امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 280283 |
تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1398 - 9:29 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حوزه علمیه در مسیر خدمت به قرآن و اهل بیت (ع)، رسالت سنگینی دارد. به گزارش خبرنگار صلح خبر منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در آئین افتتاحیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با شعار […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حوزه علمیه در مسیر خدمت به قرآن و اهل بیت (ع)، رسالت سنگینی دارد.

به گزارش خبرنگار صلح خبر منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در آئین افتتاحیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با شعار “قرآن مبنای انقلاب اسلامی”، عنوان کرد: تجمیع آثار قرآنی در یک فضای منسجم نمایشگاهی موجب می‌شود این آثار به خوبی دیده شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردهای قرآنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی، گویای تلاش‌های این نهاد در عرصه فعالیت‌های قرآنی است.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه در مسیر خدمت به قرآن و اهل بیت (ع)، رسالت سنگینی دارد و باید گام‌های بلندی در این عرصه بردارد. ظرفیت‌های بالنده‌ای در مراکز حوزوی و پژوهشی در رابطه با قرآن کریم وجود دارد که باید معرفی شود. تنها ۱۳۰ پایان نامه سطح عالی با موضوعات قرآن کریم، در دانشگاه باقرالعلوم (ع) به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های این دفتر به چاپ رسیده است که نشان دهنده چنین ظرفیت‌های مهمی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: در این نمایشگاه، مؤسسه بوستان کتاب بیش از ۳۰۰ اثر قرآنی را در موضوعات مختلف عرضه کرده است.

وی اعلام نمود: برپایی نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم موجب افزایش انگیزه برای فعالیت‌های قرآنی در آینده خواهد شد.

حجت‌الاسلام واعظی عنوان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی دارای ویژگی‌های منحصر فردی است که تنوع در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، گام نهادن در مسیر آموزش و فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی و فرهنگی یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌هاست.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر در بیش از ۲۰ استان کشور، آموزش‌های کاربردی برای روحانیت آن مناطق برگزار کرده‌ایم و آموزش‌های کاربردی به مبلغین ارائه می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: این نهاد دارای بازوان گوناگونی برای اثرگذاری در محیط‌های فرهنگی و هنری است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این نهاد، گذر از کارکردگرایی به مسئله محوری است، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گذشته بیشتر کارکردگرا بود و بیشتر به ارائه خدماتی می‌پرداخت که برایش تعریف شده بود، اما اخیراً با تشکیل قطب‌های فکری و فرهنگی، به سمت مسئله محوری حرکت کرده است.

حجت‌الاسلام واعظی اعلام نمود: ایجاد توازن میان نخبه گرایی و توده گرایی یکی از ویژگی‌های شاخص دفتر است، این نهاد نماد روشنفکری حوزه است و جامعه نخبگانی را هدف قرار داده است.

وی عنوان کرد: در این نهاد پاسخگویی به نیازهای مردم به فراموشی سپرده نشده است و در کنار تألیف دایره المعارف قرآنی، به شبهات عمیق قرآنی نیز پاسخ داده ایم و از طرفی آثاری را برای کودکان و نوجوانان تألیف کرده‌ایم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های دفتر، انقلابی بودن و حساس بودن نسبت به خطرات و معطوف بودن نسبت به نیازهای نظام و انقلاب است.

وی گفت: این نهاد انقلابی ۴۰ سال پیش در ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ به دستور شخص امام خمینی (ره) تأسیس شد تا توسط روحانیون در نقاط مختلف کشور، فرهنگ اسلام و انقلاب را تبیین کنند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید