امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 204464 |
تاریخ انتشار : 16 آبان 1396 - 20:49 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به چهار خطه شدن محور کرمانشاه ـ سر پل‌ذهاب گفت: ساخت بزرگراه کربلا تقریباً به پایان رسیده است. به گزارش صلح خبر به نقل از وزارت راه و شهرسازی خیرالله خادمی با اشاره به بازدید اخیر خود از زیرساخت‌های حمل‌ونقل […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به چهار خطه شدن محور کرمانشاه ـ سر پل‌ذهاب گفت: ساخت بزرگراه کربلا تقریباً به پایان رسیده است.

به گزارش صلح خبر به نقل از وزارت راه و شهرسازی خیرالله خادمی با اشاره به بازدید اخیر خود از زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان‌های مرزی با کشور عراق و محورهای در دست ساخت جهت تسهیل سفر زوار عتبات عالیات در اربعین اظهار داشت: در بازدید از مرزهای غربی متوجه شدم که وزارت راه و شهرسازی در خصوص اربعین سنگ تمام گذاشته اما به نظرم در زمینه اطلاع‌رسانی اقدامات خود در تا حدی مظلوم واقع شده است.

وی افزود: در زمینه راهداری، بخش اعظم و تقریباً تمام جاده‌های جزو طرح‌های ویژه اربعین از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای روکش آسفالت شده و همچنین ساخت و تکمیل باندهای دوم از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در حد قابل‌توجهی پیشرفت داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به‌سرعت اقدامات این وزارتخانه در اجرای طرح‌های ویژه اربعین گفت: در سال اول طرح‌های عمرانی اربعین، سازمان راهداری تمام طول جاده ایلام را به‌عنوان پرترافیک‌ترین محور در این ایام، روکش آسفالت کرد و بلافاصله در سال ۹۵ عملیات احداث باند دوم از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تکمیل عملیات تعریض و چهار خطه کردن حدفاصل کرمانشاه تا سر پل ذهاب خبر داد و گفت: ۸۰ کیلومتر در سال‌های ۹۵ و ۹۶ ساخته‌شده است. البته بر اساس همین آمار بایست گفت که ساخت بزرگراه کربلا نیز تقریباً به اتمام رسیده است.

خادمی یادآور شد: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر عملیات چهار خطه کردن محور حدفاصل ایلام تا مرز مهران حدود ۷۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است.

وی در ادامه بیان داشت: عملیات تعریض محور در خوزستان نیز ادامه دارد و از ۱۱۰ کیلومتر محور اهواز-سوسنگرد-چذابه، ۵۵ کیلومتر حدفاصل اهواز تا سوسنگرد در سنوات گذشته انجام‌شده است و از ۵۵ کیلومتر باقیمانده حدفاصل سوسنگرد به سمت مرز نیز حدود ۲۵ کیلومتر درگذشته چهار خطه شده است. ازاین‌رو ۲۵ کیلومتر باقیمانده نیز با پیشرفت متوسط ۵۰ درصد در دست اجرای عملیات است.

 معاون وزیر راه شهرسازی از تکمیل عملیات تعریض و ۴ خطه کردن تمام محورهای منتهی به مرزهای غربی کشور تا اربعین سال آینده خبر داد و گفت: بهسازی جاده فعلی و انجام باند دوم طی دو الی سه سال کار بزرگی است؛ و طبق جدول هزینه‌کرد، حدود ۵۵۰ میلیارد تومان طی سه سال اخیر هزینه شده که البته بخشی از آن مطالبات پیمانکاران و الباقی از منابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و ادارات کل استانی تأمین و هزینه شده است.

خادمی یادآور شد: زیرسازی پارکینگ‌ها در چذابه و مهران نیز توسط ادارات کل راه و شهرسازی از منابع استانی انجام شده است.

وی در خصوص بازگشایی گره‌های ترافیکی شهر ایلام نیز بیان داشت: برای تسهیل تردد در ورودی شهر ایلام باید چند پل ساخته می‌شد که امروز به همت کارکنان راه و شهرسازی استان‌ها زیر بار ترافیک رفته است. همچنین ساخت تونل غلاجه که باعث تفکیک محور ایلام به سمت اسلام‌آباد و حمیل می‌شود نیز امسال به‌صورت موقت زیر بار ترافیک رفته است.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید