گویای وصف حال این روزهای یاران احمدی‌نژاد است. همین‌چند روز پیش بود که حمیدرضا بقایی در اعتراض به دادگاهی شدنش در حرم شاه‌عبدالعظیم بست نشست. این بست نشینی درشرایطی بود که بقایی درپایان هرجلسه از دادگاهش حاشیه‌های فراوانی را به وجود می‌آورد. از سوی دیگر اسفندیار رحیم مشایی بعد از احضار، در دادگاه حاضر شد. روز گذشته دادگاه محمودرضا خاوری مدیر بانک ملی در زمان احمدی‌نژاد و مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی در دولت‌دهم و چهارمین جلسه محاکمه حمیدرضا بقایی البته بدون حضور هیچ کدام از این سه برگزار شد. از سوی دیگر جوانفکر هم به دادگاه احضار شده است. پیش از این نیز البته داوری و رحیمی نیز محکوم و روانه زندان شده بودند.

احمدی‌نژاد همچنان معترض

محمود احمدی‌نژاد که سخنان تندی درمورد نحوه محاکمه حمیدرضا بقایی درحرم شاه عبدالعظیم بیان ‌کرده بود و درمقام مدعی‌العموم به سران دو قوه کشور اعتراض کرد، هنوز هم به محاکمه حمید‌رضا ‌بقایی معترض است. نکته جالب آنکه او نه به دادگاهی شدن مشایی معترض است و نه از مرتضوی و خاوری دفاع می‌کند. احمدی‌نژاد اعتقاد دارد، محاکمه بقایی به هرعلتی نباید به صدور رأی منتهی شود. احتمالا احمدی‌نژاد سرنوشت خود را در گرو سرنوشت بقایی می‌بیند و معتقد است بعد از محاکمه رحیمی و زندانی شدن داوری با محاکمه شدن بقایی و احتمالا زندانی شدن او به خاطر برخی از اتهامات مطرح شده از جمله اختلاس، نفر بعدی که باید در دادگاه حاضر شود، خود اوست، زیرا بر اساس آنچه دیوان محاسبات، اعلام کرده، احمدی‌نژاد در دوران 8ساله ریاست جمهوری خود تخلفات فروانی داشته و این دیوان او را به علت تخلفات محکوم‌کرده است. با توجه به ارجاع پرونده احمدی‌نژاد به مجلس، پیش‌بینی می‌شود، پرونده او نیز به قوه قضائیه ارسال شود و یا حداقل در دیوان محاسبات ‌به ‌علت انجام تخلف از قانون از جمله بودجه مصوب مجلس، به مجازات اداری محکوم شود.

محاکمه غیابی خاوری

جلسه رسیدگی به پرونده محمودرضا خاوری مدیرعامل اسبق بانک ملی و یکی از متهمان پرونده موسوم به فساد بزرگ بانکی، برگزار شد. به گزارش ایسنا، این جلسه که در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی‌صلواتی برگزار شد، غیرعلنی بود.

پرونده بقایی

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده حمیدرضا بقایی معاون اجرایی دولت دهم نیز روز گذشته برگزار شد، اما او نیز در جلسه دادگاه، حضور نیافت. ایسنا در این زمینه نوشت: قاضی رسیدگی کننده به پرونده، استعلاماتی را به عمل آورده که پس از اخذ جواب استعلامات، پرونده آماده صدور رأی است.

عدم حضور مرتضوی

همچنین روز گذشته دومین جلسه رسیدگی به بخشی از پرونده سعید مرتضوی مربوط به حادثه کهریزک، بدون حضور سعید مرتضوی در شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد. وکیل مدافع اولیای دم محسن‌روح‌الامینی، به ایسنا گفت: درجلسه دادگاه اظهاراتمان را بیان کردیم و دفاعیات انجام شد. اما ختم دادرسی در خصوص این پرونده اعلام نشده است. او ادامه داد: سعید مرتضوی به دادگاه نیامد، اما لایحه دفاعیه خود را به دادگاه ارائه کرده است. به‌نظر می‌رسد عدم حضور مرتضوی برای اطاله دادرسی باشد. سعید مرتضوی دادستان سابق تهران هم درباره دلیل غیبتش گفت: وقت رسیدگی دادگاه امروز در شعبه ٢٢ دادگاه تجدیدنظر به بنده و وکیلم اعلام و ابلاغ نشد. در خصوص شکایت جدید عبدالحسین روح‌الامینی هیچ‌گونه وقت رسیدگی به‌اینجانب و وکیل بنده ابلاغ نشده است. در مورد شکایت قبلی به شماره تلفن همراه‌ اینجانب از طریق دفتر دادگاه تماس می‌گرفتند و وقت رسیدگی را اعلام می‌کردند و من هم به همراه وکیلم حاضر می‌شدم. دادستان سابق تهران ادامه داد: اما امروز سه‌شنبه چنین اقدامی هم از سوی دفتر دادگاه به عمل نیامده است. در ضمن وکیل اینجانب آقای رضا جعفری به همراه لایحه به دادگاه مراجعه کرد اما رئیس محترم دادگاه از پذیرش لایحه خودداری کرد. مرتضوی با نتیجه‌گیری از سخنان خود، تاکید کرد: وقتی که وقت رسیدگی به من یا وکیلم ابلاغ نشده است، در حقیقت یعنی ما به دادگاه دعوت نشده‌ایم و دیگر اینکه وکیلم امروز به همراه لایحه رفته بود اما او را نپذیرفتند. وی اضافه کرد: توضیحات مفصل است اما نمی‌خواهم وارد جزئیات پرونده شوم چون معمولا در رسانه‌ها این جزئیات منعکس نمی‌شود.

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS</p

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید