امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 280321 |
تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1398 - 12:43 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا ۶.۴ میلیون بشکه نفت با قیمت ارزان‌تر را به شرکت‌های روسی، چینی و هندی عرضه کرد. به گزارش صلح خبر، یک مقام آگاه در شرکت PDVSA که مایل نبود نامش فاش شود به پلاتس گفت: ما سرگرم مذاکره درباره قراردادهای تحویل فوری سه محموله […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا ۶.۴ میلیون بشکه نفت با قیمت ارزان‌تر را به شرکت‌های روسی، چینی و هندی عرضه کرد.

به گزارش صلح خبر، یک مقام آگاه در شرکت PDVSA که مایل نبود نامش فاش شود به پلاتس گفت: ما سرگرم مذاکره درباره قراردادهای تحویل فوری سه محموله هر یک به حجم ۱.۸ میلیون بشکه نفت مری ۱۶ و یک میلیون بشکه نفت DCO تا ماه مه هستیم.

طبق اعلام شرکت PDVSA، یک محموله ۱.۸ میلیون بشکه‌ای نفت مری ۱۶ که قرار بود در ۲۴ تا ۲۶ آوریل در نفتکش “اسپرینگ اسپلندر” بارگیری شود برای ماه مه به عنوان فروش تک محموله‌ای برنامه‌ریزی شده است.

نفتکش “اسپرینگ اسپلندر” یک محموله نفت سبک نیجریه به میزان ۹۷۵ هزار بشکه را در پایانه خوزه در ایالت آنزو آتگویی تخلیه کرده بود. نفت نیجریه برای رقیق کردن نفت فوق سنگین ونزوئلا وارد شده بود.

بنا بر اعلام شرکت PDVSA، گریدهای نفتی ونزوئلا ۱۵ دلار در هر بشکه و ۱۷ دلار در هر بشکه ارزان‌تر از نفت برنت قیمت گذاری شده‌اند.

بر اساس گزارش پلاتس، قیمت‌ها خارج از معیارهای شرکت PDVSA برای بازارهای اروپایی و آسیایی است اما این شرکت درصدد کاهش سطح ذخایر نفت در پایانه‌های محموله‌ها و تداوم دادن به فعالیت پایانه‌ها و میادین نفتی است.

پلاتس برآورد کرده که تولید نفت ونزوئلا از ۱.۲۳ میلیون بشکه در روز در ژانویه به ۷۵۰ هزار و ۲۵۰ بشکه در روز در آوریل کاهش پیدا کرده است. با این حال تحریم‌های آمریکا که فروش نفت شرکت PDVSA را محدود کرده و دسترسی محدود این شرکت به نفتکش‌ها باعث شده است سطح ذخایر نفت افزایش پیدا کند.

این مقام شرکت PDVSA اعلام نکرد ۶.۴ میلیون بشکه نفت به چه شرکت‌هایی فروخته شده است.

با این حال شرکت روس‌نفت روسیه اخیراً اعلام کرده است از آمریکا برای تحویل نفت ونزوئلا به پالایشگاه هندی روس‌نفت معافیت دریافت کرده است زیرا این نفت تحت قراردادهای پیش پرداخت شده تحویل داده می‌شود.

شرکت PDVSA بدهی خود به روس‌نفت را از ۲.۳ میلیارد دلار در اواخر سال ۲۰۱۸ به ۱.۸ میلیارد دلار در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ کاهش داده است.

روس‌نفت در پروژه‌های متعددی با شرکت PDVSA شراکت کرده است. با این حال مجموع تولید شرکت PDVSA و شرکای خارجی این شرکت در منطقه اورینوکو بلت از ۷۶۴ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز در آغاز آوریل تا هفته گذشته ۷۷ درصد کاهش نشان داد و به ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز رسید.

تحریم‌های آمریکا واردات نفت ونزوئلا به آمریکا و صادرات مواد رقیق کننده آمریکا به ونزوئلا را ممنوع کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اول فوریه به شرکت‌های غیرآمریکایی سه ماه فرصت داد تا به معاملاتشان با شرکت PDVSA که شامل استفاده از سیستم مالی آمریکا است پایان دهند و به این ترتیب عملاً فروش نفت و محصولات نفتی ونزوئلا به دلار را ممنوع کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید