امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 236014 |
تاریخ انتشار : 27 تیر 1397 - 11:22 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله آموزشی صلح خبر عملیاتی شدن ماهواره طوفان یاب ناسا در ۲۰۱۹ خبرآنلاین: ماهواره طوفان یاب ناسا مجهز به سیستم Cygnss سال آینده میلادی در مدار قرارگرفته و عملیاتی می‌شود. ناسا در حال آزمایش روی سیستم جدید متشکل از 8 مینی ماهواره است تا بتواند طوفان‌های مرگبار را قبل از وقوع و حمله […]

به گزارش مجله آموزشی صلح خبر

عملیاتی شدن ماهواره طوفان یاب ناسا در ۲۰۱۹

خبرآنلاین: ماهواره طوفان یاب ناسا مجهز به سیستم Cygnss سال آینده میلادی در مدار قرارگرفته و عملیاتی می‌شود.

عملیاتی شدن ماهواره طوفان یاب ناسا در ۲۰۱۹

ناسا در حال آزمایش روی سیستم جدید متشکل از 8 مینی ماهواره است تا بتواند طوفان‌های مرگبار را قبل از وقوع و حمله به زمین شناسایی کند.{لینک}

فناوری فعلی توانایی دقیق سنجش را ندارد اما سیستم جدید ناوبری جهانی ماهواره‌ای موسوم به Cyclone Global Navigation Satellite System می‌تواند شکاف موجود را پر کند و به دانشمندان کمک کند تا با پیش‌بینی درست مردم را از وقوع خطر آگاه ساخته و از آن‌ها بخواهند قبل از طوفان خانه‌های خود را به‌سوی مکان‌های امن ترک کنند.

دانش ردیابی طوفان به‌شدت به اطلاعات مربوط به شرایط پیرامون آن،پیش‌بینی قدرت و شدت طوفان و اینکه انرژی از کجا می‌آید و چه اتفاقی می‌افتد؛ وابسته است.

سیستم 157 میلیون دلاری Cygnss برای اندازه‌گیری بادهای سطحی داخل طوفان و نزدیک هسته داخلی طوفان طراحی‌شده است. سیستم مدار پایین در لبه چشم طوفان، جایی که بیشترین قدرت تولید می‌شود، تمرکز می‌یابد. اغلب سیستم‌های ماهواره‌ای موجود به دلیل بارش‌های سنگین که در اطراف چشم طوفان رخ می‌دهد، قادر به انجام‌وظیفه نیستند. هر سیستم تعریف‌شده به وزن 24 کیلوگرم و به طول 1.5 متر از طریق سیگنال جی‌پی‌اس که روی سطح اقیانوس منعکس می‌شود، به چشم طوفان نفوذ کرده و عملیات تعریف‌شده برای اندازه‌گیری شدت و قدرت طوفان را انجام می‌دهد.

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید