امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 136131 |
تاریخ انتشار : 10 اسفند 1395 - 10:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

عروسک‌ها جاسوس از آب درآمدند نقص امنیتی در عروسک‌های شرکتی به نام CloudPets باعث شده تا اطلاعات شخصی، عکس‌ها و صداهای ضبط‌ شده کودکان و والدین آنها در دسترس همگان قرار گیرد و حتی در برخی از موارد عده‌ای از این اطلاعات برای اخاذی استفاده کرده‌اند. به گزارش مجله علم و فناوری پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش […]

عروسک‌ها جاسوس از آب درآمدند

نقص امنیتی در عروسک‌های شرکتی به نام CloudPets باعث شده تا اطلاعات شخصی، عکس‌ها و صداهای ضبط‌ شده کودکان و والدین آنها در دسترس همگان قرار گیرد و حتی در برخی از موارد عده‌ای از این اطلاعات برای اخاذی استفاده کرده‌اند. به گزارش مجله علم و فناوری پایگاه صلح خبر ؛

به گزارش صلح خبر؛  گزارشي كه توسط محقق امنيتي تروي هانت انجام گرفته نشان از آن دارد كه حساب كاربري 820 هزار نفر از كاربران اين عروسك‌ها، يعني 2.2 ميليون فايل صوتي ضبط شده در معرض دسترسي قرار گرفته‌است.

اظهارات تروی هانت

به گفته هانت بسياري از كاربران نمي‌دانند زماني كه كودك آنها با خرس عروسكي اين شركت صحبت مي‌كند،‌صداي او در جايي روي سرور‌هاي آمازون ضبط مي‌شود. اين عروسك‌ها به اپليكيشن موبايلي متصل مي شوند و به پدر و مادرها و اقوام امكان آن را مي‌دهند تا براي كودكان پيام‌هاي محبت‌آميز ارسال كنند.

زماني كه فردي براي اين عروسك‌ها حساب كاربري ايجاد مي‌كند، نام بايد نام كودك، آدرس ايميل و يك عكس او را نيز ثبت كند. اين عروسك‌ها مانند تمامي ديگر عروسك‌هاي متصل به اينترنت اطلاعات دريافتي خود را در فضاي ابر ذخيره مي‌كنند. اين عروسك‌هاي پوليشي از سال 2015 به شكل خرس، سگ، گربه و خرگوش وارد بازار شدند.

اما براساس بررسي‌هاي هانت و ديگر محققان، اطلاعات كودكان كه توسط اين عروسك‌ها ثبت مي‌شوند روي سرور‌هايي ناايمن ذخيره مي‌شوند كه دسترسي به آنها به تاييد هويت نيازي ندارد. به گفته هانت، تنها يك اشتباه كافي است تا تمامي اين اطلاعات در دسترس افراد بد‌نيت قرار گيرد. اشتباهي مانند نداشتن رمز ورود به گوشي موبايل.

اين سرور توسط موتور جستجويي به نام شودان مورد بررسي قرار گرفته‌است،‌نرم‌افزاري كه مي‌تواند ابزارهاي ناايمن متصل به اينترنت را شناسايي كند. به گفته هانت فردي اين داده‌ها را رديابي كرده در ازاي بازگرداندن آنها از شركت CloudPets درخواست پول كرده‌است. دسترسي به اين اطلاعات اكنون غيرممكن شده‌است اما شركت سازنده عروسك‌ها خبر نشت اطلاعات را به كاربران اعلام نكرده‌است و مي‌گويد تاكنون اطلاعات كاربرانش در معرض خطر قرار نگرفته‌است.

منبع:همشهری آنلاین

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید