امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 229091 |
تاریخ انتشار : 31 فروردین 1397 - 21:38 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر معاون وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون وزارت صنعت، تجارت و شیلات نروژ، بر تشکیل کمیته های مشترک به منظور توسعه دوجانبه روابط دو کشور تاکید کرد. به گزارش صلح خبر، سید عباس عراقچی که به دعوت «وگر استرومن» همتای نروژی و به منظور برگزاری دور هشتم […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون وزارت صنعت، تجارت و شیلات نروژ، بر تشکیل کمیته های مشترک به منظور توسعه دوجانبه روابط دو کشور تاکید کرد.

به گزارش صلح خبر، سید عباس عراقچی که به دعوت «وگر استرومن» همتای نروژی و به منظور برگزاری دور هشتم رایزنی های سیاسی دو کشور در اسلو بسر می برد روز جمعه ۳۱ فروردین در دومین روز از سفر خود با «روی آنجولیک» معاون وزارت صنعت، تجارت و شیلات نروژ ملاقات کرد.  

عراقچی در این ملاقات با اشاره به دیرپا بودن همکاری ها و روابط دو کشور مخصوصا در زمینه های نفت، گاز و شیلات، بر ضرورت تشکیل کمیته های دوجانبه برای توسعه و راهبری همکاری ها و دستیابی به سازوکارهای مناسب بانکی و مالی در زمینه های مورد علاقه تاکید کرد.

آنجولیک نیز در این دیدار اظهار کرد: نروژ از تجربیات، توانمندی ها و ظرفیت های مالی و فنی خوبی برای کار و سرمایه گذاری در ایران برخوردار است. شرکت های نروژی علاقمند به حضور و توسعه آن در بازار بزرگ ایران هستند و بسیاری از آنها اقدام به گشایش مجدد دفاتر خود در تهران کرده اند.  

وی با تاکید بر لزوم اهمیت دستیابی به راهکارهای مالی و بانکی، افزود: در نروژ اراده کافی برای تداوم و گسترش مناسبات با ایران وجود دارد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه ملاقات های خود، با اودن هالورسن معاون سیاسی وزارت امور خارجه نروژ نیز پیرامون همکاری های دوجانبه، برجام و تحولات و بحرانهای منطقه ای دیدار و تبادل نظر کرد.

ملاقات با سوریده وزیر امورخارجه و استرومن قائم مقام وزارت امور خارجه، سخنرانی در جمع محققان و نمایندگان برخی از شرکت ها در موسسه نوپی و مصاحبه با روزنامه آفتن پوستن از دیگر برنامه های عراقچی در این سفر بود.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید