امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 98967 |
تاریخ انتشار : 01 شهریور 1395 - 15:28 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

گروه اقتصاد و صنعت؛ شفاف‌سازی فعالیت بیمه‌ها و بیمه‌گذاران پیگیری می‌شود به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از بيمه مركزي، دكتر همتي ضمن گراميداشت ياد شهيد رجايي، شهيد باهنر و تبريك هفته دولت ابراز خرسندي از حضور مجدد بعد از يك دهه دوري از صنعت بيمه در سنديكاي بيمه گران ايران گفت: خوشحالم كه دوره […]

گروه اقتصاد و صنعت؛

شفاف‌سازی فعالیت بیمه‌ها و بیمه‌گذاران پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از بيمه مركزي، دكتر همتي ضمن گراميداشت ياد شهيد رجايي، شهيد باهنر و تبريك هفته دولت ابراز خرسندي از حضور مجدد بعد از يك دهه دوري از صنعت بيمه در سنديكاي بيمه گران ايران گفت: خوشحالم كه دوره اول حضورم در صنعت بيمه، علي رغم مخالفت هاي موجود، از احياء سنديكا حمايت كردم و امروز به عنوان يكي از اركان خوب صنعت بيمه در حال نقش آفريني است.

وي در خصوص اهميت سنديكاي بيمه گران ايران گفت: داشتن يك راي واحد براي بزرگترين و كوچكترين شركت بيمه، در سنديكا بيانگر اهميت تمام شركت هاي بيمه در تصميم گيري هاي مهم است و سنديكا مي تواند نقش موثري در ايجاد همگرايي و جلوگيري از واگرايي داشته باشد.

رئيس كل بيمه مركزي افزود: هدف همه ما ايجاد فضايي مناسب و امن براي كسب و كار در صنعت بيمه است. وظيفه نهاد ناظر حمايت از شركت هاي بيمه به دور از حاشيه و با نظارت صحيح است كه اين مهم با تعامل مستمر با شركت هاي بيمه و ساير اركان صنعت بيمه محقق مي شود.

دكتر همتي انسجام در ميان صنعت بيمه را مهم دانست و گفت: ما بايد به منشور اخلاقي و توافقات خود پايبند باشيم تا بخش بزرگي از مشكلات صنعت بيمه كه نمونه بارز آن تخفيفات غير فني و غير منطقي بيمه شخص ثالث است، حل شود. البته تخفيف عدم خسارت بسيار خوب و مورد تاييد است.

وي با تاكيد بر اجراي حاكميت شركتي در شركت هاي بيمه گفت: براي شفاف سازي فعاليت ها و دفاع از مديران عامل خصوصا حمايت از حقوق بيمه گذاران حاكميت شركتي را با جديت پيگيري خواهيم كرد.

همتي از نظارت ضابطه مند بر صنعت بيمه خبر داد و گفت: هدف ما از نظارت، تدوين آيين نامه هاي پيچيده و غيرضروري نيست، بلكه نظارت ضابطه مند توام با حمايت از حيات شركت هاي بيمه را اجرا خواهيم كرد.

وي در خصوص كاهش نرخ سود تضميني بيمه هاي عمر گفت: ما نگران تعهدات آتي و آينده هستيم و به همين خاطر در حال كنترل و تدوين آيين نامه مناسب براي اين رشته هستيم و به كمك و دانش تخصصي شما در اين زمينه نياز است.

رئيس كل بيمه مركزي از برنامه ريزي ايجاد دوره هاي آموزش حرفه اي مديران براي ارتقاء سطح دانش فني مديران و كارشناسان بيمه با همكاري پژوهشكده بيمه خبر داد و گفت: صنعت بيمه نيازمند هزينه در اين حوزه است و اميدواريم با برگزاري اين دوره ها و بهره گيري از ظرفيت هاي بين المللي به ارتقاء سطح علمي مديران تخصصي كمك كنيم.

وي با اشاره به ميزان حداقل سرمايه تاسيس شركت بيمه گفت: در اين زمينه پيشنهادات خود را به دولت تقديم كرده ايم. 

22439

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید