امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 33780 |
تاریخ انتشار : 23 آبان 1394 - 12:58 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سفیران صلح خبر نیوز :روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه سرمقاله امروز خود نوشت: این تفاوت را می‌توان در باور قلبی مردم به نظام جمهوری اسلامی و گره خوردن نظام با اعتقادات دینی مشاهده کرد، سرمایه بزرگی که پشتوانه مردمی را برای نظام حکومتی فراهم کرده و توانسته آن را از تندبادهای حوادث و توطئه‌ها مصون […]

سفیران صلح خبر نیوز :روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه سرمقاله امروز خود نوشت: این تفاوت را می‌توان در باور قلبی مردم به نظام جمهوری اسلامی و گره خوردن نظام با اعتقادات دینی مشاهده کرد، سرمایه بزرگی که پشتوانه مردمی را برای نظام حکومتی فراهم کرده و توانسته آن را از تندبادهای حوادث و توطئه‌ها مصون نگهدارد.

نهاد نماز جمعه، نهاد روحانیت و مرجعیت، نهاد محافل مذهبی و نهاد بسیج از جمله این نهادها هستند که نقش ممتاز آنها در تامین پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی و مقابله با توطئه‌های دشمنان در طول 36 سال گذشته کاملاً مشهود بوده است. این نهادها هر چند بطور رسمی از اندام‌های نظام حکومتی محسوب نمی‌شوند ولی در عمل و از نظر کارکرد، بسیار بیش از تمام اندام‌های رسمی نظام به قوام و دوام انقلاب اسلامی و حاکمیت برآمده از آن کمک می‌کنند و از بنیان نظام در برابر تهاجمات حفاظت می‌نمایند کما اینکه این کارکرد را در موارد متعدد به روشنی نشان داده‌اند.

تمام کسانی که به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارند و خواهان استمرار انقلاب اسلامی هستند، برای نشان دادن این اعتقاد و عملی شدن این خواسته خود باید برای تقویت نهادهائی همچون نماز جمعه، روحانیت،‌ محافل و مجالس مذهبی و بسیج تلاش کنند و از ضربه وارد شدن به این سرمایه‌های بزرگ جلوگیری نمایند. این نهادها دشمنان زیادی دارند ولی تاکنون دشمنان نتوانسته‌اند به آنها ضربه‌ای کاری وارد کنند و متاسفانه هرچه ضربه و لطمه بوده از ناحیه خودی‌ها وارد شده است. اختلاف سیاسی جناح‌ها و گروه‌های درون حاکمیت، برای آنکه به نفع این یا آن جناح تمام شود، به ابزاری برای ضربه زدن به طرف مقابل تبدیل می‌شود و طرفین تلاش می‌کنند نهادهای پشتوانه‌ای نظام را به ابزارهائی برای پیشبرد اهداف خود تبدیل کنند و اگر موفق به این کار نشوند به خود آن نهادها ضربه می‌زنند تا نتواند به طرف مقابل کمک کند. این بداخلاقی سیاسی از هر یک از طرفین که سر بزند،‌ فقط یک ظلم به طرف مقابل نیست بلکه ظلم اصلی در این موارد متوجه نهادهائی است که از آنها چنین استفاده‌های نادرستی می‌شود و یا به دلیل آنکه یک نهاد حاضر نمی‌شود زیر بار تحمیل‌ها و خواسته‌های نادرست برود مورد تهاجم قرار می‌گیرد.

این روزها سخنان بسیاری در مورد سوءاستفاده‌ای که بعضی افراد از سخنرانی قبل از نماز جمعه به عمل آورده و گفته‌اند عوامل نفوذی آمریکا در تمام لایه‌ها و نهادهای نظام حضور دارند بر سر زبان‌هاست و عموماً از اینکه چرا اجازه داده می‌شود افرادی سخنران نماز جمعه باشند که جایگاه نماز جمعه را به درستی نمی‌شناسند و تلاش می‌کنند محفوظات خود را از چنین بلندگوی مقدس و مهمی به خورد مردم بدهند تا اهداف شخصی یا جناحی‌شان را ترویج کنند اظهار تاسف می‌کنند. عده‌ای از همین قماش افراد نیز وقتی تلاش‌های خود را برای تحت تاثیر قرار دادن مراجع عظام تقلید برای موضع‌گیری علیه برجام، بی‌اثر می‌یابند به جای آنکه در افکار انحرافی خود تجدیدنظر کنند، تضعیف مرجعیت را در دستور کار خود قرار می‌دهند. با اینکه همین دو روز قبل، مراجع عظام تقلید در دیدار آقای ظریف از زحمات گروه مذاکره کننده هسته‌ای تمجید کردند و برجام را مورد تایید قرار دادند، موضع‌گیری‌های منفی دلواپسان و منفی‌بافی‌های آنان علیه مراجع شروع شده است. آنها حتی بی‌اعتقادی خود به ولایت فقیه را نیز با شعارهای تند علیه یکی از اعضاء ارشد مذاکرات هسته‌ای در نمایشگاه مطبوعات و با آنچه در جلسات و محفل‌های خود می‌گویند به اثبات می‌رسانند و نشان می‌دهند که معتقد به «ولایت بر فقیه» هستند نه «ولایت فقیه»، زیرا اگر به ولایت فقیه اعتقاد داشتند،‌ علیه کسانی که ولی فقیه زمان به تدین و تعهد و خدوم بودنشان شهادت داده‌، شعار خیانت نمی‌دادند.

این روزها همه در تدارک فراهم ساختن مقدمات تجلیل از بسیج به مناسبت اینکه در آستانه هفته بسیج قرار داریم هستند، هیچکس نمی‌تواند خدمات بسیج به انقلاب و کشور و نظام را انکار کند و همه معتقدیم نهاد بسیج برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب و نظام یک ضرورت است و به همین دلیل باید از این نهاد مقدس به درستی حفاظت شود، ولی هنگامی که عده‌ای تلاش می‌کنند بسیجی‌ها را علیه گروه مذاکرات هسته‌ای بشورانند و در محافل خود به آنها چنین القاء کنند که برجام، یک خیانت به کشور است و باید در مقابل آن ایستاد، تقابلی میان بسیج و مردم ایجاد می‌کنند که به نفع هیچیک نیست. همین تبلیغات انحرافی را عده‌ای تلاش می‌کنند به محافل مذهی و عزاداری‌ها نیز بکشانند و با ابزار قرار دادن این نهاد مقدس، افکار غلط خود را به مردم متدین القاء نمایند. تاسف بالاتر اینکه رسانه ملی نیز به شکل‌های مختلف با این تلاش‌ها همراهی می‌کند و به جای امید بخشیدن به مردم، یکسره آیه یاس می‌خواند. کسانی که آمریکا را آنقدر مقتدر نشان می‌دهند که گوئی در تمام لایه‌ها و ارکان نظام جمهوری اسلامی نفوذ دارد، در واقع به نظام و کشور و ملتی اهانت می‌کنند که با تمام توان به مبارزه با آمریکا به عنوان شیطان بزرگ اعتقاد دارند و تا آمریکا به جبران خیانت‌ها و عذرخواهی از ملت ایران اقدام نکند، اعتمادی به او ندارند.

اکنون کسی نیست که نداند این مخالف خوانی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 92 ریشه دارد و انتخابات اسفند 94 را هدف قرار داده است. ناراضی بودن عده‌ای از انتخابات ریاست جمهوری 92 طبیعی است اما آنچه غیرطبیعی است تلاش برای استفاده ابزاری از نهادهای پشتوانه‌ای نظام و ضربه زدن به آنهاست. نماز جمعه باید تقویت شود و تقویت نماز جمعه به اینست که جایگاه انتشار سخنان منطقی، قوی، سنجیده و مطلوب نظام باشد نه مطلوب این یا آن جناح و گروه و یا تکرار ملال‌آور محفوظات بعضی افراد افراطی و خود شیفته.

مرجعیت، سرمایه بزرگی است که از آن باید برای حفاظت از اصل انقلاب و نظام و کشور استفاده شود و نباید به عده‌ای افراطی اجازه تعرض به آن داده شود. محافل مذهبی و بسیج مردمی، از مفیدترین و موثرترین نهادهای پشتوانه‌ای انقلاب و نظام و کشور هستند و همه موظف به حفاظت از آنها و بالا بردن اعتبار آنها هستیم. هیچکس نباید به خود حق بدهد از این نهادها برای پیشبرد اهداف جناحی و گروهی خود استفاده کند. همانطور که امام خمینی بارها می‌فرمودند، کسی از بیرون هرگز نمی‌تواند به این انقلاب و نظام ضربه وارد کند، این خود ما هستیم که این ضربه را وارد می‌کنیم. استفاده ابزاری از نهادهای پشتوانه‌ای، از خطرناک‌ترین ضربه‌ها به خود این نهادها و در نهایت ضربه به نظام و انقلاب اسلامی است. همه باید جداً از این اقدام خطرناک پرهیز کنند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!